מהיום זו הנבחרת האולימפית: האתגר של ישראל הצעירה בקיץ 2024

play
היסטוריה בגאורגיה. גנדלמן עם שער הניצחון | אתר רשמי, באדיבות אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל
סרטון העידוד ששלחו הספורטאים האולמפיים של ישראל לשחקני הנבחרת הצעירה לפני רבע גמר היורו, בקרב על ההעפלה למשחקים האולימפיים 03:37

מסע קסם אחד תם, אבל מסע חדש מתחיל: השחקנים שיוכלו להשתתף באולימפיאדה, הבעיות הפוליטיות האפשריות ומועדי המשחקים

(גודל טקסט)

מסע הקסם של הנבחרת הצעירה ביורו הגיע לסיומו הערב (רביעי) עם הפסד 3:0 לאנגליה החזקה בחצי הגמר, אבל כעת מתחיל מסע חדש של נבחרת חדשה: הנבחרת האולימפית. לראשונה מאז 1976, ישראל תיוצג בטורניר הכדורגל באולימפיאדה וזה מה שמחכה לה שם.

בטורניר הכדורגל לגברים באולימפיאדה משתתפות 16 נבחרות, שיהיו מורכבות גם שם משחקנים מתחת לגיל 23 (ילידי 1 בינואר 2001 ואילך) שאליהם מותר לצרף שלושה חריגי גיל. המשמעות היא שכל ילידי 2000 בסגל הנוכחי של גיא לוזון, יכולים לקבל זימון רק כחריגים. מדובר בדניאל פרץ, כרם ג'אבר, זיו מורגן, אור בלוריאן, גיל כהן, עומרי גנדלמן, ארד בר, עדן קארצב, יואב הופמייסטר והישאם לאיוס.

פרט ל-10 הללו, גם מוחמד כנעאן הפצוע הוא יליד 2000. לעומתם, ליאל עבדה, אושר דוידה, דורון ליידנר וסוף פודגוראנו עומדים בתקן.

דניאל פרץ, שוער הנבחרת הצעירה, עם פרס השחקן המצטיין אחרי רבע גמר אליפות אירופה 2023
שוב הציל את ישראל ונבחר למצטיין. דניאל פרץ | אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

עוד בנושא

נבחרת ישראל בכדורגל תשתתף במשחקים האולימפיים בפריז 2024
הרגע שבו פגשנו את פלאטיני: האולימפיאדה האחרונה של נבחרת ישראל
במשרד הספורט יבחנו: מענק ייעודי לנבחרות הצעירות עם דגש על האולימפיאדה
גיא לוזון: "צחקו והסתלבטו עליי, אבל בסוף הצחוק הפך למציאות"

16 הנבחרות יחולקו לארבע בתים, מהם שתי הראשונות יעלו לרבע הגמר. פרט לעיר המארחת פריז, המשחקים יתקיימו גם במארסיי, ליון, בורדו, נאנט, ניס וסנט אטיין.

שלב הבתים יתחיל ב-24 ביולי, יומיים לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדה. המחזור השני יהיה ב-27 והשלישי ב-30, כאשר רבע הגמר ייערך ב-2 באוגוסט, חצי הגמר בחלוף שלושה ימים, המשחק על המקום השלישי ב-8 באוגוסט והגמר ב-9.

עד כה הבטיחו את מקומן בטורניר: צרפת המארחת, ישראל, ספרד, אוקראינה, ארה"ב, הרפובליקה הדומיניקנית, מצרים ומרוקו.

מאפריקה תהיה עוד נציגה, אסיה תשלח שלוש (איראן יכולה להעפיל, גם ערב הסעודית וקטאר בתמונה), דרום אמריקה שתיים ואוקיאניה אחת (קרוב לוודאי ניו זילנד). על הכרטיס האחרון יהיה פלייאוף בין הרביעית באסיה לרביעית באפריקה.

קיליאן אמבפה שחקן נבחרת צרפת
יעבור לריאל עוד הקיץ? אמבפה | רויטרס

למרות השלום בין המדינות, מצרים דחתה ב-2016 הצעה לקיים משחק ידידות נגד נבחרת ישראל (הבוגרת) ודובר ההתאחדות הצהיר אז: "לא נשחק מול שום קבוצה ישראלית, זה לא בא בחשבון". עכשיו זה יכול לקרות, אם ההגרלה בפריז תאפשר זאת. המשחקים היחידים היו טרם קום המדינה, ב-1934.

מרוקו, לעומת זאת, חתמה בשנה שעברה על הסכם שיתוף פעולה היסטורי עם ההתאחדות לכדורגל בישראל ואף התכוונה לערוך משחק ידידות בין שתי הנבחרות, שעדיין לא יצא לפועל. יחד עם זאת, בין המדינות עדיין שוררת מתיחות מסוימת, שהתבטאה בין היתר גם באקטים פוליטיים של שחקני נבחרת מרוקו הבוגרת במונדיאל האחרון, כשחלק משחקני הנבחרת הניפו את דגל פלסטין אחרי הניצחונות בשלב הנוקאאוט.