מזכ"ל אופ"א: "ישראל לא תושעה, הסיטואציה שלה ושל רוסיה שונות"

play
מפגן האחדות לא הספיק. שחקני הנבחרת | אימג'בנק GettyImages, David Balogh
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 8.2 05:22

תאודורידיס הודיע בקונגרס השנתי כי "אין כוונה" להיענות לקריאת ההתאחדויות מהמזרח התיכון להדיח את ישראל מכל התחרויות

(גודל טקסט)

במהלך מסיבת עיתונאים של קונפרס אופ"א היום (חמישי), מזכ"ל הארגון תאודור תאורידיס סתם את הגולל על הניסיון להביא להשעיית ישראל ונבחרותיה ממפעלי הכדורגל האירופיים. "אין כל כוונה להשעות את ישראל, הסיטואציה שלה ושל רוסיה שונות בתכלית", אמר תאודורידיס.

הבוקר פורסם ב"סקיי" ש-12 התאחדויות כדורגל מהמזרח התיכון התאגדו בהובלתה של ירדן, בקריאה לפיפ"א ולאופ"א להרחיק את ישראל מכל התחרויות כפי שהוחלט לגבי רוסיה אחרי שזו פתחה במלחמה נגד אוקראינה. "ישראל מבצעת פשעי מלחמה בעזה והורגת חפים מפשע, ביניהם גם כדורגלנים, מאמנים, שופטים ואנשי מקצוע בכדורגל. עלינו להציג חזית מאוחדת בבידוד הכדורגל הישראלי מכל פעילות עד להפסקת מעשי התוקפנות הללו", נימק הנסיך הירדני עלי בן חוסיין במכתב ששיגר.

נזכיר כי בתגובה לדיווח הבוקר על הדרישה להשעות את ישראל, מסר מוקדם יותר יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ: "לא הופתענו מהמהלך הציני וחסר הבושה מצד מספר בודד של התאחדויות, בקריאה להשעות את ישראל מחברותה בפיפ"א והשתתפותה בטורנירים בינ"ל. אנחנו לא מקלים ראש ולמודי קרבות בנושא, שכולם הסתיימו בניצחון מוסרי ומעשי אל מול צביעות ועוינות ששום כסות או תירוץ לא יסתירו את מניעיה האמיתיים. פעם נוספת תנהל ההתאחדות לכדורגל, יחד עם חברים אמיצים והוגנים בפיפ"א, אופ"א ועוד קונפדרציות והתאחדויות בעולם מאבק בכוחות אפלים ותמנע פגיעה אנושה במדינת ישראל, בספורט בצבעי כחול-לבן ובכדורגל הישראלי. מיד עם חזרתי מחר מקונגרס אופ"א והגרלת ליגת האומות, אקים צוות פעולה שיבטיח היערכות מיטבית כדי למגר את האיום החדש. ננצח, גם בזירה הזאת".

בתוך כך, באותו אירוע הודיע נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין שהוא לא מתכוון לרוץ בבחירות של 2027. הסלובני שעומד בראש פדרציית הכדורגל האירופי מאז 2016, סיפר שההחלטה התקבלה על ידו לפני שישה חודשים "מסיבות משפחתיות", טען שהוא "עייף מהקורונה ומשתי מלחמות" וגם כינה את פרויקט הסופרליג "שטותי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי