נבחרת הנוער גילתה גיבור חדש, ומצהירה: "אפשר להדהים את ברזיל"

play
שחקן הרכב או שחקן ספסל – כל אחד יכול להפוך לגיבור. חלאילי חוגג | GettyImages, Marcio Machado/Eurasia Sport Images
שחקני נבחרת הנוער של ישראל חוגגים העפלה לרבע גמר המונדיאליטו 00:39

אחרי סניור ונאווי, ענאן חלאילי הצטרף למצעד גיבורי הספסל של אופיר חיים: "זה סוד הקסם שלנו". המאמן סוחט מחמאות מאנשי כדורגל בעולם, ובנבחרת לא חוששים מהיריבה האימתנית שכנראה תחכה ברבע הגמר: "יש לנו חוזקות משלנו". למקין צפוי להיות כשיר

(גודל טקסט)

1. טירוף – רק כך אפשר להגדיר את התחושות והאווירה בקרב נבחרת הנוער אחרי הניצחון הדרמטי הלילה (בין שלישי לרביעי) על אוזבקיסטן שהביא את החבורה של אופיר חיים לרבע גמר המונדיאליטו. במשך דקות ארוכות חגגו השחקנים ואנשי הצוות עם הקהל שהגיע לתמוך בנבחרת, והחגיגות לא נפסקו גם בחדר ההלבשה עם מוזיקה וריקודים.

"אחרי ההעפלה לשמינית הגמר, חשבנו שחווינו כבר שמחה שאי אפשר לתאר, לא ידעתי שאפשר להיות יותר מאושרים מזה. עשינו הישג אדיר ומגיע לנו לחגוג כמה שעות", סיפר שחקן בנבחרת על התחושות.

לאחר המשחק התכנסו כל בני המשפחות של השחקנים במלון וקיימו סעודה משותפת יחד עם אנשי הנבחרת והשחקנים.

צפו בתקציר באדיבות כאן

בנבחרת החמיאו כמובן לענאן חלאילי. השחקן שהציג יכולת מצוינת גם במשחק הפתיחה נגד קולומביה, כמעט ולא שותף במשחקים הבאים, אבל כבש את שער הניצחון היקר מפז.

"הוא בטח לא אהב את העובדה שהוא לא מקבל כמעט דקות , אבל ענאן המשיך להתנהל בצורה מקצוענית", החמיאו בנבחרת. "הקסם של הנבחרת הזו שכל אחד – שחקן הרכב או ספסל – יכול להפוך לגיבור של המשחק. בפעם שעברה אלה היו רוי נאווי ועומר סניור מהספסל, הפעם ענאן עשה את זה כשקם וסייע כמחליף".

צמד הבלמים אור ישראלוב וסתיו למקין כמו גם המגן הימני עילי פיינגולד זכו למחמאות גדולות על יכולתם. ביציע היו לא מעט סקאוטים אתמול שעקבו אחרי השלושה והתרשמו מאוד. דור תורג'מן אמנם לא רשם משחק גדול, אבל שוב עשה את שלו וסחט מחמאות. בדקות הסיום ביצע חלוץ מכבי תל אביב שני מהלכים גדולים, כשכמעט בישל לחמזה שיבלי שהחמיץ מול שער ריק ולאחר מכן היה חתום על המהלך שהוביל להכשלה שממנה נולד שער הניצחון.

שחקני נבחרת הנוער של ישראל חוגגים את שער הניצחון מול אוזבקיסטן
שחקן הרכב או שחקן ספסל – כל אחד יכול להפוך לגיבור. חלאילי חוגג | GettyImages, Marcio Machado/Eurasia Sport Images

2. רבות דובר על האופי של השחקנים, אך את הקרדיט הגדול ביותר עד כה בטורניר קוטף המאמן אופיר חיים. החילופים של המאמן שוב התבררו כבינגו, וחיים מקבל מחמאות לא רק בישראל אלא אצל לא מעט אנשי כדורגל שנמצאים בטורניר.

בהתאחדות ובנבחרת הבהירו שחיים יודע גם לנצל את הצוות האיכותי שמקיף אותו ושמדובר בעבודת צוות אדירה שכוללת לא מעט אנשים. למחמאות מיוחדות זכה היום אייל גידרון, האחראי על המצבים הנייחים ועוזרו של חיים, אחרי ששער הניצחון הגיע מתרגיל עליו עבדו באימונים. "יש כאן צוות אדיר ובכלל מערך שהתחבר בצורה מושלמת", אמר גורם בנבחרת, "מגיעה לכולם מילה טובה כי הם אחראים על הישג שעוד לא היה בישראל".

גם איתי מרדכי, עוזר מאמן נוסף לצידו של חיים שמאמן בעצמו את הנבחרת הצעירה, מסונכרן עם חיים לחלוטין וזוכה למחמאות גדולות בעצמו. בצוות גם מאמן השוערים גיא סלומון, מאמן הכושר עופר אקשטיין ועוזרו אודי בן שמחון וגם האנליסט נועם לוי מקבלים תשבוחות. "יש כאן צוות אדיר ובכלל מערך שהתחבר בצורה מושלמת", אמר גורם בנבחרת, "מגיעה לכולם מילה טובה כי הם אחראים על הישג שעוד לא היה בישראל".

ענאן חלאיילי חוגג עם מאמן נבחרת הנוער של ישראל אופיר חיים
נבחרת הנוער של ישראל | אימג'בנק GettyImages, Marcio Machado/Eurasia Sport Image

3. בנבחרת ממשיכים לחלום. הערב יידעו סופית מי היריבה שלהם ברבע הגמר, אבל ברור לכולם שהסיכויים שלא יפגשו את ברזיל קלושים מאוד. הסלסאו נחשבת לאחת הפייבוריטיות הגדולות לזכות בטורניר, אבל למרות זאת בנבחרת מסרבים להרים ידיים מראש. "ברור שברזיל נבחרת אדירה, אבל אנחנו נבוא כדי לתת פייט. יש לנו את החוזקות שלנו וננסה לנצל אותן", הצהירו בנבחרת.

בנבחרת היו מודאגים אתמול לכמה דקות אחרי שרגלו של סתיו למקין התנפחה מאוד ממכה שספג במהלך המשחק, אך לפי ההערכה הראשונית למקין יוכל לשחק ברבע הגמר. גם העובדה שכל השחקנים שהיו בסכנת הרחקה מרבע הגמר בשל צהובים נמנעו מלספוג כרטיס שהיה גורם להם להיעדר, שימחה מאוד את אנשי הנבחרת. "אנחנו צריכים כל שחקן ושחקן במשחק כזה", אמר גורם בנבחרת, "בסוף, החוזק שלנו הוא שאנחנו קבוצה מאוחדת ומאוד מתואמת. ברזיל זו אופרה אחרת, אבל גם שם ננסה להדהים".

היום תתאמן הנבחרת במנדוסה, וביום חמישי תנסע לסן חואן שם ייערך משחק רבע הגמר בשבת. בנבחרת מקווים שלאחר המשחק יחזרו לבואנוס איירס לקראת משחקי החצי גמר שייערכו בלה פלטה.