"ככה אי אפשר לעלות לטורנירים גדולים": המונולוג העגום של ערן זהבי

play
ערן זהבי | Getty images, Attila KISBENEDEK / AFP
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי

אחרי עוד מפלה, כוכב הנבחרת דיבר על הפנדל שהחמיץ ("זה לא עלי, לא נראה לי שהיינו מצליחים לשמור על זה") ועתידו במדים הלאומיים: "לא יודע אם זה המשחק האחרון שלי. תמיד נתתי הכל"

(גודל טקסט)

כמה שזה כואב. נבחרת ישראל חטפה הערב (חמישי) תבוסה משפילה של 4:1 לאיסלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה לאליפות אירופה, ובכך נמוג לו חלום יורו 2024. ערן זהבי שחזר למדים הלאומיים אחרי סאגה שלא הוסיפה כבוד לאף אחד מהמעורבים כבש את ה-0:1 מהנקודה הלבנה, אך החמיץ פנדל נוסף בפיגור 2:1, ונשמע מאוכזב מאוד בסיום.

"זה לא נעים. עוד ניסיון שנכשלנו בו. חבל", אמר. "הובלנו 0:1 ואנחנו פשוט לא מסוגלים לשמור על תוצאה יותר מ-10 דקות ויורדים למחצית בפיגור. מצטער, אבל אי אפשר לעלות ככה לטורנירים גדולים. אני לא מאשים אף אחד – לא שחקני הגנה ולא אף אחד – אנחנו פשוט לא מספיק טובים. לא נרים ידיים ולא אמרתי שלא נגיע לכלום אף פעם, אבל לא הגיע לנו לעלות, בטח לא אחרי משחק כזה, לא אחרי איך שנראינו בבתים. היתה פה נבחרת שניצלה את כל החולשות שלנו, ופשוט לא הגיע לנו".

זהבי הוסיף ואמר: "היתה יריבה פחות או יותר כמונו, אבל צריך לשים דגש על הפרטים הקטנים – פאולים מיותרים, ספיגה בדקות כאלה. אם היינו יורדים למחצית ביתרון, הכל יכול היה להיראות אחרת. במקום זאת, מצאנו את עצמנו שאנחנו אלה שצריכים לשלוח הרבה שחקנים קדימה והם אלה שיוצאים למעברים. חבל".

על הפנדל שהחמיץ: "גדולים ממני החמיצו וגם אני החמצתי ואחמיץ. במחצית הראשונה הבקעתי וקיבלנו שני שערים. זה לא עלי. ברור שהייתי שמח להבקיע, ושיהיה עוד שביב של תקווה, אבל המחצית הראשונה הוכיחה שזה לא היה מה שמביא לנו את הניצחון. היינו בעשרה שחקנים, אז לא נראה לי שהיינו מצליחים לשמור על זה".

שחקן נבחרת ישראל, ערן זהבי, בועט פנדל נגד איסלנד
זהבי כובש בפנדל | רויטרס

על עתיד הנבחרת ועתידו שלו בנבחרת אמר: "תמיד יהיה מי שייכנס לנעליים הגדולות שלי, כמו שאני נכנסתי לנעליים של אחרים. יש לנו כשרונות צעירים שיכולים לעשות קפיצה. אני לא יודע אם זה המשחק האחרון או הקמפיין האחרון שלי, כי אני מאוד אמוציונלי, זה הפסד שמאוד נגע לי בלב. תמיד עשיתי הכל בשביל החולצה הזאת ואני מקווה מאוד שהצלחתי להעביר פה משהו לצעירים ממני. כל זמן שדרכתי על המגרש נתתי 100 אחוז מעצמי. הקרבתי גם דברים מעבר. אני מבקש מכל אחד שילבש את חולצת הנבחרת, שייתן הכל בטוב וברע. אני לא אומר שזה נאום פרידה – אני נתתי הכל עבור הנבחרת, אולי בעוד כמה ימים אהיה יותר רגוע ואגיד שאני רוצה להמשיך. לא רוצה לצאת בהצהרות. גם היום נתתי הכל על הדשא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי