"אין פה יהודים וערבים, הלוואי שכל המדינה תלמד מהאחווה הזאת"

play
וסוף סוף מתאחד עם משפחתו | ראובן קסטרו
נבחרת ישראל עד גיל 20 אחרי הנחיתה בנתב"ג 00:43

הנבחרת עד גיל 20 נחתה בישראל מצוידת במדליות ההיסטוריות. אופיר חיים התרגש: "אמרו שמה שקרה באליפות אירופה היה מקרי"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל עד גיל 20, שריגשה את המדינה ועשתה היסטוריה עם השגת מדליית הארד במונדיאליטו 2023, נחתה לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) בפתאל טרמינל וזכתה לקבלת פנים חמה. השחקנים הציגו את המדליות והמאמן אופיר חיים, הקפטן אילי מדמון ויו"ר ההתאחדות שינו זוארץ נשאו דברים.

אופיר חיים אמר בהתרגשות: "זה התחיל עוד באליפות אירופה בקיץ שעבר, אמרו שזה היה מקרי, אבל המשכנו הגענו למקום השלישי בעולם. יש קצת תחושת החמצה, אבל אני באמת מודה לכל מי שהיה חלק".

מאמן הנבחרת התייחס ללכידות של הנבחרת והעביר מסר לאומה: "אני מודה בעיקר לשחקנים, שכל אחד מהם הוא נשמה גדולה. אין פה יהודים וערבים בנבחרת הזאת, אלא משפחה אחת גדולה. הלוואי שנלמד במדינה שלנו לחיות ככה באחווה ובשלום. תודה למדינת ישראל על התמיכה והאהבה".

נבחרת ישראל עד גיל 20 אחרי הנחיתה בנתב"ג
המסע המרגש הגיע לסיומו | ראובן קסטרו
מאמן נבחרת ישראל עד גיל 20 אופיר חיים בנחיתה בנתב"ג
נשאר בנבחרת הנוער. אופיר חיים | ראובן קסטרו
מאמן נבחרת ישראל עד גיל 20 אופיר חיים, פוגש את בני משפחתו בנתב"ג
וסוף סוף מתאחד עם משפחתו | ראובן קסטרו

אילי מדמון הוסיף: "תודה למשפחות שתמכו בנו ברגעים האלה, גם ברגעים המאכזבים וגם ברגעים היפים והמתוקים של נשכח בחיים. אני גאה להיות הקפטן של נבחרת ישראל, הנבחרת שנמצאת במקום השלישי בעולם".

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות אמר: "היוויתם השראה וגרמתם לנו לא מעט להודות לכם על כך שהגשמתם לכולנו חלומות שהעדפנו ללחוש, כדי שאיש לא יטעה ויחשוב שדווקא אנחנו יוצאי דופן. אז הנה, חברים, אני אומר בקול רם: נבחרת הנוער של ישראל סגנית אלופת אירופה, זוכת מדליית הארד באליפות העולם. תם עידן החלומות, ברוכים הבאים למציאות".

קפטן נבחרת ישראל עד גיל 20 אילי מדמון בנתב"ג
גם אילי מדמון נשא דברים | ראובן קסטרו
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ נושא דברים בנחיתת נבחרת ישראל עד גיל 20
שינו זוארץ דיבר | ראובן קסטרו

עוד בנושא

"מסע מהאגדות", "הופעה חלומית": עולם הכדורגל נלהב מנבחרת הנוער
ישראל בחברה טובה: הנבחרות שסיימו במקום השלישי במונדיאליטו
מדבר במספרות: השער הווירטואוזי הוא רק ההתחלה עבור רן בנימין
אבא של חלאילי: "כיף שהוא מלך השערים, במכבי חיפה מחזיקים ממנו"

כזכור, זו הייתה ההופעה הראשונה אי פעם של נבחרת ישראלית בגביע העולמי עד גיל 20. אופיר חיים הגיע ללא הכוכב הגדול אוסקר גלוך וגם בלי עידן טוקלומטי, אבל שחקניו התעלו בטורניר שהתחיל בכלל עם הפסד 2:1 לקולומביה בדקה ה-90 ואז 1:1 מול סנגל. במשחק השלישי בשלב הבתים פיגרה ישראל מול יפן ונותרה ב-10 שחקנים, אבל חזרה וחגגה 1:2 בתוספת הזמן כדי להשיג את הכרטיס לשמינית הגמר, שם ניצחה 0:1 את אוזבקיסטן משער של ענאן חלאילי בדקה ה-96.

רגע השיא היה ברבע הגמר, אז ישראל הדיחה את ברזיל הפייבוריטית עם ניצחון 2:3 בהארכה, כאשר דור תורג'מן כבש את שער הניצחון הנפלא. חלום הגמר נגוז עם הפסד 1:0 לאורוגוואי בחצי הגמר, אבל הנבחרת לא נתנה לזה לשבור את רוחה, התגברה גם על שחרורם של חמישה שחקני הרכב והרשימה במשחק על המקום השלישי עם 1:3 על דרום קוריאה שהציב את השחקנים על הפודיום עם מדליות הארד.