"מסע מהאגדות", "הופעה חלומית": עולם הכדורגל נלהב מנבחרת הנוער

play
נבחרת הנוער של ישראל | אימג'בנק GettyImages
שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים מדליית ארד במונדיאליטו 00:28

מחמאות ענק לישראל על המקום השלישי במונדיאליטו: "תגלית הטורניר". גם את אינדונזיה לא שכחו: "לא רצתה חגיגה ישראלית על אדמתה, הצדק נעשה". צרפתי בהרכב המצטיינים ב"אס" והשער של רן בנימין מככב

(גודל טקסט)

נבחרת הנוער של ישראל חתמה אמש (ראשון) הופעה בלתי נשכחת באליפות העולם עד גיל 20 כשהשיגה את מדליית הארד עם ניצחון 1:3 על דרום קוריאה במשחק על המקום השלישי, בו כיכבו רן בנימין, עומר סניור וענאן חלאילי עם שערים נהדרים, ושחקניו של אופיר חיים סחטו מחמאות ברחבי העולם אחרי הצלחה מפתיעה למדי בטורניר, שאף אחד לא ציפה מהם לעמוד על הפודיום בסופו.

"ישראל עשתה היסטוריה! השיגה לא פחות ולא יותר ממקום שלישי, בהופעה חלומית", צייצו בחשבון הרשמי של הטורניר. באתר פיפ"א הציגו את הביצוע הנפלא של רן בנימין במסגרת קליפ השערים הכי יפים בטורניר, וכתבו על ההישג הכחול-לבן: "ישראל השלימה מסע מהאגדות אל מדליית הארד".

שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים מדליית ארד במונדיאליטו
בהחלט הופעה חלומית. נבחרת ישראל | אימג'בנק GettyImages, LUIS ROBAYO/AFP

גם בארגנטינה שאירחה את האליפות התלהבו מהיכולת של נבחרת הנוער, אותה הכתירו ברשת המקומית TyC ל"תגלית הגדולה של הטורניר". ב-Ole, עוד אחד מאתרי הספורט הפופולריים במדינה, החמיאו: "ישראל הפכה להפתעה הכי גדולה של הטורניר הזה. הנבחרת שבגללה ארגנטינה אירחה את הטורניר ולא אינדונזיה סיימה את המונדיאליטו עם ארבעה ניצחונות וכמה שערים נפלאים, כמו המספרת של בנימין, והסנסציה הגדולה כשהעיפה את ברזיל".

העיתונאי הארגנטינאי דני לרר חגג את ההישג עם תזכורת לסערה הפוליטית שקדמה לו, ובעקבותיה נשללה מאינדונזיה זכות האירוח: "אינדונזיה לא רצתה חגיגה ישראלית על אדמתה. היום נעשה צדק ונבחרת ישראל רשמה מקום שלישי בגביע העולם עד גיל 20, בו ללא ספק הייתה יכולה להגיע יותר רחוק. מונדיאל עצום שלהם. אל אל ישראל", צייץ.

רן בנימין נבחרת ישראל עד גיל 20
רן בנימין בטירוף | אימג'בנק GettyImages
תומר צרפתי, שוער נבחרת ישראל עד גיל 20
מניה בטוחה. תומר צרפתי | אימג'בנק GettyImages, Eurasia Sport Images

עוד על נבחרת הנוער

שחקני הנבחרת כבר מבוקשים באירופה: "רגעים גדולים לכדורגל, ולמדינה"
בהתאחדות צפויים להציע לחיים להמשיך בתפקידו, השחקנים והצוות יזכו למענקים?
אופיר חיים: "חודש חלומי. אם לא המגרש הזה, היינו אלופים"

ואם במחנה הישראלי התאכזבו מכך שאף אחד משחקני הנבחרת לא נבחר להרכב מצטייני הטורניר או זכה בפרס אישי, נחמה קטנה אפשר למצוא ב"אס" הספרדי, שם כללו את השוער תומר צרפתי ב-11 הטוב ביותר במונדיאליטו: "השוער בן ה-19 התקדם ככל שעברו המשחקים והיה חיוני להעפלה של נבחרתו לחצי הגמר. הוא הפגין ביטחון והיווה גורם מכריע ברגעים קריטיים. הוא שייך למכבי נתניה ובטוח שהרבה מועדונים רשמו את השם שלו".