בטורקיה קראו להענשת זהבי, רביבו יצא להגנתו: "אנחנו גאים בו"

play
כולם מאחוריו. ערן זהבי | עיבוד תמונה, רויטרס
ערן זהבי הפציץ, דור פרץ חגג: צפו ב-2:3 החשוב של מכבי תל אביב על זוריה 02:47

יו"ר איגוד עורכי הדין בטורקיה טען שהחלוץ צריך להיענש אחרי שאמר ש"הנבחרת משחקת למען הצבא": "פיפ"א ואופ"א מתנהלות כמו מאפיה והן בצד של ישראל". שחקן העבר הגיב: "עוד צבוע"

(גודל טקסט)

התעמולה האנטי-ישראלית בטורקיה חודרת באופן טבעי גם לעולם הספורט. הבוקר באתר האינטרנט של אחד העיתונים הנפוצים במדינה, "סבאח", הביאו את דבריו של עו"ד שטוען בתקיפות שכל הנציגות בכדורגל הישראלי היו צריכות להיות מושעות בעקבות המלחמה.

ישאר באש, יו"ר איגוד עורכי הדין של טורקיה, טען: "פיפ"א ואופ"א לא הטילו סנקציות על ישראל כמו שהן עשו לרוסיה אחרי שהיא תקפה את אוקראינה. בנוסף, לא ננקטו צעדים נגד ספורטאים שתומכים בברוטליות הישראלית.

"ברגע שמלחמת רוסיה-אוקראינה התחילה, כל הקבוצות והספורטאים הרוסים הושעו מכל המפעלים וכל הענפים. כשטורקיה יצאה למבצע עפרין ושחקנים טורקים הצדיעו לפני משחק של הנבחרת, אופ"א פתחה בחקירה. אבל היא מתעלמת מהטבח בעזה ולא עושה כלום כשזה מגיע לישראל. סלטיק נענשה בגלל שאוהדים שלה תמכו בפלסטין, אבל מי שתומך בישראל לא סופג עונשים".

העו"ד הטורקי הגדיל לעשות כשהפליג בתאוריות ושקרים: "אתם יודעים מה הפירוש של 'מכבי' בארמית? פטיש. להרבה קבוצות בישראל קוראים 'מכבי', ומכבי תל אביב היא הקבוצה הכי גדולה ומפורסמת בישראל. באתר הרשמי שלה כתוב 'המדינה לפני הכול, הצבא הוא המדינה'. ערן זהבי, קפטן נבחרת ישראל, אמר שבכל משחק השחקנים עולים למגרש קודם כל בשביל הצבא הישראלי, אבל הוא לא נענש".

שחקני נבחרת ישראל, גדי קינדה, דין דוד, ענאן חלאילי
שחקני נבחרת ישראל, גדי קינדה, דין דוד, ענאן חלאילי | רויטרס

באש גם הציע פיתרון: "אופ"א ופיפ"א מתנהלות כמו מאפיה והן בצד של ישראל. צריך להתנגד נגד ההפקרות הזו. קבוצות כדורגל בעולם בכלל ובטורקיה בפרט, צריכות להשמיע את קולן. הכוח של פיפ"א ואופ"א נובע מהטורנירים והמפעלים שלהן, אז אני אומר שצריך להחרים אותם ולהקים מפעלים אלטרנטיביים. טורקיה צריכה להקים ארגון חדש".

מי שיצא להגנתו של זהבי ותקף את באש, הוא חיים רביבו. שחקן העבר שכיכב בטורקיה, כתב באינסטגרם: "הנה עוד צבוע אחד. לא זכור לי שראיתי אותך שולח מכתב נגד ההתאחדות הטורקית שתמכה בארגון טרור כמו חמאס. אנחנו גאים בזהבי, גאים במדינה שלנו וגאים בצבא שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי