דאבור: "אני עדיין בקשר עם הרצוג, מקווה שהפעם נעזור לזהבי"

מואנס דאבור
מואנס דאבור | אודי ציטיאט, סקופיה

חלוץ נבחרת ישראל התראיין לקראת סקוטלנד והודה: "מדבר עם אנדי פעם בשבוע-שבועיים". על התלות בחלוץ: "שחקנים אחרים צריכים להביא את יכולות הכיבוש". בנוסף, הוא דיבר על זלצבורג: "ברמה הגבוהה באירופה"

(גודל טקסט)

כל שחקני הסגל של נבחרת ישראל הנותרים הצטרפו אתמול (שלישי) לחבריהם בסקוטלנד, זאת לקראת משחק הפתיחה של הנבחרת הלאומית במסגרת קמפיין ליגת האומות החדש, לקראת מונדיאל 2022. כשהוא נמצא בעיצומן של ההכנות למשחק, חלוץ הנבחרת והופנהיים מואנס דאבור התראיין היום באמצעות אפליקציית "זום" ודיבר לקראת המשחק המסקרן נגד הנבחרת הסקוטית, שיהיה הראשון של וילי רוטנשטיינר כמאמנה של ישראל. בנוסף, החלוץ נשאל גם על מעברו של שון וייסמן לספרד ועל המפגש האפשרי בין קבוצותיו לשעבר, מכבי תל אביב ורד בול זלצבורג, במוקדמות ליגת האלופות.

תחילה, דאבור דיבר על ההרגשה לקראת קמפיין חדש ויחסית הכוחות מול סקוטלנד: "כולם שמחים להיות פה ולראות אחד את השני. לגבי יחסי הכוחות, אישית אני חושב שאנחנו לא נופלים מסקוטלנד. אני חושב שאפשר לעשות דברים יפים בקמפיין הזה וכולנו מאמינים בזה. זה בית מאוד קשה, אבל אלה נבחרות שאפשר להתחרות איתן".

האם זו בעיקר הכנה לפלייאוף העלייה ליורו: "אני מסכים שהמשחק בחודש הבא כרגע יותר חשוב, אבל אנחנו פותחים קמפיין וחשוב לעשות את זה ברגל ימין. כמובן שנצטרך להיראות טוב ביום שישי, פוגשים נבחרת חזקה שאנחנו מכירים. חשוב מאוד לעשות משחק טוב ולצאת בהרגשה טובה לקראת החודש הבא. סיבה לאופטימיות? אני יכול להגיד שאחרי השנתיים שעברנו עם הנבחרת, כן יש הרגשה יותר טובה. אפשר לראות את זה ולשמוע מהשחקנים. מרגישים שהביטחון שלנו עלה. השתפשפנו, באים עם יותר ביטחון. בסוף זה כדורגל ואם נעבוד טוב, יש לנו את היכולות לעשות דברים יפים. המטרות שלנו ברורות, דיברנו על זה גם עם הצוות. אנחנו יודעים לאן אנחנו שואפים וננסה לעשות את זה כמו שצריך".

מה עושים כדי שהנפילה בהגנה לא תחזור ועד כמה התלות בהתקפה גדולה: "אני חושב שברור לכולם שצריך לשפר את ההגנה. זה מתחיל מאיתנו החלוצים, לנסות לשפר את משחק ההגנה ברמה שייראו שיש שינוי משמעותי. בעיניי זה הכי חשוב. מצד שני, אני כן בטוח שמה שהראינו שאנחנו יכולים לעשות בהתקפה, שאנחנו שווים גולים בכל משחק, את זה נמשיך לעשות ואפילו נעלה את הרמה בכיבוש שערים וניצול מצבים".

ערן זהבי
"שחקנים אחרים צריכים להביא את יכולות הכיבוש שלהם" | אודי ציטיאט

האם הרצוג דיבר איתם והאם יש שינוי עם רוטנשטיינר: "אני אישית בקשר עם אנדי, מדברים פעם בשבוע-שבועיים. כולם ראו שהוא העלה משהו באינסטגרם ואיחל לנבחרת בהצלחה כי באמת עברנו איתו תקופה שהייתה לנו כיפית. למדנו ממנו ונהנינו איתו. אני בטוח שגם הוא מרגיש עדיין קשור לנבחרת. מבחינת וילי, לכל מאמן יש את השיטה שלו, אבל הבסיס ימשיך באותו כיוון וכמובן ננסה כמה שיותר לשפר את זה. אנחנו עובדים קשה ויש כמה דברים שאנחנו שמים עליהם דגש".

איך מנצלים שחקני התקפה אחרים חוץ מערן זהבי: "זה לא סוד שערן עשה קמפיין מטורף. נתן גולים, עזר לנבחרת והיה בשיא שלו. קודם כל נקווה שיהיה בשיא גם בקמפיין הזה כי זה חשוב מאוד לנבחרת וכמובן לערן. אני מסכים ששחקנים אחרים צריכים להביא את יכולות הכיבוש שלהם ולעזור עוד יותר. לא משנה אם זה ערן או חלוץ אחר היה עושה את הגולים, אנחנו יחידה אחת ורוצים לעזור אחד לשני. נקווה שהפעם כולנו נעזור לערן והוא יעזור לנו להשיג את המטרות".

אנדי הרצוג
"עברנו איתו תקופה כיפית" | אודי ציטיאט, סקופיה

איזה טיפים נתן לשון וייסמן, שעבר מאוסטריה לספרד כמוהו: "קודם כל הוא עשה מעבר מאוד יפה ואני שמח בשבילו. כמעט כל יום אנחנו מדברים על העניין הזה. אני מאחל לו הצלחה מכל הלב ומאמין שהוא יכול לעשות דברים יפים עם הקבוצה. זו קבוצה שמשחקת כדורגל טוב כמו כל הליגה הספרדית, הכדורגל שם ברמה מאוד גבוהה. נתתי לו את הטיפים שאני צריך לתת לו, מבחינתי הכי חשוב לדבר את השפה כמה שיותר מהר ולהיות חלק מרכזי בחדר ההלבשה, להיות מעורב בכל דבר. מקצועית אני מאמין שהוא ישתלב טוב".

המאצ'-אפ האפשרי בין מכבי ת"א לזלצבורג: "יהיה משחק מותח ומאוד קשה. אני אנסה לעזור כמובן למכבי, למרות ששני הצדדים רוצים לדעת ממני על היריבה. זה משחק סופר מעניין. זלצבורג קבוצה ברמה הכי גבוהה שיש כרגע באירופה, לא נופלת מהליגות הגדולות. אני חושב שהיא יכולה להיות בטופ 5-6 שם. היתרון של מכבי הוא שבשנתיים האחרונות האוסטרים איבדו יותר מדי שחקנים חשובים וגם השנה עזבו מלא שחקנים שעשו דברים יפים מאוד בשנה שעברה, אם זה בליגת האלופות או בליגה. עדיין יהיה קשה מאוד למכבי, היא תצטרך להיות בשיא שלה וכידוע, בכדורגל הכל יכול לקרות. העבר של זלצבורג במוקדמות לא הכי טוב, אולי זה יהווה יתרון למכבי".

"יכול לעשות דברים יפים" | רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי