הנבחרת עברה לשלב המסקנות: "חייבים להרחיב את המעגל"

אחרי לילה קשה בבודפשט, בנבחרת מתחילים לנתח את המפלה ומנסים להסתכל על התמונה הרחבה: התלות בוותיקים ש"כבר נכשלו בעבר" מוגזמת, הגיע הזמן "לייצר עוד שחקנים בעוד עמדות, ועוד תפקידים"

(גודל טקסט)

בוקר קשה ועגום עובר על נבחרת ישראל במלון בבודפשט. כזכור, עוד לפני המשחק אתמול (חמישי) הוחלט שהנבחרת תישאר בבירת הונגריה עד יום ראשון ולטוס ליעד הבא שהיה אמור להיות סראייבו או ורוצלאב, אבל למרות שהמשחק מול בוסניה בוטל, הוחלט בנבחרת גם מסיבות טכניות להישאר בבודפשט.

המנהל המקצועי יוסי בניון הבהיר לכולם שאין שחרורים ושכולם צריכים להישאר עד יום ראשון יחד. היום השחקנים ששיחקו אמש יעברו טיפולים ואחרים יערכו אימון כושר במלון. הנבחרת לא תקיים אימון בבודפשט.

מהבוקר עסוקים בנבחרת בעיקר בהסקת מסקנות. גורם בהתאחדות אמר הבוקר: "אפשר לדון בהרכב, אפשר לדבר על החלטה כזו או אחרת או לקיים סימפוזיון האם אוסקר גלוך היה צריך לפתוח או האם היה נכון לתפקד את דור פרץ כקשר אחורי. הכל לגיטימי, אבל בשורה התחתונה יש את האמת שצריכה להיאמר – צריך להרחיב את מעגל השחקנים בצורה משמעותית".

שחקן נבחרת ישראל אוסקר גלוך
שחקן נבחרת ישראל אוסקר גלוך | אימג'בנק GettyImages, Attila KISBENEDEK / AFP

עוד הגורם הוסיף: "חיכינו במשך שבועות כדי ששון גולדברג ומיגל ויטור יהיו בריאים, וברגע האחרון הם חזרו מהפציעות שלהם. זה לא מספיק. הכדורגל הישראלי צריך עוד שחקנים, ומעגל הרבה יותר גדול של אופציות. אם יש מסקנה אחת מכל מה שעברנו גם במשחק הזה וגם במוקדמות היורו, היא שהמטרה היא לגדל עוד שחקנים בעוד תפקידים ועוד עמדות. הכדורגל הישראלי נשען כבר כמה שנים על אותם שחקנים וזה לא מספיק. אם אנחנו צריכים עכשיו לדבר על הקמפיין הבא ושוב להסתובב סביב אותם שחקנים שכשלו בקמפיינים האחרונים, זה מראה על הבעיה שלנו מעבר למאמן כזה או אחר או החלטה לגבי ה-11 או הסגל. בסוף הכדורגל הישראלי צריך ללמוד לגדל שחקנים ולהרחיב את המעגל. זו המטרה העיקרית וזו המסקנה המשמעותית".

בנבחרת קראו הבוקר את הכתבות, שומעים את הקולות ומבינים את הביקורות הקשות. אנשי הנבחרת לא מתכוונים לעשות עניין מאמירות כאלו ואחרות של שחקנים, או מהכעס של אוסקר גלוך שלא פתח ושל ערן זהבי שהרגיש שכל חיצי הביקורת מופנים כלפיו. בנבחרת מכילים את הכל ומבינים שבסוף היו"ר שינו זוארץ יצטרך לקבל החלטה בנוגע ליוסי בניון. לגבי אלון חזן, קרוב לוודאי שההחלטה כבר התקבלה והוא לא ימשיך בתפקידו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי