"הזדמנות של פעם בחיים": הנבחרת רוצה סיום מתוק למסע הקסום

play
נבחרת הנוער | GettyImages, Eurasia Sport Images
אוהדי נבחרת ישראל עד גיל 20 00:18

ירידת המתח החדה אחרי חצי הגמר, השחקנים שיקבלו צ'אנס על רקע ההיעדרויות הרבות, והמבחן של הקשר שכמעט הפך לגיבור טרגי. שליחנו מדווח מהמחנה הישראלי לפני המשחק על המקום השלישי נגד קוריאה (20:30): "מטורף לשחק במעמד הזה, כולם ייתנו 200%"

(גודל טקסט)

את ירידת המתח במחנה של נבחרת הנוער וכן בקרב האוהדים והמשפחות מסביב, אפשר לחוש היטב מאז ההפסד לאורוגוואי בחצי הגמר. הנבחרת כבר דמיינה את עצמה מניפה את הגביע אחרי שסחפה אחריה את כל הקהילה היהודית בדרום אמריקה וכן את המטיילים הישראלים, אבל מאז ההתלהבות דעכה והתחושה היא שאחרי השיא הגדול, האווירה רגועה בלשון המעטה.

למרות זאת, המאמן אופיר חיים מנסה להשאיר את השחקנים דרוכים וביקש מהם לתת הכל כדי לסיים במקום השלישי נגד דרום קוריאה הערב (ראשון, 20:30). באסיפה ביום שישי בה נכחו גם סתיו למקין, דור תורג'מן, אור ישראלוב, תומר צרפתי ורוי רביבו שכבר חזרו כבר לארץ, דיבר המנהל המקצועי בוני גינזבורג ואמר לשחקנים: "אני מאחל לכם בהצלחה, זו גאווה גדולה עבור כולנו ששחקנים מהנבחרת קופצים כיתה והלכים למשימות של הנבחרות הבוגרות יותר".

גם אופיר חיים דיבר עם השחקנים באימון המסכם והבהיר להם שהוא סומך ובטוח שיש סגל טוב מספיק כדי לנצח את קוריאה. אופק מליקה, שוערה של פועל רעננה מליגה א', יקבל דקות ראשונות כאשר גם הדר פוקס שלא שיחק עד כה יפתח במרכז ההגנה לצידו של שון עדרי. אחמד סלמן אמור להיות זה שיקבל את המקום בחוד על חשבונו של דור תורג'מן כשנועם בן הרוש צפוי לפתוח גם כן בהרכב. מי שהשלים אתמול אימון מלא היה אריאל לוגסי, שאמור להיות בסגל למשחק מחר. גם אילי מדמון שהרגיש כאבים בכף הרגל וערך אימון בצד, הבהיר שהוא מרגיש טוב יותר והוא צפוי להיות בסגל למשחק הערב.

שחקני נבחרת הנוער מתאמנים לקראת המשחק על המקום השלישי במונדיאליטו
"הבועה התנפצה"? זה לא אומר שאי אפשר לנצח | צילום מסך, שלמה וייס

מי שדיבר על ירידת המתח המשמעותית אחרי ההפסד לאורוגוואי בחצי הגמר, היה הקשר רן בנימין. "כולנו היינו בסוג של חלום במסע הזה, אף אחד לא ציפה והאמין שנגיע לשלב הזה ועוד בדרך שזה קרה. היינו בהיי מטורף וכהפסדנו התנפצה הבועה, אבל עברו מאז יומיים כדי שנוכל לאסוף את עצמנו ולהגיע למשחק היום בצורה הכי טובה כדי לסיים במקום השלישי".

בנימין דיבר גם על העזיבה של חמישה משחקני ההרכב. "מבחינתנו זה מרגש מאוד שארבעה שחקנים שלנו מצטרפים לנבחרת הצעירה ועוד אחד מצטרף לנבחרת הבוגרת. אנחנו הכי שמחים בשבילם בעולם ובסופו של דבר זאת המטרה של הנבחרות הצעירות – לגדל שחקנים לנבחרות הבוגרות. אני בטוח שגם המאמנים וגם השחקנים פה שמחים על זה".

על כך שהוא ושחקנים אחרים יכולים לקבל את המקום בהרכב כעת, אמר בנימין: "יש פה שחקנים שחיכו להזדמנות שלהם המון זמן ועכשיו גם להם יש צ'אנס להוכיח. בסופו של דבר אני חושב שזה טוב".

יחד עם זאת, גם בנימין הופתע מהעזיבה של חמשת השחקנים. "אני אישית לא ציפיתי לזה. בכל זאת, מדובר בחמישה שחקני הרכב שתרמו לנו המון ועשו טורניר גדול. אבל שוב, אנחנו שמחים עבורם ויודעים שזה לטובה עבור ההתפתחות שלהם".

בנימין עבר טורניר מטלטל מבחינה אישית. הוא הורחק נגד נבחרת יפן בשלב הבתים, אך חזר בגדול בהארכה נגד ברזיל ברבע הגמר. "עבורי הטורניר הזה היה מסע רגשי מטורף: להתחיל כשחקן ספסל, אחר כך לפתוח בהרכב ולצאת במחצית. התחלתי את הטורניר בדרך לא הכי טובה. הגעתי למשחק נגד יפן עם טירוף ואנרגיות וקיבלתי צהוב ראשון שלא הגיע וצהוב שני שטותי. זה היה מהתרגשות ומוטיבציית יתר, התעצבנתי על עצמי מאוד והרגשתי שאלוהים העניק לי מתנה כשניצחנו. ידעתי שאני חזק מנטלית, שאחזור, אתן את הדקות שלי ואעזור לנבחרת. אני פה כי מגיע לי, ולא סתם. ראיתם שאנחנו נבחרת חזקה עם כל התוצאות שלנו, אנחנו חוזרים מפיגורים, אנחנו כובשים שערים בדקות המכריעות. אין לנו איזה מאמן מנטלי או משהו, אנחנו פשוט מרגישים פה כמו משפחה וכולם מאמינים עד הסוף. כולם יודעים שאנחנו יכולים לעשות את זה".

רן בנימין, שחקן נבחרת ישראל במונדיאליטו
השינוי היחיד בהרכב. בנימין | רויטרס

בנימין התייחס לסיכויים מול הקוריאנים. "קוריאה נבחרת נהדרת, אבל זה שחמישה שחקנים עזבו לא מוריד אותנו אלא להיפך – יש פה שחקנים שחיכו טורניר שלם לקבל את הדקות האלה. אני לא יודע אם שחקנים יגיעו עוד פעם בחיים שלהם אם בכלל, למעמד של לשחק על המקום השלישי בעולם. זה נשמע מטורף להגיד את זה וכולם ייתנו את ה-200% שלהם. הפסדנו והיינו עצובים, אבל זה נגמר, אנחנו עם הפנים למשחק הקרוב".

לשאלה אם הוא מקווה שהמאמן החדש בהפועל תל אביב צפה בו בטורניר אמר: "לא היה לי זמן להתעסק במאמן ובהפועל תל אביב , רוצה לסיים את הטורניר בצורה הכי טובה וכשאגיע להפועל, יהיה גם טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי