שלמה שרף: "אם תורג'מן ישחק קבוע, הוא יהיה יותר גדול מארמלי"

מאמן הבוגרת לשעבר מתרשם מאופיר חיים ושחקני נבחרת הנוער ודורש לתת להם דקות בליגה: "בטוח שהטורניר הזה יפתח עיניים לקבוצות". רואי חדד: "החומר האנושי ברמה גבוהה, זו נבחרת שלא יוצאים ממנה סיפורי רכילות"

(גודל טקסט)

"אני מופתע לטובה ובגדול, מלא הערכה למאמן אופיר חיים שהעמיד נבחרת מלהיבה. הדברים שהוא אומר לשחקנים, שמחברים ומלהיבים אותם, מזכירים לי את עצמי. השתמשתי בהרבה דברים כמו אופיר חיים. הנבחרת שלנו לא נופלת משום נבחרת אחרת בטורניר בארגנטינה. הניצחון על יפן הוא ניצחון של מאמן, שידע להפוך את התוצאה בחילופים טקטיים מעולים". הדובר: שלמה שרף.

ההצלחה חסרת התקדים של נבחרת ישראל עד גיל 20, שהעפילה הלילה (בין שבת לראשון) לשמינית גמר אליפות העולם, סוחטת מחמאות ופרגון מכל כיוון. כמאמן שרף נתן הזדמנויות רבות לשחקנים צעירים והוא סבור שהטורניר הנוכחי מוכיח ששחקני הנבחרת ראויים למקום בליגת העל.

שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20, דור תורג'מן
"פשוט להאמין בצעירים". תורג'מן | אימג'בנק GettyImages, Eurasia Sport Images

יש שחקנים מסוימים שאתה רואה בהם את העתיד שלנו?

"כל הנבחרת הזו צריכה לשחק בקביעות בקבוצות הבוגרות באופן קבוע. תראה את החלוץ תורג'מן, לדעתי אם הוא ישחק באופן קבוע בהרכב מכבי תל אביב הוא יהיה הרבה יותר טוב מזאהי ארמלי. ההגנה מורכבת משחקנים מעולים, תראו את מדמון בקישור, איזו יכולת ומנהיגות. בהפועל באר שבע לא נתנו לו לשחק. מפתיע ולא מובן למה יוסי אבוקסיס מיעט להשתמש בו בבית"ר. אני מצדיע לפיינגולד, קנצפולסקי ולשני הבלמים של הפועל תל אביב – בעיקר לישראלוב. רביבו מתקדם מאוד ויהיה שחקן הרכב ראשון בטוח. הקישור מבין את המשימות ויחד עם החלוצים, נוצרה קבוצת כדורגל מאוד איכותית שכייף לראות אותה משחקת".

השוער תומר צרפתי?

"שוער מצוין שהיה אמור להיות שוער שלישי במכבי נתניה או שני. הוא לא נופל כלל מאיתמר ניצן, הוא צריך להיות השוער הראשון של מכבי נתניה להרבה שנים".

הנוער לשלטון?

"בהחלט כן, חובה להאמין בילדים האלו. אני העלתי עשרות שחקנים בגיל 17 ולפני לבוגרים, ביניהם ראובן עטר ואיל ברקוביץ'. כשהגעתי למכבי חיפה, כבר מהבוקר ראיתי משחקי נערים ונוער ונשארתי עד הערב. כששחקני נוער רואים מאמן בוגרים שבא לצפות בהם, הם יודעים שיש להם מה להשקיע ומאמינים בהם. לאופיר חיים ולצוות לצדו יש אומץ ציבורי לעשות דברים, פשוט להאמין בצעירים. היום רוב מאמני ליגת העל כמעט ולא באים לצפות במשחקי קבוצות הנוער שלהם, זו בושה וחרפה".

במועדונים בונים על שחקנים זרים

"זו בושה גדולה לכדורגל הישראלי, מביאים בטונות שחקנים מכל העולם, שאינם תורמים ב-10 השנים האחרונות דבר לליגת העל ולא לנבחרת. טעות ענקית לבנות קבוצה סביב המוני ליגיונרים מרחבי הקשת ולא להאמין בנוער הנפלא שיש בכל קבוצות ליגת העל. חובה ישראלים ולא שחקנים שזרים לכדורגל, אני בטוח שהטורניר בארגנטינה יפתח עיניים רבות בכדורגל שלנו".

עוד על ההישג של נבחרת הנוער

צפו בתקציר: ישראל עלתה לשמינית הגמר עם 1:2 דרמטי מול יפן
אופיר חיים חגג בסיום: "ניצחון הרואי, אנחנו לא מפחדים מאף נבחרת"
"ישראל בקושי עברה את החצי, ואז הגיע הנס": עולם הכדורגל מגיב
"תאמינו": התדריך שהוביל ל"אחד ההישגים הגדולים בכדורגל הישראלי"
"המופע של שיא הרגש": כך נראה צוות השידור בשער הניצחון הדרמטי

שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20, אילי מדמון
"לא רק כישרון, הוא מנהיג אמיתי". מדמון | אימג'בנק GettyImages, Eurasia Sport Images

"יש לנו בארגנטינה נבחרת טובה. מחוברת, אנושית, חברתית ומקצועית", אומר בלם נבחרת ישראל לשעבר, רואי חדד. "אהבתי את ההחלטה של המאמן אופיר חיים, שאחרי הניצחון על יפן לא הרשה לשחקנים לצאת לחגוג. זו נבחרת ולא שכונה, הטורניר נמצא בעיצומו"

איזה חומר שחקנים יש לישראל?

"החיסרון של כוכב הנבחרת אוסקר גלוך אינו מורגש, לא שמענו על כך דבר. החומר האנושי ברמה גבוהה, ילדים טובים ורציניים ביחס לכדורגל ולהוראות המאמן. זו נבחרת שממנה לא יוצאים סיפורי רכילות".

איך התוצאות עד עכשיו?

"כמו במונדיאל בוגרים – צריך זמן להתאקלם ולהתרגל לזמן ולמקום. לא הניצחון חשוב בשלב הראשון, הוא חשוב ויגיע דרך בחירת השחקנים והחיבור הקבוצתי הנפלא. גם אם היה תיקו נגד יפן זה לא היה משנה דבר. האמונה שהכניס המאמן בשחקניו תפסה ב-כולם בעד אחד ואחד בעד כולם. אהבתי לראות שקיבלנו במשחקים נגד קולומביה וסנגל גולים כואבים, אבל אף שחקן לא האשים את חברו. נבחרת סופר מקצועית".

פרשת המירמור של דור תורג'מן כשהוחלף נגד סנגל?

"מאמן אחר היה מעניש אותו על התנהגותו בירידה לספסל. כאן אופיר הביט לתורג'מן בעיניים, והבהיר אני האבא שלך כמאמן, אני יודע מה אני עושה. הנבחרת הזאת מורכבת משחקנים של חומר למקום בהרכב של קבוצותיהם לאלתר, כך צריכה להראות נבחרת נוער".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי