"גם אם המשחק היה נמשך 400 דקות, היינו ממשיכים לרוץ למען המדינה"

play הנבחרת הצעירה של ישראל חוגגת עלייה לחצי גמר היורו
הנבחרת הצעירה של ישראל חוגגת עלייה לחצי גמר היורו | עמית מידן
גיא לוזון, דניאל פרץ ואוסקר גלוך בריאיון אחרי העלייה לחצי גמר היורו 07:57

גיבורי ההעפלה ההיסטורית לחצי גמר היורו לא יודעים את נפשם מרוב אושר. למקין: "לדור הזה יש אופי מטורף". וגם: הסיפור מאחורי סרטון המוטיבציה "המצמרר" שהוקרן בחדר ההלבשה

(גודל טקסט)

הנבחרת הצעירה בעננים. אחרי הניצחון על גאורגיה וההעפלה ההיסטורית לחצי גמר יורו, גיבורי ההישג לא יודעים את נפשם מרוב אושר. תפסנו אתמול את חלקם לריאיונות קצרים ונרגשים על הערב יוצא הדופן שחוו.

"חלמנו על זה מההתחלה, ועשינו את זה. אני גאה בכולם, והלוואי שנמשיך במסע", אמר כרם ג'אבר, וכשנשאל מה מייחד את הנבחרת הזו הסביר: "אנחנו תמיד אומרים שאנחנו לא מוותרים עד הסוף, גם אם אין לנו רגליים להמשיך לשחק. אני מאושר וגאה בכולם, כי כולנו השארנו את הלב על המגרש. אין מילים להסביר את התחושה בשריקת הסיום. אני מאושר. כולנו מאושרים. הסוד הוא שלא חשוב מה קורה במשחק, אנחנו נשארים במשחק ולא מאבדים ריכוז. גם אם צריך לשחק 400 דקות, אנחנו ממשיכים לרוץ בשביל הנבחרת, בשביל המדינה. גביע זו לא מילה גסה. אפשר לחלום על זה. בואו נעבור את החצי גמר ונראה מה הלאה".

מוחמד אבו רומי (19) ושחקני הנבחרת הצעירה חוגגים עלייה לחצי גמר אליפות אירופה 2023
עוד ערב של תצוגה ווינרית של נבחרת כדורגל ישראלית | אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

עוד באותו נושא

ישראל ניצחה את גאורגיה בפנדלים ועלתה לחצי גמר יורו 2023
לוזון דמע מהתרגשות: "אלה ילדי המהפכה של הספורט הישראלי"
דניאל פרץ וקארצב ייעדרו מחצי הגמר, שריף כיוף יצטרף לנבחרת
מחזיקים אצבעות לאנגליה וצרפת: הדרך של ישראל לאולימפיאדה
הנבחרת הכי מאיימת, ואחת שרק קצת פחות: היריבה הבאה שלנו

הקפטן גיל כהן החדיר המון ביטחון בשחקנים כשבעט ללא היסוס את הפנדל הראשון של ישראל לרשת. "האמת שלא כל כך התרגשתי לפני הפנדל. ידעתי שבתור קפטן אני צריך לקחת את הבעיטה הראשונה ולעזור לקבוצה לנצח", אמר כהן והוסיף: "במחצית ידענו שאפשר לעשות את זה. דיברנו בינינו על זה שאנחנו יותר טובים מהם. אז נכון שבחצי השני קצת התייעפנו והלכנו אחורה, אבל מה שחשוב זה שבסופו של דבר ניצחנו".

סתיו למקין המשיך את הקיץ החלומי מבחינתו, ולמעשה משלים שונה מופלאה שכללה העפלה לגמר היורו עד גיל 19, סיום במקום השלישי במונדיאליטו והעפלה לחצי גמר היורו עד גיל 21. "מה מאפיין את הדור שלנו? הראינו אופי מטורף בטורניר הזה, ואת הווינריות הבאנו גם בטורניר הזה וגם בטורניר הקודם", אומר בלם הפועל תל אביב. "מגיע קרדיט גדול לגיא לוזון. הוא תמיד אומר את הדבר הנכון שצריך והוא גורם לנו להאמין".

דניאל פרץ, שוער הנבחרת הצעירה, עם פרס השחקן המצטיין אחרי רבע גמר אליפות אירופה 2023
שוב הציל את ישראל ונבחר למצטיין. דניאל פרץ | אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

בנבחרת סיפרו שקיבלו זריקת אנרגיה מסרטון מיוחד שהוקרן בחדר ההלבשה לפני המשחק, בו הוצגו מדליסטים אולימפים ישראלים מהעבר, שכל אחד מהם הקדיש מסר מיוחד משלו לשחקנים כדי להלהיב אותם לקראת המשחק המכריע על ההעפלה למשחקים בפריז.

"הרעיון היה של דניאל פרץ", סיפר עומרי גנדלמן, "באחד הערבים הוא אמר לי, 'אתה לא מאמין מה עלה לי לראש'. הוא שיתף אותי ברעיון שלו ואמרנו שזה רעיון מטורף. דניאל מיוחד גם מחוץ למגרש, זה מראה איזה שחקנים יש פה ואיך גם מחוץ למגרש אנחנו מלאי אמונה וחושבים על דברים כדי להלהיב אחד את השני, כדי להכניס את כולם לאווירה הזאת. הסרטון היה מדהים ומרגש. כל המדינה דוחפת אותנו, ולראות את כל הספורטאים האולימפיים האלה ששלחו לנו את הסרטונים האלה, לשמוע אותם מספרים על האולימפיאדה, זה היה מצמרר. יש להם חלק עצום בהצלחה שלנו בטורניר הזה. ההישג הזה הוא בשבילם, ובשביל כל המדינה".