אנדי הרצוג הודיע באוסטריה: אני עוזב את נבחרת ישראל

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | אודי ציטיאט, סקופיה

המאמן גילה לתקשורת בארצו כי בישר לרוטנשטיינר על ההחלטה: "מה שבנינו נהרס בגלל הקורונה, מעדיף לצאת לאתגר חדש". בהמשך, ההתאחדות אישרה. חסון: "מקצוען אמיתי". וגם: נחשף היעד הבא?

(גודל טקסט)

אנדי הרצוג סיים את דרכו בנבחרת ישראל – כך גילה היום (רביעי) המאמן במהלך ראיון ל"סקיי אוסטריה", שם סיפר כי הודיע למנהל המקצועי, ווילי רוטנשטיינר, על ההחלטה לעזוב את הנבחרת. "החוזה שלי הסתיים בסוף חודש מאי ומבחינתי, אני לא מעוניין להאריך אותו", אמר הרצוג. "הייתה לי תקופה נפלאה בישראל ונהניתי מאוד לעבוד בנבחרת, אבל אי אפשר לדעת מה יקרה שם בשבועות הקרובים".

לפני חודשיים המאמן הביע נכונות להישאר ונראה היה כי עתידו קשור בזה של רוטנשטיינר, שעשוי גם הוא לעזוב בעקבות מחלוקות בינו לבין ההתאחדות לכדורגל בנוגע לקיצוץ בשכרו, אך בסופו של דבר האוסטרי עוזב את תפקידו אחרי כמעט שנתיים, בהן עמד על הקווים ב-16 משחקים וסיים את מוקדמות היורו במאזן של שלושה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו וחמישה הפסדים. "חלק גדול ממה שבנינו לפני הקורונה נהרס, עכשיו אני מעדיף לחשב מסלול מחדש", אמר הרצוג לתקשורת בארצו.

בתוך כך, בתקשורת הגרמנית כבר מדווחים שהרצוג עשוי לקבל בקרוב ג'וב חודש וטוענים כי הוא אחד המועמדים לאמן את ורדר ברמן שנמצאת על סף ירידה לליגת המשנה.

בהמשך, בהתאחדות אישרו את הדברים והיו"ר אורן חסון מסר בהודעה רשמית: "אני מודה לאנדי הרצוג על התקופה המיוחדת כמאמן הלאומי. היה לנו לעונג לעבוד עמו, ליהנות מכישוריו המקצועיים ומתכונות האופי הנדירות שלו. כל מי שעבד עמו בהתאחדות ובנבחרת, ודאי הצוות המקצועי והשחקנים, זכו לשתף פעולה עם מקצוען אמיתי, מנהיג, ג'נטלמן ואיש כדורגל מהשורה הראשונה. אני מאחל לו הצלחה בהמשך ומשוכנע כי יזכה לה. הוא לבטח יחזיק אצבעות לנבחרת ישראל בחצי גמר פלייאוף היורו אליו הביא אותנו".

הרצוג הוסיף: "וירוס הקורונה יצר מציאות חדשה וחוסר ודאות והרגשתי שנכון לי בעת הזאת לצאת לאתגר חדש. נהניתי מהתקופה בישראל, מהעבודה עם ההתאחדות, עם הצוות שלי, המנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר, השחקנים ובעיקר מהיחס החם של האוהדים. אשאר אוהד של הנבחרת ואקווה שתצליח".

אנדי הרצוג
"מעוניין לחשב מסלול מחדש". הרצוג | לירון מולדובן

אחרי ההודעה של הרצוג, לספורט1 נודע כי גורמים בהתאחדות גיששו בתחילת השבוע אצל רוני לוי ויוסי אבוקסיס. גורמים בהנהלה ממליצים למנות מאמן ישראלי, כשגם ניר קלינגר נכלל ברשימת המועמדים, יחד עם מנהל מקצועי דוגמת משה סיני – זאת למקרה שרוטנטיינר לא יישאר. המנהל הטכני מחזיק בחוזה לשנתיים נוספות בשכר של 3.5 מיליון שקלים בשנה, אולם כידוע, בהתאחדות דרשו ממנו לקצץ 50% משכרו ולאחר שהאוסטרי הסכים בתחילה להפחית 30%, כעת הוא מוכן להתפשר על 15% בלבד.

האתגר הראשון והעיקרי של המאמן הלאומי הבא יהיה כמובן חצי גמר פלייאוף העלייה ליורו, בו הנבחרת תתמודד עם סקוטלנד בגלזגו, ב-8 באוקטובר. ניצחון שם יעלה את הכחולים-לבנים למפגש עם המנצחת בין סרביה לנורבגיה, משם יוכלו להעפיל לטורניר היבשתי. עוד לפני כן, בתחילת ספטמבר, נבחרת ישראל תחל את דרכה בליגת האומות, שגם בה תפגוש את סקוטלנד בנוסף לסלובקיה וצ'כיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי