שיחק בנבחרות הצעירות של גרמניה, בחר בישראל: הכירו את ג'ואל אבו חנא

ג'ואל אבו חנא במדי באייר לברקוזן | Christof Koepsel/Bongarts/Getty Images

נולד לאב ערבי ישראלי ואם גרמניה, גדל במחלקת הנוער של לברקוזן, שיחק מול נבחרת הנערים של חזן ב-2014 וכיום הוא חברו של גרצ'קין ("מאוד יעזור") באוקראינה: סיפורו של שחקן ההגנה החדש של רוטנשטיינר בנבחרת

(גודל טקסט)

אין ספק שג'ואל אבו חנא הוא השם המרתק ביותר מבין אלה שזומנו לסגל נבחרת ישראל על ידי וילי רוטנשטיינר ואלון חזן לצמד המשחקים הקרובים בליגת האומות. אבו חנא בן ה-22, בן לאב ערבי-ישראלי ולאם גרמנייה, לא שיחק מעולם בישראל ולמעשה כלל לא גר במדינה. הוא גם לא שחקן ההגנה הישראלי המצוי – מתנשא לגובה 1.84 ושוקל 80 קילוגרמים. העונה הוא כבר הספיק לשחק 35 דקות במדי זוריה האוקראינית, קבוצתו של מקס גרצ'קין שהגיע הקיץ מבית"ר ירושלים, שנכנעה 3:1 לדסנה לפני ארבעה ימים.

גרצ'קין סיפר לספורט1 על חברו לקבוצה: "ממה שיצא לי לראות בשבועיים האלה, מדובר בשחקן מוכשר מאוד. בלם אגרסיבי, מהיר יחסית, טוב עם הכדור ומשחק ברגל שמאל. התרשמתי ממנו לטובה. הוא בחור ממש נחמד, עם אופי טוב. אני חושב באמת שיש לו מה להציע לנבחרת שלנו. הוא מאוד יעזור לה".

בעונה שעברה רשם אבו חנא 28 הופעות, מחציתן בליגה, ואף כבש שער נגד האימפריה המקומית דינמו קייב במהלך התיקו 2:2 במחזור השישי. אבו חנא כבר יודע דבר או שניים על משחקים אירופיים, שכן שיחק שש פעמים במוקדמות הליגה האירופית. קבוצתו לא העפילה לשלב הבתים, אלא סיימה את דרכה בשלב הפלייאוף נגד אספניול.

אבו חנא גדל בבאייר לברקוזן יחד עם הכוכב הגדול קאי האברץ' ובעונת 2015-16 שיחק בקבוצת הנוער של המועדון. הוא הרשים עם 24 הופעות ליגה ו-28 בסך הכל בכל המסגרות. בחלוף אותה עונה עבר לקייזרסלאוטרן אך התקדמותו נעצרה. ב-2019 נאלץ להגיע לפורטונה קלן מהליגה השלישית.

ג'ואל אבו חנא | Martin Rose/Bongarts/Getty Images

עד עתה הוא שיחק בנבחרות הצעירות של גרמניה דווקא – 16 הופעות במדי הנבחרת עד גיל 17, עמה הגיעה לגמר אליפות אירופה ב-2015 והפסיד לצרפת בגמר אחרי ששותף בכל המשחקים בטורניר, שתי הופעות בנבחרת עד גיל 18 וכן שתי הופעות בנבחרת עד גיל 19. הוא שולב ל-32 דקות נגד הולנד, וגם במוקדמות אליפות אירופה עד גיל 19 עלה מהספסל נגד נבחרת אלבניה.

בעברו, כשחקן נבחרת הנערים ב-2014, הוא אף פגש את נבחרת ישראל בהדרכת אלון חזן – אחד מצמד המאמנים כיום. הסיפור סביבו מרתק אף יותר שכן גם נבחרת פלסטין רצתה לצרפו לשירותיה ואף ניסתה לזמן לסגל הנבחרת האולימפית, אך אבו חנא היה נחוש להמשיך במדי נבחרת גרמניה הצעירה.

בקיץ הנוכחי היה במשא ומתן מתקדם עם אוניברסיטת קראיובה הרומנית, אך לבסוף הרומנים לא שילמו חצי מיליון יורו עבורו שכן יש לו חוזה רק לעונה נוספת בסיומה יוכל לעבור בהעברה חופשית לאן שירצה. שווי השוק שלו כיום הוא 625 אלף יורו ב-TransferMarket, כששווי השוק הגבוה ביותר שלו היה 700 אלף יורו.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1007017

"אני מופתע עד כמה האיכות באוקראינה גבוהה", אמר אבו חנא לאחר הופעת הבכורה שלו בזורייה לפני כשנה. "זה בהחלט מוזר להיות גרמני שמשחק באוקראינה. הייתה לי שנה קשה וסבלתי מפציעות, לא היו לי הצעות טובות מגרמניה. כשקיבלתי הזדמנות לשחק בליגה טובה בחו"ל, אז לא חשבתי יותר מדי". הוא סיפר שהמאמן ויקטור סקריפניק שמכיר אותו מגרמניה, בהחלט עזר לו להשתלב.

על תקופתו בלברקוזן סיפר: "שיחקתי שם מגיל צעיר מאוד, תחילה כבלם ואז כמגן שמאלי. אני זוכר את האברץ', אני לא זוכר מה חשבתי אז. הוא באמת היה שחקן נפלא, אבל בגיל צעיר קשה לחזות. אני שמח בשבילו שהוא מצליח".

עוד אמר על עתידו: "אשקר אם אגיד שאני לא רוצה לחזור לגרמניה. עשיתי את הצעד הזה של מעבר לגרמניה כדי להתפתח. האנשים כאן לא מדברים אנגלית מספיק טובה, למרות שקיבלו אותי יפה. לשחק כדורגל מקצועי בגרמניה זו פריבילגיה שאתה מעריך רק כשאתה לא שם. אני מנסה לחיות את הכאן ועכשיו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי