שחקנים בנבחרת ישראל: "העברנו מסר ברור לסקוטלנד"

שחקני נבחרת ישראל חוגגים | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

רוטנשטיינר זכה לשבחים לאחר משחקו הראשון: "הוא הצליח לחבר אותנו ועשה הכנה מצוינת. אם אנחנו מאוכזבים מתיקו בגלאזגו, זה אומר הכל". וגם: המספרים של זהבי, הפנדל של טיבי ולקראת סלובקיה

(גודל טקסט)

כבר נראה היה שישובו הפלאשבקים ממשחקי עבר של נבחרת ישראל, אחרי טעויות לא אופייניות ואולי גם מביכות שעלו לנו בנקודות יקרות לאורך השנים ובקמפיינים שבשורה התחתונה הסתיימו בלא כלום, אבל אמש (שישי), בהמפדן פארק בגלאזגו, למרות פנדל לא מחויב המציאות בדקה ה-45, במחצית השנייה הגיע מי אם לא ערן זהבי – שלא נתן להזדמנות היחידה לחמוק והעניק לווילי רוטנשטיינר 1:1, תוצאה שנחשבת לפתיחה מוצלחת לקמפיין ליגת האומות למונדיאל.

"הרוצח השקט" של נבחרת ישראל, במהלך נהדר יחד עם מואנס דאבור, הרעיד את הרשת העליונה של סקוטלנד והביא את הכדורגל הישראלי לחלום שוב על העפלה למונדיאל ראשון אחרי 50 שנה. עבור רוטנשטיינר, מדובר בתוצאה שתסתום פיות רבים ובוודאי תמנע ממנו גל של ביקורות אחרי הליך מינויו שעורר מחלוקת בלשון המעטה, גם אם נעשה שלא בידיעתו.

צפו בתקציר: 1:1 בין סקוטלנד לישראל

האוסטרי זכה למחמאות על ההחלטה שלו להמשיך בהתקפה עם זהבי ודאבור ובנבחרת אמרו על כך: "התיאום ביניהם מצוין, הם יודעים לפרגן אחד לשני. הבישול של דאבור היה ברמה מאוד גבוהה, כל המהלך היה שייך לרמות הגבוהות". אגב, רוטנשטיינר הודיע עוד לפני המשחק לשון וייסמן על כך שיישב על הספסל ועוד לפני שעלה לדשא הוא ראה את זהבי מגיע ל-20 שערים ב-53 משחקי נבחרת. זהבי, שצפוי להחליט על עתידו אחרי משחקי הנבחרת, יודע כי את הביצוע הנפלא שלו ראו במקומות רבים בעולם.

ערן זהבי חוגג | Andrew Milligan/PA Images via Getty Images

לשבחים זכו גם אלי דסה, ניר ביטון, מנור סולומון והקפטן ביברס נאתכו. באשר לפנדל שביצע איתן טיבי, בין שחקני הנבחרת הייתה הסכמה לכך שמדובר במהלך גבולי שלא הצדיק הענקת פנדל לסקוטלנד, כך שישנה תחושת החמצה לאור האנמיות של המארחת שכלל לא בעטה לשערו של אופיר מרציאנו. כמובן שהדבר החדיר לא מעט ביטחון בשחקני הנבחרת לקראת ה-8.10, קצת יותר מחודש, אז תשוב נבחרת ישראל להמפדן פארק לחצי גמר פלייאוף יורו 2020. "העברנו מסר חד וברור לסקוטלנד, עכשיו הם מבינים את זה מצוין", אמרו השחקנים למשפחותיהם בשיחות שערכו בלילה לאחר המשחק.

שחקני הנבחרת והצוות הרחב החמיאו לרוטנשטיינר על ההופעה ואמרו לאחר המשחק: "וילי עשה הכנה מצויינת, חיבר את כולנו והחזיר את האור לכדורגל הישראלי". רוטנשטיינר החמיא בסיום לכל מי שהיה על המגרש ועבר גם בין שחקני הספסל ביציע, שהיו דרוכים, עודדו ודחפו את חבריהם כאילו הם היו על המגרש.

גם בהתאחדות לכדורגל אהבו את מה שראו וגורם הבהיר: "נבחרת ישראל יורדת במשחק חוץ באכזבה מתיקו נגד סקוטלנד, זה אומר הכל. יש הרוח החדשה מנשבת והיא מורגשת. רוטנשטיינר מבין את המשימה הכפולה בליגת האומות ופלייאוף היורו בחודש הבא. הוא ידאג להמשכיות ושזה לא יהיה אירוע חד פעמי".

וילי רוטנשטיינר | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

הנבחרת תקיים היום (שבת) אימון שחרור בגלזגו ותשוב לישראל ביום ראשון לפנות ערב, היישר לאימון מסכם בצטדיון בנתניה לקראת המשחק בשני נגד נבחרת סלובקיה, שנגדה מסתמן יבוצעו בהרכב שניים או שלושה שינויים.

"צריך לעצור את הדיבורים על המשחק נגד סקוטלנד בעוד חודש ולהיות מרוכזים במפגש הקרוב נגד סלובקיה", הבהירו בנבחרת, "זה לא יהיה פשוט לעשות את ההפרדה, אבל אם נדבר על המשחק נגד סקוטלנד בעוד חודש, נשלם על כך נגד סלובקיה". אגב, גם רוטנשטיינר נפרד בסיום המשחק ממאמן נבחרת סקוטלנד ואמר לו "נפגש כאן בעוד חודש".

מנור סולומון, שהיה מהבולטים על כר הדשא, סיכם: "ההכנה למשחק הייתה טובה ושיחקנו כקבוצה. צריך להמשיך לשמור על הדרך ולמצוא עוד פתרונות התקפיים, כי ראינו שאנחנו גם יכולים לנצח את סקוטלנד בגלאזגו".

ראיין ג'ק, מנור סולומון | Ian MacNicol/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי