שרדה את "בית המוות" בהעפלה ראשונה: היכרות עם נבחרת גאורגיה

play
שחקני נבחרת גאורגיה הצעירה | GettyImages
מהמקום הראשון בבית: גאורגיה ברבע הגמר אחרי 1:1 נגד הולנד המאכזבת 01:49

יריבת ישראל ברבע גמר היורו עד גיל 21 סיימה בפסגה מול הולנד, בלגיה ופורטוגל בטורניר הביתי שלה ולא מתכוונת לעצור בדרך לכרטיס אפשרי במשחקים האולימפיים בפריז 2024. מהשוער של ולנסיה, החלוץ של בורדו וההשראה מקברצחליה, הגאורגים מגיעים עם ביטחון למשחק על חצי הגמר

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל הצעירה השיגה את הכרטיס לרבע גמר היורו עד גיל 21 הערב (רביעי) עם ניצחון 0:1 על נבחרת צ'כיה שהעניק לחבורה של גיא לוזון את המפגש המסקרן עם נבחרת גאורגיה בשלב הבא. הנבחרת של רמאז סוואנדזה היא אחת ממארחות הטורניר יחד עם רומניה, ולאחר שהשנייה הודחה כבר בשלב הבתים, הגאורגים שהעפילו כמו ישראל לראשונה אי פעם משלב הבתים, ובכלל לאליפות אירופה עד גיל 21 הקיץ, תחפש את הכרטיס לחצי הגמר ומפגש אפשרי מול אנגליה או פורטוגל.

כאמור, זה הטורניר הראשון שהנבחרת הצעירה של גאורגיה העפילה אליו אי פעם, כשהיא סיימה את שלב הבתים עם ניצחון 0:2 על פורטוגל, 2:2 עם בלגיה ו-1:1 עם הולנד שהעניק לה את המקום הראשון בבית א' שכונה בתחילת הטורניר "בית המוות". המארחת גם שברה את שיא הקהל במשחק של אליפות אירופה עד גיל 21 אי פעם עם 43,043 אוהדים שהיו נוכחים באצטדיון פאיצ'דזה שבטביליסי בתיקו עם הולנד שהודחה בבושת פנים כבר בשלב הבתים.

גיורגי גוליאשווילי, שחקן נבחרת גאורגיה הצעירה
לא רוצים לעצור ברבע הגמר. גוליאשווילי | אימג'בנק GettyImages, BRUNO FAHY/BELGA MAG

לנבחרת הגאורגית שווי שוק של 41.08 מיליון יורו עם גיורגי ממרדשווילי, שוער הנבחרת ו-ולנסיה, שמוערך בשווי של 25 מיליון יורו, כך על פי אתר "טרנספרמרקט"'. מנגד, לנבחרת הישראלית שווי של 19.93 מיליון יורו, כשהשחקן עם השווי הגבוה ביותר הוא כמובן אוסקר גלוך מרד בול זלצבורג ששווה 8 מיליון יורו.

הכדורגל בגאורגיה התפתח בשנים האחרונות במיוחד עם פריצתו המטאורית בשנה האחרונה של חביצ'ה קברצחליה, שחקן הנבחרת הבוגרת, שזכה באליפות השלישית בהיסטוריה של נאפולי ונבחר לשחקן העונה באיטליה. שחקן הכנף הספיק לשחק פעמיים במדי הנבחרת הצעירה של גאורגיה, ולאחר מכן קפץ מהר למדי הבוגרת, שם שיחק 22 משחקים וכבש 10 שערים. במדי נאפולי הפציץ 14 שערים ו-17 בישולים במה ששם אותו ואת הכדורגל הגאורגי על המפה.

גיורגי ממרדשווילי, שוער ולנסיה
הצלה מרהיבה כבר בפתיחה. ממרדשווילי | רויטרס

הכוכב הראשי של הנבחרת הוא כמובן ממרדשווילי, שוערה של ולנסיה, שהפך בשנה האחרונה לאחד השוערים המבוקשים ביותר באירופה עם יכולת טובה בין הקורות של העטלפים כששותף בכל 38 המחזורים של ולנסיה העונה בליגה. שחקן בכיר נוסף הוא זוריקו דאביטשווילי, שחקן ההתקפה של בורדו, אשר כבר הספיק לכבוש בטורניר ובמדי הקבוצה הצרפתית הרשית 7 פעמים בעונה החולפת ובישל 3 שערים.

ישראל הצעירה וגאורגיה הצעירה נפגשו שלוש פעמים בעבר, כל שלושת המפגשים היו במשחקי ידידות, כשפעמיים ישראל ניצחה ופעם אחת גאורגיה. במפגש האחרון סתיו למקין ומוחמד כנעאן כבשו לזכות הנבחרת הלאומית הצעירה, בעוד ניקה חורקל, שנמצא בסגל של גאורגיה גם בטורניר הנוכחי, צימק לקראת שריקת הסיום. השתיים יתמודדו לא רק על הכרטיס לחצי גמר הטורניר, אלא גם על הזכות להעפיל למשחקים האולימפיים בפריז 2024.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי