בישראל מרוצים מה"אופי", מאמן גרמניה החמיא לדניאל פרץ: "תזכרו את השם"

play
שחקן המשחק. דניאל פרץ | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל
פרץ עצר שני פנדלים, ישראל הפתיעה עם 1:1 יקר מול גרמניה בפתיחת היורו 04:04

תורג'מן וגיל כהן קיבלו מחמאות, גלוך ייבדק אחרי הפציעה, אבל הכוכב היה פרץ, וגם די סלבו שיבח את שוער הנבחרת הצעירה: "הצלות גדולות". בכל רחבי אירופה שיבחו: "משחק יוצא מהכלל לגיבור הגדול של ישראל"

(גודל טקסט)

שביעות רצון בנבחרת הצעירה אחרי התיקו 1:1 מול נבחרת גרמניה בפתיחת יורו הצעירות. גרמניה היא אחת הפייבוריטיות לזכייה בטורניר ובנבחרת היו גאים מאוד בשחקנים על הנחישות ובעיקר על כך שהצליחו להשיג נקודה בעשרה שחקנים מחצית שלמה. "הראינו הרבה אופי ונחישות", אמרו בנבחרת, "עכשיו מקווים שזה ייתן ביטחון להמשך".

בקבוצה החמיאו לדור תורג'מן שאחרי המונדיאליטו הוכיח אתמול שגם בגילים המבוגרים יותר הוא פקטור משמעותי מאוד. גם גיל כהן זכה למחמאות אדירות על יכולתו. כהן שהיה בתחילה בספק למשחק הצליח למנוע מהגרמנים פעמים רבות מצבי כיבוש וזכה למחמאות. כהן סיפר לאנשי הנבחרת בסיום שהרגיש טוב מבחינה פיזית והוא כשיר לחלוטין.

צפו בתגובות

מי שהוחלף במהלך המשחק הוא אוסקר גלוך. בנבחרת מקווים שמדובר במשהו קל ושהוא יוכל לשחק נגד נבחרת אנגליה אך השחקן יעבור מבחני כשירות בימים הקרובים ורק אז יתברר אם הוא יוכל לעמוד לרשותו של גיא לוזון למשחקים הקרובים.

מעל כולם היה אתמול דניאל פרץ שהדף שני פנדלים וחתום על הנקודה. בנבחרת החמיאו מאוד לפרץ כאשר לא מעט סקאוטרים ישבו ביציע וסימנו את השוער. "אם דניאל ימשיך ככה אין ספק שהוא יסיים את הטורניר באחת הליגות הגדולות", אמר אחד מחבריו לנבחרת, "כיף גדול שיש לך שוער כזה איתך. הוא בהחלט ברמות הכי גבוהות".

דניאל פרץ שוער נבחרת ישראל הצעירה
שחקן המשחק. דניאל פרץ | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל
שחקני נבחרת גרמניה הצעירה מאוכזבים | Getty Images

ואכן, דניאל פרץ כבר שוער מנוסה למדי, בטח ביחס לגילו הצעיר, אבל אתמול הוא רשם אולי את משחקו החשוב ביותר בקריירה. מול אלופת אירופה גרמניה, לעיני עשרות סקאוטים ביציע ומיליונים במסכים, מול כוכבי בונדסליגה, שוער מכבי תל אביב הצטיין וסידר לנבחרת הצעירה 1:1 נאה לאחר שהציל שני פנדלים.

היכולת הטובה של פרץ לא נעלמה מעיני נבחרת גרמניה. אפילו המאמן אנטוניו די סלבו הודה בסיום: "הפנדלים שבעטנו לא מספיק טובים, אבל צריך לתת קרדיט לשוער. הוא נתן הצלות גדולות". ב"אס" כתבו: "פרץ היה הגיבור הגדול של ישראל". גם באיטליה החמיאו: "פרץ רשם משחק יוצא מהכלל והיה גיבור הערב". באתר הצרפתי "Sofoot" כתבו: "דניאל פרץ, זכרו את השם. ישראל הצליחה לעצור את גרמניה בעיקר בזכות השוער הפנטסטי".

פרץ נבחר לאיש המשחק של פיפ"א, ומאזן הפנדלים המרשים שלו במדי הנבחרת הצעירה עומד על 5 עצירות מ-8 בעיטות. בסיום אמר פרץ לאתר אופ"א: "התחלנו טוב את המשחק, ואפשר לצאת מרוצים מהתוצאה, כי הגענו בתור אנדרדוג. כשאתה משחק בעשרה שחקנים 55-60 דקות, אתה מבין שעשית מאמצף גדול. אני גאה בכל השחקנים בהישג הזה".