נגד כיוון הזיפים: סגירת המעגל של ילדי המהפכה בכדורגל שלנו

play סתיו למקין, הישאם לאיוס
סתיו למקין, הישאם לאיוס | ההתאחדות לכדורגל
לירן שכנר ואורי אוזן חוגגים את עליית נבחרת ישראל הצעירה לחצי גמר אליפות אירופה 01:04

בתוך שנה אחת שכללה את יורו הנוער, המונדיאליטו ויורו הצעירות, הכוכבים החדשים בכחול לבן שינו את הגישה לענף מקצה לקצה. אורי אוזן מתקשה להירגע מחגיגות העלייה לחצי הגמר, ומצדיע לחבורה שלקחה פטיש וניפצה את כל הקלישאות החבוטות

(גודל טקסט)

ב 19 ליוני 2022, לפני שנה וקצת פחות משבועיים, החלה נבחרת הנוער של אופיר חיים את מסע הקסם שלה באליפות אירופה לנוער בסלובקיה, כששיחקה מול סרביה, שלטה במשחק, הובילה 1:2 וספגה שוויון שובר לב בדקה ה-96. עד כאן, תואם מאוד את הקלישאות הקבועות על הכדורגל שלנו, אבל מאותה נקודה הכל השתנה.

באותה נבחרת שיחקו בין היתר דור תורג'מן, שאיבד את מקומו בהרכב אחרי המשחק ופרץ בבכי אחרי הניצחון במשחק השני על אוסטריה (2:4), סתיו למקין, עידן טוקלומטי, שאיבוד שלו הוביל לשער שוויון, רוי רביבו ותומר צרפתי שלא שיחק מול סרביה וקיבל את אפודת ההרכב במשחק השני, שהמשיכו את המסע המופלא שלהם גם הקיץ בארגנטינה עם המקום השלישי במונדאליטו והגיעו לשיא אתמול, כשהתגברו על נבחרת גאורגית מצוינת שנדחפה על ידי כמעט 50,000 צופים משולהבים, שסיפקו אווירה יוצאת דופן באצטדיון בוריס פאיצ'דזה בטביליסי והעפילה לחצי גמר יורו הצעירות.

הנבחרת הגיעה לרבע הגמר מול גאורגיה עם הרבה אמונה ביכולת שלה לעלות לחצי הגמר ולהשיג את הכרטיס לאולימפיאדת פריז. היריבה, שהחל מהמשחק השני שלה בטורניר שברה בכל משחק שיא צופים, עלתה למשחק כשהיא בטוחה, שלמרות ההיעדרות של חביצ'ה קברצחליה, שחקן העונה באיטליה, וגאורגס מיקטאודזה, מלך השערים של הליגה השנייה בצרפת, היא יכולה ללכת עד הסוף, אחרי שסיימה כראש בית לפני פורטוגל, בלגיה והולנד.

שחקני הנבחרת הצעירה חוגגים עלייה לחצי גמר אליפות אירופה 2023
עוד רגעי קסם. הנבחרת הצעירה | אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

הגאורגים הציגו לראווה דור חדש ומבטיח, כשעל השער מגן המתחרה של דניאל פרץ על התואר השוער הטוב בעולם לגילו, גאורגי ממרדשווילי, השוער האדיר של ולנסיה, שלישיית בלמים ששניים מהם כבר שיחקו בנבחרת הבוגרת, לוקה גאגנידזה, הבנימין בנבחרת, שנתון 2003, שמשתף פעולה עם אלי דסה בדינמו מוסקבה וכבר הפך לשחקן הרכב בבוגרת (מספר 1 אצל הגאורגים אתמול), איראקלי אזורבי, מגן שמאלי ברמה מאוד גבוהה שקיבל העונה מאמן חדש ומבטיח ברק בכר שמו ובעיקר זוריקו דאביטאשווילי, שחקנה של בורדו, שהבקיע את השער היפה בטורניר מול בלגיה בפריצה סוחפת ממחצית המגרש.

הנבחרת שלנו לא נבהלה מהאווירה המדהימה ביציעים, פתחה נהדר את המשחק והייתה ראויה לשער במחצית הראשונה. עילי חג'ג' נכנס יפה מאוד לנעליו הגדולות של רוי רביבו, אוסקר רקד על כר הדשא, תורג'מן כמעט הבקיע את שער הטורניר ומשחק ההגנה היה יציב וצמצם את הגאורגים לשלושה איומים בלבד, כשאף אחד מהם לא היה למסגרת.

המחצית השנייה הייתה סיפור אחר לגמרי. המאמן הגאורגי המצוין, ראמאז סבאנדזה, דחף את קו הלחץ גבוה והגאורגים דחקו אותנו לאחור והחלו לשלוט במשחק. הנבחרת אמנם הגיע למצב נפלא בפתיחת המחצית של עומרי גנדלמן (משחק אדיר שלו, הפגין כושר גופני חריג והיה בכל מקום במגרש), שכמעט והסתיים בשער עצמי של אזארובי , אבל משם הגאורגים השתלטו על המשחק, שלחו עוד ועוד שחקנים קדימה, אבל נתקלו בקו ההגנה הנפלא שלנו שהצליח למנוע מהם לאיים פעם אחת על המסגרת של דניאל פרץ, כולל בהארכה מה שהוביל אותנו להכרעה הכי דרמתית והכי אכזרית שיש לכדורגל להציע, דו קרב פנדלים.

עוד בנושא

היסטוריה בטביליסי: הנבחרת הצעירה של ישראל עלתה לחצי גמר אליפות אירופה
מחזיקים אצבעות לאנגליה וצרפת: הדרך של ישראל למשחקים האולימפיים
הנבחרת הכי מאיימת, ואחת שרק קצת פחות: היריבה הבאה של ישראל
נתניהו והרצוג בירכו: "כל הכבוד לנבחרת הצעירה על הישג אדיר"
לוזון דמע מהתרגשות: "אלה הם ילדי המהפכה של הספורט הישראלי"
דניאל פרץ ועדן קארצב ייעדרו מחצי הגמר, שריף כיוף יצטרף לנבחרת

דיין סקארלט שחקן נבחרת הנוער של אנגליה מול תומר צרפתי שוער נבחרת הנוער של ישראל
המעגל ייסגר. תומר צרפתי ביורו הנוער | רויטרס

אז זה בדיוק הזמן להתחבר לפסקה שבה פתחתי את הטור. עד לפני שנה ושבועיים, התחושה סביב נבחרות ישראל הייתה שונה ב-180 מעלות. הרגשנו שגם אם נוביל, תמיד נעשה טעות לא מחויבת ונספוג בדקות האחרונות, אם נגיע להארכה ניפול מהרגליים וניכנע ובמידה ונגיע לפנדלים, הלחץ והמזל יעשו את שלהם והמשחק יסתיים בשיברון לב. אבל הדור הזה לא מכיר את הקלישאות החבוטות על הכדורגל הישראלי, או שהוא מכיר אותן והחליט לקחת פטיש ולנפץ אותן אחת אחרי השנייה.

הדור הזה לא רק שלא סופג בדקות אחרונות, המומחיות שלו היא לנצח בדקות הסיום, שלא לומר בתוספות הזמן, הדור הזה נחוש, מאוחד, לא יודע שובע ומורכב מחבורה של ווינרים קשוחים, עם כושר גופני אדיר שפשוט יודעים לנצח ולא משנה כמה לחץ ישימו עליהם.

השחקנים של גיא לוזון הבקיעו את כל ארבעת הפנדלים שלהם בקור רוח מרשים מול שוער ענק, דניאל פרץ (שהיה אמור לבעוט אחרון אצלנו, בעיטה שלא הגיעה בסופו של דבר) נתן את שלו עם עצירה נהדרת בפנדל השלישי של החלוץ הגאורגי גגואה וגם אלוהי הכדורגל היה לצידנו כשהפנדל של חבאדאג'אני הלך לעמוד ושלח את שחקנינו לחגוג הישג היסטורי בלתי נתפס, עלייה לפיינל פור אירופי, בסבירות מאוד גבוהה, למשחקים האולימפיים בפריז. היינו כחולמים.