בושה וחרפה: בהוראת אופ"א, הוחרמו שלטים שקראו לשחרור החטופים

play
קריאה לשחרור חטופים היא בגדר "מסר פוליטי"? אוהדי הנבחרת אתמול | GettyImages, Horvath Tamas
איזה פספוס של ישראל: שוויץ מעדה מול קוסובו אך העפילה ליורו 2024 01:39

אוהדי הנבחרת כולל ילדי העוטף רצו להעביר מסר לעולם, אבל אופ"א מנעה "מפגן פוליטי". דגל פריסה עם הכיתוב "Bring Them Home" לא הוכנס

(גודל טקסט)

בושה וחרפה: אופ"א מנעה מאוהדים ישראלים להכניס שלטים ודגלים שהביעו הזדהות וסולידריות עם החטופים בעזה, בטענה שמדובר ב"אמירה פוליטית".

על פי דיווחים של כתבים רומנים שהגיעו לסקר את המשחק בהונגריה, אנשי האבטחה בשערים הונחו להחרים מהאוהדים – שחלקם הורכב מילדי ישובי עוטף עזה – כל שלט או באנר "עם סממנים פוליטיים", ובין היתר דגל פריסה ענק בגודל של כ-200 מטר עליו הופיע הכיתוב "Bring Them Home" ("החזירו אותם הביתה") לא הוכנס לאצטדיון, והוחרם בכניסה.

חלק מהאוהדים הישראלים תועדו ביציעים עם חולצות עליהם הודפסו תמונותיהם של החטופים, וכמו כן אושר מיצג מחאה לפני המשחק, כשעל למעלה מ-30 כיסאות ביציע הונח דובון – שכל אחד ממנו ייצג ילד ישראלי בשבי בעזה. כמו כן, הונפו ביציעים עשרות דגלי ישראל, אבל בכל הנוגע לשלטים האיסור היה ברור, ומפורש.

אוהדי נבחרת ישראל
קריאה לשחרור חטופים היא בגדר "מסר פוליטי"? אוהדי הנבחרת אתמול | GettyImages, Horvath Tamas

עוד על נבחרת ישראל

מהפך נפש: ישראל הפסידה לרומניה 2:1 ואיבדה סיכוי לעלות אוטומטית ליורו נתראה במרץ: ישראל תשחק בפלייאוף, מחכה לאוקראינה או איסלנד זהבי הבטיח: "נעשה את זה במרץ". חזן: "אכזבה עצומה" ברומניה חגגו: "אירופה, אנחנו חוזרים!". חאג'י: "יצרנו את הגורל שלנו" שוויץ לא הצליחה לנצח גם את קוסובו, אבל עלתה ליורו 2024

כזכור, בסוף השבוע אופ"א מנעה מהנבחרת הצעירה לערוך דקת דומייה לזכר קורבנות ה-7 באוקטובר לפני המשחק נגד פולין. בתגובה, שחקני הנבחרת "עקפו" את ההוראה ובתיאום עם הפולנים, קיימו דקת דומייה מאולתרת בדקה הראשונה של המשחק, אחרי שריקת הפתיחה.

במחזור הסיום של בית ט' (שלישי, 21:45):

אנדורה – ישראל

רומניה – שוויץ

קוסובו – בלארוס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי