רוטנשטיינר: "לא אזמן את רפאלוב כדי שיהיה בספסל"

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

יממה לאחר שפרסם את סגל נבחרת ישראל לקראת סקוטלנד וסלובקיה, המאמן הסביר מדוע לא זימן את שחקן אנטוורפן ("מכבד אותו"), סימן מטרות ("הישארות בדרג ב'") והחמיא לזהבי וסבע: "נלחמו עבור הנבחרת"

(גודל טקסט)

בעוד שמונה ימים נבחרת ישראל תחל את דרכה בליגת האומות 2021 כאשר תתארח אצל סקוטלנד, ושלושה ימים לאחר מכן תפגוש את סלובקיה כאן בארץ באצטדיון נתניה. כל זאת, כחודש לפני המשחק לו אנחנו מחכים כל כך הרבה זמן – חצי גמר פלייאוף העלייה ליורו 2020 מול אותה סקוטלנד.

אתמול (רביעי) המאמן והמנהל המקצועי, וילי רוטנשטיינר, זימן את הסגל שלו לראשונה כאיש שנמצא על הקווים של נבחרת ישראל לקראת שני המשחקים הקרובים, והוא יערוך בכורה. אחת ההפתעות של האוסטרי הייתה זימונו של ג'ואל אבו חנא, בלם/מגן שמאלי שמשחק בזוריה האוקראינית. הנבחרת תתכנס בראשון אחה"צ, ובשני בבוקר תטוס לגלזגו. השחקנים שיגיעו ישירות לסקוטלנד הם מואנס דאבור, עילאי אלמקייס, ניר ביטון, חאתם עבד אלחמיד, אופיר מרציאנו, טאלב טוואטחה, גדי קינדה ושון וייסמן.

רוטנשטיינר ערך היום מסיבת עיתונאים לקראת המשחקים ואמר: "מאוד התרשמתי מהגישה של השחקנים והרצון שלהם לשחק במדים הלאומיים. זה מראה על האווירה הטובה והבריאה שיש כאן. מה שערן זהבי ודיא סבע עשו בסין היה פשוט להילחם עבור הנבחרת. דיא לא הצליח להשיג את האישור אבל הוא מאוד רוצה להיות איתנו בחודש הבא בחצי הגמר. הגישה של זהבי מדהימה ומה שהוא עשה זה מודל לחיקוי עבור כולם. הוא נלחם בשביל להיות כאן. הוא רוצה לעשות דברים גדולים עם הנבחרת".

זהבי וסבע |

על כך שקבוצות יכולות לבחור שלא לשלוח שחקנים לנבחרות: "זה בעייתי. היינו צריכים לעשות הרבה שיחות. אתה עלול להפסיד שחקנים חשובים וזה מוריד מהספורטיביות של המשחק, מכיוון שנבחרת מסוימת יכולה להפסיד הרבה שחקנים ואחרות לא. קשה להתאחדויות השונות לשנות את זה. זה זמן לא פשוט ואנחנו נתקלים בקשיים לא רגילים. יש לנו בעיה קטנה עם ההגעה דאבור ואלמקייס אבל אני מאמין שזה יסתדר. אנחנו מקווים שנפתור את כל הבעיות".

"אני והצוות צפינו בכל משחקי גביע הטוטו, אבל לא היה פשוט בכלל לעקוב אחרי שחקנים בתקופת הקורונה, אבל אני חושב שעשינו את זה טוב", המשיך רוטנשטיינר והתייחס לשוערים שזימן: "מאוד התרשמתי מההופעות של איתמר ניצן וגם אופיר מרציאנו כמובן שמשחק בסקוטלנד. לגבי אריאל הרוש, אני רוצה להעניק לו הזדמנות ואני מקווה בשבילו שיחתום בקרוב בקבוצה חדשה".

המטרות: "מבחינתי, זו התחלה של קמפיין חדש ואמרתי את זה במסיבת העיתונאים האחרונה – יש לנו שתי מטרות עיקריות. הראשונה היא להישאר בדרג ב' של ליגת האומות. המטרה השנייה היא כמובן לנצח בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו באוקטובר, אבל אני רוצה להתרכז עכשיו ב-100% בשני המשחקים הקרובים".

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

זימונו של ג'ואל אבו חנא: "הוא שחקן מעניין, אבל לא לראות שחקן מהאצטדיון עצמו זה תמיד סיכון. הוא שיחק בנבחרות הצעירות של גרמניה אבל התקשה להגיע לבונדסליגה. הוא עבר לליגה האוקראינית והוא שיחק שם כמעט בכל המשחקים העונה. הוא שחקן מאוד מעניין ובסך הכל בן 22. צפינו בווידאו שלו ולאחר מכן בדקנו האם זה אפשרי לזמן אותו לנבחרת. ראיתי הרבה משחקים שלו, ואני לוקח את האחריות על הזימון שלו. בימים הקרובים אדבר איתו, אראה אותו על המגרש ואדע יותר עליו. זה שחקן עם פוטנציאל שיכול לעזור לנו".

מדוע ליאור רפאלוב לא זומן: "ייבים להבין, רפאלוב הוא שחקן טוב מאוד, מנוסה ובעל אישיות טובה. אני מכבד אותו ואני לא אזמן אותו כדי להיות בקצה הספסל או אופציה רביעית בנבחרת. הוא עשה הרבה דברים בכדורגל הישראלי. בחרנו ללכת עם ערן זהבי, מואנס דאבור ושון וייסמן בהתקפה".

לבסוף שלח רוטנשטיינר מסר לקבוצות הישראליות במפעלים האירופיים: "אני רוצה לברך את מכבי תל אביב על הניצחון אתמול מול סודובה והעלייה לשלב הבא במוקדמות ליגת האלופות. אני מאחל הצלחה גם לקבוצות שיחלו את דרכן בליגה האירופית. זה משוב מאוד לכדורגל השיראלי. שיהיה בהצלחה לכל המאמנים והשחקנים".

ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב | KURT DESPLENTER / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי