רוטנשטיינר: "אני יודע לאמן, אני ואלון זה צוות חזק לנבחרת"

אלון חזן, וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

המאמן הלאומי החדש התייצב לצד חזן למסע"ת והבהיר: "לא הייתי מעורב בוועדת האיתור". על הקמפיין של הרצוג: "אי אפשר להיות תלויים כל כך בזהבי". שותפו: "לא מצפה מנאתכו לשיר את ההמנון". זהבי בירך את הצוות החדש

(גודל טקסט)

אחרי שההתאחדות לכדורגל אישרה היום (רביעי) באופן רשמי את מינויים של וילי רוטנשטיינר ואלון חזן, השניים שנבחרו לאמן את נבחרת ישראל בפלייאוף העלייה ליורו ובליגת האומות, התייצבו היום למסיבת עיתונאים באמצעות ה"זום" והתייחסו לביקורות על הבחירה בהם, לסוגיית הקפטן ולמטרות שלהם כמי שיובילו את הנבחרת במשחקים הקרובים.

"זה כבוד גדול לאמן את נבחרת ישראל וגם לעבוד עם השחקנים הכי טובים במדינה", הצהיר המנהל הטכני וכעת גם המאמן הלאומי, וילי רוטנשטיינר, "אני רוצה להודות לכל חברי ההנהלה שסמכו עליי ועל העבודה שלנו. שנית, זה כבוד גדול גם לעשות את זה עם אלון שהוא מאמן מצוין והיה שחקן גדול בכדורגל ישראלי ועם האיכות שלנו כצוות, אנחנו רוצים לעשות עבודה טובה בכדורגל הישראלי".

הבחירה בו על ידי ועדת האיתור: "לא הייתי מעורב בפגישת ועדת האיתור, שבה התקבלה ההחלטה שהיא אולי הטובה ביותר בתקופה זו. היה לי ברור שאני צריך לעשות את זה עם אלון. אנחנו רוצים לעשות את המיטב. היו לי שלושה ימים לחשוב כיצד להתקדם מכאן ומה המטרות שלנו. החזון שלנו הוא להביא את הכדורגל הישראלי בחזרה לצמרת הכדורגל האירופי. המטרות שלנו לליגת האומות יהיו להישאר בדרג B ולנצח את חצי גמר הפלייאוף. אנחנו ממוקדים בו ב-100% ונתקדם ממשחק למשחק".

וילי רוטנשטיינר, ערן זהבי
"אי אפשר להיות כל כך תלויים בו" | לירון מולדובן

התדמית של נבחרת ישראל: "אני רוצה גם לעבוד על התדמית של נבחרת ישראל. היא התפתחה מאוד בשנתיים האחרונות, אבל לדעתי היא צריכה להיות מצליחה, דינמית ומחוברת לקהל הישראלי. עלינו להיות לב אחד ולעבוד עבור מטרה אחת. אנחנו רוצים להראות לאוהדים שהקבוצה הזאת לא מוותרת. אולי נפסיד משחקים, אבל נעשה הכל כדי להראות שאיננו מוותרים עד השריקה האחרונה. זו הגישה שאני רוצה לפתח, מנטליות מנצחת. דיברתי גם על התהליך – כי עלייה בדירוג העולמי וחזרה לצמרת האירופית היא תהליך. אני רוצה לעבוד על המשמעת הטקטית של הקבוצה ולפתח פילוסופיית משחק. בנוסף, חייבת להיות הצערה של הסגל ואנחנו רוצים להביא יותר שחקנים לליגות האירופיות. הופעה בנבחרת ישראל עוזרת לכך וכולם יודעים זאת".

על הקמפיין האחרון תחת הרצוג: "ספגנו יותר מדי שערים ואנחנו חייבים להשתפר בהגנה. נגד אוסטריה וסלובניה, ממוצע של שלושה שערי חובה למשחק זה יותר מדי. 11 מתוך 16 השערים בקמפיין נכבשו על ידי ערן זהבי וארבעה נוספים על ידי מואנס דאבור. שחקנים נוספים צריכים לכבוש כדי שלא נהיה תלויים כל כך בזהבי. אני רוצה שהשחקנים שלי ישחקו באינטנסיביות גבוהה יותר ובקצב מהיר יותר. אני רוצה לאתגר את כל חברי הצוות להשתפר בכל האספקטים ולהשיג את כל המטרות שלנו".

ערן זהבי, מואנס דאבור
ערן זהבי, מואנס דאבור | דני מרון

מינויו של אנדי הרצוג לפני כשנתיים ויכולותיו כמאמן: "כשהגעתי, היה לחץ של זמן והדיון היה אחד – האם יהיה נוח למאמן לתפוס את המושכות מידית בזמן קצר. עשינו צעד גדול כשמינינו את אנדי אחרי שבועיים של דיונים. אל תטעו לגביי, אימנתי כ-50 משחקים בנבחרות הצעירות, 40 משחקים בנבחרות בוגרות ואני עובד עם נבחרות מעל 30 שנה. אני יודע מה הולך במשחקי נבחרות, כך גם לגבי אלון שהדריך את נבחרת הנוער והיה גם לצדו של אנדי על הקווים של הבוגרת. זה צוות חזק מספיק כדי לפקד על הנבחרת לקראת המשחקים הקרובים".

הביקורת של אייל ברקוביץ' על תהליך המינוי: "לא שמעתי את מה שהוא אמר. אני מעריך את אייל ברקוביץ' כשחקן עבר ענק כאן בישראל. אני גם יודע שיש לו ידע גדול בכדורגל אך לא יכול להגיד מעבר לזה. הוא הביע ביקורת וזה נורמלי. פגשתי אותו רק פעמיים והיה מאוד נחמד. אני גם מכיר את אחיו מקורס הפרו, זו משפחה של כדורגל וזה הכל מבחינתי".

האם חשב לוותר על התפקיד ולהישאר מנהל טכני: "ועדת האיתור הודיעה לי על ההחלטה, יכולתי לוותר. החלטתי שאני רוצה לדבר עם אלון ואם הוא מצטרף אליי, אעשה זאת. הוא ענה מידית שכן ורק אחר כך נעניתי להצעה".

המניע למינויו בעיקר כלכלי: "צריך גם מזל בחיים. יצא דבר טוב ממשבר הקורונה וזה שזכינו לשבת כאן. גם אם זה מינוי נסיבתי, הדבר היחיד שמעניין אותי זה לעבוד קשה בשביל הנבחרת ולעבוד עם אלון על בסיס יומיומי כדי להתכונן למשחק נגד סקוטלנד בספטמבר".

אלון חזן
"לא מצפה מנאתכו לשיר את ההמנון" | אודי ציטיאט, סקופיה

אלון חזן התייחס לביקורות הקשות שנשמעו על המינוי: "אני לא רודף אחרי כבוד ולכן אני לא נפגע מאנשים. זכותו של כל אחד להגיד את דעתו. אני חבר טוב מאוד של אייל ברקוביץ' ומעריך את הדעה שלו, מאמין שגם יום אחד הוא יאמן את הנבחרת. אני עובד הרבה שנים בהתאחדות כי אני אוהב את מה שאני עושה פה, זה מה שמעניין אותי. האינטרס היחיד שלי זה לעזור לקדם את הכדורגל הישראלי".

האם יתבצע רענון של הסגל: "וילי דיבר על מספר מטרות שלנו לתקופה הקרובה, אחת מהן הייתה שאנחנו רוצים לרענן ולבנות דור צעיר של שחקנים שישתלב הדור הקיים בסגל. אנחנו לא עושים את זה כי מישהו נכשל, מי שטוב ישחק. אחרת היינו מחליפים את השחקנים בכל חודש. המטרה לתת לשחקנים אפשרות לתקן, יחד עם שילוב צעירים".

האם הקפטן צריך לשיר את ההמנון: "הדעה שלי די ברורה בעניין. אני יודע שיש מחלוקות והן לגיטימיות לגמרי. כשאני אימנתי באחד ממשחקי האימון, בחרתי את ביברס נאתכו כקפטן כי אני לא נכנס לפוליטיקה. אני לא יכול לצפות ממנו שישיר מילים שלא מייצגות את הדת שלו. אם הוא מקובל על כל השחקנים ויכול לשמש מנהיג, זה בסדר גמור. נאתכו הוא דמות שיכולה לשמש כקפטן נבחרת ישראל".

שחקנים לא יהיו בכושר למשחק מול סקוטלנד: "השחקנים כרגע בשלבי הכנה לעונה, שהיא לא אידיאלית כי חלק סיים מוקדם מדי וחלק מאוחר מדי. בימים הקרובים נהיה בקשר עם כולם ונשתדל לבנות סגל שחקנים שיגיע ברמה הכי טובה. לנו אין יכולת להשפיע על הרמה שהם מגיעים בה מהקבוצות. קודם כל מקווים שכולם יהיו בריאים ויעמדו לרשות הנבחרת במשחקים האלו, שיהיו שחקנים צעירים וחדשים וגם כאלה שעברו איתנו כברת דרך, כדי שהאפשרות שלנו לבחור תהיה הרבה יותר גדולה וטובה".

לאחר המינוי הרשמי, גם מלך השערים של קמפיין מוקדמות היורו ערן זהבי, איחל בהצלחה לצמד המאמנים: "ווילי ואלון, גאים להמשיך יחד אתכם לעבר החלום של כולנו – העפלה לטורניר גמר יורו 2020. בהצלחה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי