מביך: הנבחרת הצעירה הפסידה 3:1 לאיי פארו

הפסד אומלל ומשפיל מול הנבחרת החלשה בבית 6 במוקדמות יורו 2021, שהשיגה את נקודותיה הראשונות בזכות טעויות נוראיות של כהן, צור ודהן. יוספי העניק יתרון בפנדל. לוין: "כואב, טעויות שלא מתאימות לרמה הזו"

(גודל טקסט)

אחרי עשרה חודשים ללא משחק רשמי, הנבחרת הצעירה חזרה להתחרות הערב (רביעי) במוקדמות יורו 2021 ואכזבה בגדול כשרשמה הפסד 3:1 מביך ומשפיל בחוץ מול איי פארו. המשחק אמנם התנהל תחת תנאים לא פשוטים, רוח כבדה שמנעה מהכדור להיות סטטי ועל דשא סיננטי. ולמרות הכל, זה עדיין לא מתחיל להיות תירוץ לתצוגה האומללה מול הנבחרת החלשה ביותר בבית 6 – שזכתה לקחת את הנקודות הראשונה שלה במוקדמות מול חניכיו של ניר לוין.

ההפסד הזה צריך להביא את הכדורגל הישראלי לעשות חושבים כיצד הלכנו כל כך הרבה אחורה. הנבחרת אמנם עדיין נמצאת במקום השני, אך היא עלולה לאבד אותו לצפון מקדוניה אם זו תפתיע מחר את ספרד שנמצאת בראשות הבית, או אם הנבחרת תפסיד לקזחסטן במשחק שייערך בארץ ביום שלישי. מלבד תשע הנבחרות שתסיימנה במקומות הראשונים בתשעת הבתים, גם חמש הסגניות עם עם המאזן הטוב ביותר יקבלו את הכרטיס האוטומטי ליורו עד גיל 21 שייערך בקיץ הבא בהונגריה ובסלובניה, אך הכחולים-לבנים נמצאים עם המאזן הגרוע ביותר בין התשע שנמצאות במקום השני.

המחצית הראשונה הייתה בשליטה מוחלטת של ישראל, למרות שהנבחרת התקשתה להגיע למצבים, אך בכל זאת עלתה ל-0:1 בדקה ה-35 בזכות פנדל מדויק של תומר יוספי. ואז, במחצית השנייה, החלה הקריסה המשפילה אחרי טעויות הגנתיות אומללות ומביכות אחת אחרי השנייה. בדקה ה-52 עמית כהן איבד כדור, מאדס מיקלסן חדר לרחבה, חלף בקלות מרגיזה על פני אורי דהן והכניע את אסף צור, שגם הוא יכל להגיב טוב יותר. בדקה ה-77 צור עצמו ביצע טעות מביכה שעלתה לנבחרת בשער נוסף וקבעה 1:2 לאיי פארו. סטפן ראדוסבלייביץ' הגביה כדור מהאגף הימני אל הרחבה, צור שהיה חופשי לחלוטין ניסה לתפוס אותו ובהשמטה אומללה הכניס את הכדור אל תוך השער שלו.

ההשפלה לא הסתיימה כאן, ובדקה ה-83 איי פארו כבר עלתה ל-1:3. שוער המארחת שלח כדור ארוך עליו אורי דהן הצליח להשתלט, אך התמהמה. בלם הפועל קריית שמונה איבד ברשלנות לפטור קנודסן, שדהר עד השער, חדר לרחבה, הכניע את אסף צור וחתם את ההופעה הנוראית.

המאמן ניר לוין אמר בסיום: "הפסד מאכזב מאוד אחרי שעשינו שרשרת של טעויות שלא מתאימות לרמה הזו, דווקא אחרי שהובלנו 0:1 ואחרי שנראינו טוב במחצית הראשונה ויכולנו גם להגדיל את התוצאה. עשינו טעויות קשות שהביאו לשלושה שערים שספגנו ומנגד לא ידענו לנצל את ההזדמנויות כדי לכבוש עוד שערים הביאו להפסד. זה הפסד קשה וכואב, אבל אנחנו נצטרך להתרומם, להתאושש, לחזור לארץ ולהתכונן למשחק הבא מול קזחסטן".

הרכב נבחרת ישראל: אסף צור, עמית כהן (סומאל בראון, 87), אורי דהן, רז שלמה, יהב גורפינקל, מוחמד אבו פאני, עומר לקאו (רון אשכנזי, 87), תומר יוספי, אור דסה (תאי בריבו, 69), ליאל עבדה (אוסאמה חלאיילה, 46), רועי בן שמעון (תומר אלטמן, 61).

עדיין לא מעודכנים? הורידו עכשיו את האפליקציה החדשה של ספורט1

ניר לוין
ניר לוין | דני מרון

מהלך המשחק

הנבחרת פתחה בשליטה וכמעט עלתה ליתרון כבר אחרי פחות מדקה, כשלחצה גבוה, נהנתה מטעות הגנת איי פארו והכדור טייל בסמוך לשער היריבה, אך בסופו של דבר יצא לקרן בלבד אחרי ניסיון של הקפטן, מוחמד אבו פאני.

הנבחרת אמנם שלטה לחלוטין, אך התקשתה לייצר מצבים. בדקה ה-30 תומר יוספי דהר ממרכז המגרש קדימה ובעט מ-22 מטרים לעבר השער, אך הכדור שלו היה חלש מדי ונעצר בקלות על ידי השוער. ואז, בדקה ה-33, חניכיו של ניר לוין זכו בפנדל אחרי הגבהה של עמית כהן באגף הימני שנעצרה בידו של שחקן הגנה מאיי פארו. תומר יוספי ניגש לבעוט, שלח כדור שטוח ומדויק לפינה השמאלית ולרשת וקבע 0:1.

בדקה ה-52 קרה הגרוע מכל: איי פארו החלשה השוותה ל-1:1 אחרי טעות קשה בהגנה. עמית כהן איבד כדור, מאדס מיקלסן חדר לרחבה, חלף בקלות מעצבנת על פני אורי דהן ובעט לרשת של אסף צור, שגם הוא יכל לעשות יותר. שבע דקות עברו ואיי פארו כמעט גם ביצעה מהפך ועלתה ליתרון, ונבחרת ישראל ניצלה במזל בלבד מפיגור מביך.

בדקה ה-77 הגיעה הפיגור המביך ואיי פארו עלתה ל-1:2. השוער אסף צור ביצע טעות מביכה שעלתה לנבחרת בשער נוסף, כשסטפן ראדוסבלייביץ' הגביה כדור מהאגף הימני אל הרחבה, צור שהיה חופשי לחלוטין ניסה לתפוס אותו ובהשמטה אומללה הכניס את הכדור אל תוך השער שלו. חשבתם שפה זה נגמר? לצערנו, לא. בדקה ה-83, זה כבר היה 1:3. איי פארו יצאה למתפרצת עם כדור ארוך של השוער, עליו הבלם אורי דהן השתלט, אך התמהמה ואיבד ברשלנות. פטור קנודסן חטף, הלך עד השער, הכניע את צור והמשיך את ההופעה המביכה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי