חסון: "ניסינו הכל ולא עלינו ליורו, אפשר לצאת מהקופסה"

אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ' | אודי ציטיאט

יו"ר ההתאחדות התייחס למועמדותו של ברקוביץ' לנבחרת ב-103FM: "שחקן עבר גדול שהיה מספיק אמיץ להגיד שהוא רוצה לאמן". בנוסף, הוא אישר כי גם לוי, אבוקסיס וגרנט על הפרק: "המבחן יהיה במוקדמות יורו 2024"

(גודל טקסט)

בעוד שלושה חודשים בלבד תתייצב נבחרת ישראל למשחק הגורלי נגד סקוטלנד במסגרת פלייאוף העלייה ליורו, אך בינתיים, עדיין לא ידוע מי יעמוד על הקווים. יו"ר ההתאחדות כדורגל, אורן חסון, התראיין הערב (רביעי) ב-103FM והתייחס לסוגיה, כמו גם להקמת מזכירות חדשה בארגון, במסגרתה הדיח את נציג מכבי תל אביב, עו"ד מורן מאירי.

"החלטנו להקים ועדת איתור שאני בראשה, יחד עם אלי אוחנה. אנחנו צריכים לצרף שחקן או מאמן עבר ומקווים כי גם שינו זוארץ יצטרף לצוות, בתור יו"ר הוועדה המקצועית. אנו מתכוונים להתכנס בשבוע הבא ולהתחיל לעבוד", הסביר חסון על התהליך למינוי המאמן הלאומי הבא. "לא מדובר רק במאמן הנבחרת הבוגרת, אלא גם באנשים שיעבדו בנבחרות הצעירות ואני מבין שזה פחות מעניין, אך אם רוצים לטפל בפיתוח הכדורגל, בוודאי צריך שהמאמן הלאומי יהיה שותף גם לעבודה בנבחרות הצעירות".

היו"ר אישר כי אייל ברקוביץ', אברם גרנט, רוני לוי ויוסי אבוקסיס אכן מועמדים לאימון הנבחרת: "אלה בהחלט אנשים שנרצה לבחון את התאמתם למטרות שלנו, אך הם לא בהכרח היחידים. אם רוצים להקים וועדה, לא רציני שנכתיר עכשיו מי המועמדים ומי מביניהם המועמד המוביל. הכוונה היא לא להקים וועדה כדי שתהיה חותמת גומי לגחמה של מישהו מאיתנו. המטרות שלי בשלב הזה הן שתיים: לסגור את הרכב הוועדה ולהגדיר מה אנחנו מצפים מהמאמנים הבאים. כמובן שהמשחק המשמעותי נגד סקוטלנד יהיה מבחן גדול, אבל המבחן האמיתי של המאמן הבא, מבחינתי, צריך להימדד במוקדמות יורו 2024. כמי שעוסקים בספורט אנחנו רוצים תמיד להצליח וזה אומר להעפיל ליורו".

אורן חסון
אורן חסון | באדיבות ההתאחדות לכדורגל

האם הוא רואה את ישראל מסוגלת להעפיל: "התשובה היא כן. להגיד שזה יקרה ב-2024, אני לא נביא. כדי להצליח אנו צריכים לבנות פה דור של שחקנים כבר מגיל 12 דרך האקדמיה ומרכזי המצוינות, להרים את רמת האימונים ולטפל בדור העתיד שלנו. זה תהליך ארוך ולא בהכרח אני כיו"ר איהנה מהתוצאה".

מדוע ברקוביץ' מועמד: "ניסינו מאמנים מעוטרים ומאמנים זרים – עלינו ליורו? לא. יש שחקן עבר גדול של נבחרת ישראל שגם היה מספיק אמיץ להגיד שהוא חולם ורוצה ומוכן לעשות הכל כדי לאמן את הנבחרת. קלייברט ידע לעשות את זה בהולנד ושבצ'נקו באוקראינה. לא אמרתי שהוא הולך לקבל את התפקיד, אבל אפשר לצאת מהקופסה. אוחנה? היום הוא תפוס ואגב הוא עשה כמעט כל תפקיד אפשרי בכדורגל הישראלי ולכן בחרתי אותו להתייעצות. למיטב ידיעתי הוא מרוצה מאוד בבית"ר ירושלים ואין לו כוונה לעזוב".

מעבר לכך, חסון התייחס לקרב האישי מול מאירי: "לא אטייח את הדברים. זה לא סוד שיש יחסים לא טובים בינינו. אני מאמין שזה ישתנה, אבל בלי קשר אחת המטרות הראשונות שהצבתי לעצמי כשנבחרתי לתפקיד הייתה להקים ממשל תאגידי ומזכירות חדשים, שיידעו לעבוד איתי ולייצג את כלל הפעילויות של ההתאחדות. נשים, נוער, ליגות נמוכות וכו', וכמובן חברי הנהלה ששיתוף הפעולה שלי איתם הוא טוב, שיש לי אימון ותקשורת מצוינת איתם. מאירי לא רצה שאגיע לתפקיד, אין חבר הנהלה שלא נפגשתי ו/או התייעצתי איתו בשמונת החודשים שאני עובד בהתאחדות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי