ימי הסתיו: מי יהיו הבלמים בסגל של גיא לוזון לאולימפיאדה?

play
בלמים | אתר רשמי, עיבוד תמונה
עטר והקביים, גילוי גלבאן והסטירה למורגן: גיא לוזון מתארח בסערה בממלכה 31:23

ללמקין יהיה מקום גם אחרי עונה אבודה בשחטאר, מלמוד ינסה להשלים סיפור אנושי מרגש ואבי לוזון יקווה לסיוע בקידום האקזיט הבא של המשפחה

(גודל טקסט)

הקיץ הקרוב צפוי להיות קיץ מכריע מאוד עבור לא מעט שחקנים. כולנו מקווים כמובן שהנבחרת הבוגרת תשחק ביורו הקרוב אך מה שוודאי כבר הוא ההשתתפות של הנבחרת הצעירה במשחקים האולימפיים.

אם בעבר היו מנסים לגרד שחקנים לנבחרות הצעירות נדמה שהפעם למאמן גיא לוזון הולך להיות כאב ראש חיובי כמעט בכל עמדה. בעוד ששחקנים דוגמת אוסקר גלוך וענאן חלאיילי די בטוחים בסגל של לוזון עושה רושם שבלא מעט עמדות המאבק יהיה קשה מאוד.

לוזון יזמן בתחילה לסגל הרחב 35 שחקנים, אך לקראת האולימפיאדה יצטרך לצמצם את הסגל ל-18 שחקנים בלבד ועוד ארבעה שיהיו ברשימת המתנה. בתקופה הקרובה נעמיד את ההתלבטויות הצפויות בפני לוזון בכל עמדה. בניגוד לעמדות המגינים שסקרנו עד כה שם ככל הניראה בשל הסגל הקצר יוזמנו שני שחקנים לכל עמדה ואולי אפילו אחד בלבד, בעמדות הבלמים שנסקור הפעם צפוי לוזון להזמין שלושה ואולי אף יותר שחקנים.

טל ארצ'ל הפועל תל אביב
| דני מרון

טל ארצ'ל

הבלם הצעיר של הפועל תל אביב פרץ לתודעה רק העונה אך עושה רושם שהוא בקו עלייה. היתרון הבולט של ארצ'ל היא העובדה שהוא יכול לשחק גם בעמדת המגן הימני ובמידת הצורך לחסוך ללוזון לזמן שני שחקנים בעמדה זו. בחצי העונה שעוד נשארה ארצ'ל יצטרך לתפוס מקום של קבע לחלוטין בהרכב של יוסי אבוקסיס ולהראות ללוזון שגם אם הוא לא נלקח בעבר בחשבון הוא צריך לחשוב על אפשרות לזמן אותו.

סתיו למקין, שחקן שחטאר דונייצק
סיום מאכזב לבכורה האירופית. למקין פצוע | רויטרס

סתיו למקין

הבלם הבכיר של גיא לוזון אמור להיות סתיו למקין אך אין ספק שעד כה העונה לא מאירה פנים לבלם של שחטאר דונצייק. למקין רשם העונה עד כה שלוש הופעות בלבד והיה פצוע במרבית העונה. כעת הליגה באוקראינה בפגרה והתקווה בקבוצתו הייתה שיחזור לעניינים כמה שיותר מהר. למקין נפצע לפני כשבוע וחצי במשחק אימון וההערכה שיחזור רק בעוד כמה שבועות. בנבחרת כמובן מקויים שלמקין ייכנס לעניינים כמה שיותר מהר כדי להגיע בכושר טוב לאולימפיאדה. בכל מקרה קשה לראות סיטואציה שלמקין יהיה כשיר ולוזון יחליט להשאירו מחוץ לסגל.

שחקן הפועל תל אביב אור ישראלוב
| דני מרון

אור ישראלוב

בקיץ האחרון היה נדמה שאור ישראלוב , דיוק כמו הרבה שחקנים אחרים ינצל את הטורניר המצויין שלו במונדיאליטו כדי לפרוץ. ישראלוב כך חשבו כולם יזומן על ידי גיא לוזון גם ליורו הצעירות אך נותר בחוץ והמגמה המשיכה גם העונה. הבלם הצעיר לא הצליח למצוא את מקומו בהפועל תל אביב ועד כה רשם שש הופעות בלבד העונה בליגה במדים האדומים. בהיעדר בלמים ייתכן ולוזון כן יחליט לזמן את ישראלוב אך זה יצטרך לפסל את מקומו לרוצטיה של אבוקסיס אם הוא רוצה לשפר את סיכוייו שלא גבוהים כעת.

הדר פוקס, בלם מכבי פתח תקוה
| קובי אליהו

הדר פוקס

בניגוד לישראלוב, פוקס היה בעיקר על הספסל במשחקי המונדיאליטו אלא שעם פתיחת העונה השחקן המשיך לקבל קרדיט בקבוצתו מכבי פתח תקווה והיה שחקן הרכב לכל דבר כשהוא צובר ניסיון חשוב בליגת העל. בחלון ההעברות של ינואר ערכו המלאבסים לא מעט שינויים שפגעו גם במעמד של פוקס שמוצא את עצמו לאחרונה יותר על הספסל. פוקס ינסה להחזיר לעצמו את המעמד בפתח תקווה ועל הדרך כמובן לשפר את הסיכויים להיות חלק מהאולימפיאדה שגם אבי לוזון הבעלים של הקבוצה ישמח לראות את השחקן מככב באולימפיאדה וממש את פוטנציאל המכירה שייעדו לו.

שחקן הפועל תל אביב מאוויס צ'יבוטה, מול שחקן הפועל ירושלים נועם מלמוד
| ברני ארדוב

נועם מלמוד

הבלם של הפועל ירושלים כבר היה פסע מפרישה מכדורגל אלא שבסופו של דבר הצליח להשתקם ולאחרונה אף החזיר לעצמו את המקום בהרכב של זיו אריה. מלמוד נחשב לבלם מבטיח מאוד בכדורגל הישראלי וגם במשחקים האחרונים מציג יכולת שמזכירה את יכולתו לפני הפציעה. הבלם של הפועל ירושלים בהחלט עם סיכויים טובים למצוא עצמו בסגל של האולימפיאדה ולהשלים מבחינתו סיפור אנושי מרגש ומשמח.

שחקן גנט עומרי גנדלמן חוגג
רגע מרגש מאוד. גנדלמן לאחר השער | אימג'בנק GettyImages, JASPER JACOBS / BELGA MAG / Belga via AFP

החריג

עמדת הבלם היא ללא ספק נקודת התורפה של הכדורגל הישראלי וסיכויים לא מבוטלים שדווקא בעמדה זו ייאלץ גיא לוזון לצרף חריג גיל. לוזון שאוהב מאוד את עומרי גנדלמן בתפקיד זה ואת גיל כהן שהיו הבלמים המרכזיים בטורניר יורו הצעירות שהביא להישג ההעפלה לאולימפיאדה עשוי לקרוא לדגל לאחד מהם כאשר שניהם גם יכולים לאפשר לו אופציות נוספות במרכז המגרש. מלבד השניים כמובן שיש את אופציית מיגל ויטור המתאזרח שנחשב ללא ספק לבלם "הישראלי" המוביל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי