לוזון דמע מהתרגשות: "אלה הם ילדי המהפכה של הספורט הישראלי"

play סתיו למקין, הישאם לאיוס
סתיו למקין, הישאם לאיוס | ההתאחדות לכדורגל
"גדול ההישגים של הכדורגל הישראלי": צפו בשידור רגע העפלה לחצי גמר היורו 00:53

המאמן אחרי העלייה ההיסטורית של הנבחרת לחצי גמר היורו עד גיל 21: "המדינה עם האנשים הכי חכמים והצבא הטוב בעולם, משתפרת גם בכדורגל". דניאל פרץ שנבחר למצטיין: "זה מסר כל כך חזק לכל העם, לכל העולם"

(גודל טקסט)

הנבחרת הצעירה ממשיכה באליפות אירופה ההיסטורית בגאורגיה. הערב (שבת) גיא לוזון ושחקניו עלו לחצי גמר היורו עד גיל 21, כאשר יצאו עם ידם על העליונה מדו קרב פנדלים מול מארחת האליפות והם ממשיכים את הקיץ החלומי עבור הכדורגל הישראלי, שהחל במונדיאליטו בארגנטינה עם המקום השלישי באליפות העולם עד גיל 20 ויסתיים לכל הפחות במקום הרביעי באליפות אירופה עד גיל 21 – מי יודע, אולי גם מעבר לזה.

המאמן גיא לוזון היה נרגש במיוחד, דמע ואמר בריאיון אחרי המשחק: "נבחרת ישראל, המדינה הקטנה שמייצרת גאוני הייטק ויש לה את האנשים הכי חכמים בעולם ואת הצבא הכי טוב בעולם, משתפרת גם בכדורגל. אמרתי לשחקנים לפני המשחק שאמנם לגאורגיה יש 55 אלף צופים פה במגרש, אבל לנו יש 7-8 מיליון שמשתוללים בבתים. זה הכל היה בשבילם".

עוד על העלייה לחצי גמר אליפות אירופה עד גיל 21

מחזיקים אצבעות לאנגליה וצרפת: הדרך של ישראל לאולימפיאדה
הנבחרת הכי מאיימת, ואחת שרק קצת פחות: היריבה הבאה של ישראל

גיא לוזון מאמן הנבחרת הצעירה של ישראל
"המדינה הקטנה והחכמה משתפרת גם בכדורגל". גיא לוזון | אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

לוזון סיפר שקיבל סרטונים מהספורטאים האולימפיים הגדולים של ישראל: "אני חייב תודה ענקית לכל האלופים האולימפיים שלנו – סמדג'ה, פרידמן, זאבי, יעל ארד – בזכות הסרטונים שלהם אתמול בכיתי, והרבה. לא יכולתי להפסיק לבכות. אמרתי לשחקנים שאלה הם ילדי המהפכה של הספורט הישראלי, של הכדורגל הישראלי. אנחנו בארבע הגדולות של אירופה, ביורו. אני כל כך גאה, כל כך מאמין, מאושר בשבילם, ומת שתהיה תוצאה טבה של אנגליה וצרפת די להגיע לפריז. אני חולם, חולם להגיע לשם, ומחר אנחנו צריכים להיות בטירוף על המשחקים האלה".

על דניאל פרץ אמר לוזון: "דניאל פרץ השוער הטוב בעולם לגילו. גם השוער שלהם נתן תצוגת שוערות, ובלעדיו היה נגמר 3-4 שערים לטובתנו. במחצית הראשונה שטפנו את המגרש, הגענו להרבה מצבים, הייתה חסרה רק הנגיעה האחרונה. המומנטום התהפך, אבל כמו שאמרו לנו האלופים שלנו, כדי לנצח צריך להיות נחוש, צריך להאמין, להיות ווינר, ואני מאושר בשבילם".

דניאל פרץ, שוער הנבחרת הצעירה, עם פרס השחקן המצטיין אחרי רבע גמר אליפות אירופה 2023
שוב הציל את ישראל ונבחר למצטיין. דניאל פרץ | אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

דניאל פרץ שוב נבחר ל"שחקן המשחק" על ידי אופ"א ובאתר הרשמי של האליפות נכתב: "הוא ביצע כמה עצירות נהדרות במהלך המשחק וגם עצר פנדל בדו קרב. הוא גם הראה ביטחון בהתמודדות עם כדורי הרוחב של גאורגיה".

לאחר המשחק אמר השוער ששוב כיכב עם הדיפת פנדל בדו קרב: "כל כך גאה בקבוצה הזאת, מול 50 אלף צופים במגרש קשה. אנחנו כל כך מאוחדים ומאמינים, אני כל כך מתרגש וגאה. איזה מאמן גיא, הוא מחדיר בנו אמונה. איזה כיף, אין לי מילים. הייתי בזון, לא הרגשתי את הקהל. זה רק אני, הכדור והשחקן. הייתה לי הרגשה שהוא יבעט לשם, ואיזה כיף. תודה לאבא שבשמיים. האמנתי בלב שלם והדבקנו את כולם באמונה שזה אפשרי. כשאנחנו מאמינים, הכול אפשרי. זה מסר כל כך חזק לכל העם, לכל העולם. זו קבוצה כל כך אמיצה ומאוחדת, זה מה שעושה אותנו כל כך מיוחדים.

פרץ ספג הערב צהוב שני בטורניר ואמור להיעדר מחצי הגמר. השוער סיפר ש"השופט אמר לי שהוא ביטל לי את הכרטיס הצהוב, אז נראה", אבל בנבחרת בדקו וגילו שהצהוב לא בוטל.

עדן קארצב: "אין יותר מדי להגיד, כל המדינה בעננים. עשינו היסטוריה, עבדנו מאוד קשה ואנחנו עדיין לא מסתפקים בזה. נעשה הכול כדי להגיע לגמר וגם להניף את הגביע. תמיד אמרו שהכדורגלן הישראלי הוא נאיבי, אבל יש פה דור שמראה שבדקות האחרונות אנחנו מתעשתים. סמכתי על כולם והייתי בטוח שננצח מהשנייה הראשונה".

אוסקר גלוך: "התרגשות גדולה, עשינו משהו ענק, היסטוריה ענקית. אני גאה בכולם, גברים ו-ווינרים כמו שלא פגשתי בחיים ואין לי יותר מה להגיד, באמת. פגשנו יריבה מצוינת שהקהל דחף אותה, אבל נלחמנו כמו אריות. גם לנו היו החמצות וזה קורה, אבל בסוף ניצחנו והראינו שאנחנו ראויים להיות בחצי הגמר. בפנדלים אף אחד לא החטיא ואני הכי גאה בעולם. הגשמתי חלום ואני מקווה להגיע לעוד הרבה הישגים – גם האולימפיאדה בשנה הבאה היא חלום שאני לא יכול לתאר במילים".

בחצי הגמר ביום רביעי בערב בעיר באטומי תתמודד ישראל מול המנצחת בין פורטוגל לאנגליה, שייפגשו מחר (ראשון, 19:00 בספורט2) ברבע הגמר.