רוטנשטיינר לקראת סלובקיה: "ברגע שהכל נופל על זהבי, זה לא טוב לנו"

וילי רוטנשטיינר במסיבת העיתונאים | ההתאחדות לכדורגל

לקראת משחקה של ישראל נגד סלובקיה, המאמן הלאומי הבהיר: "זה לא משחק ידידות או מבחן מחר, יש לנו מטרה חשובה". על היריבה: "נבחרת שמדורגת ב-50 הראשונות, לא יכולה להיות חלשה". הסגל: "לא אהסס לשתף שחקן צעיר"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל יצאה מעודדת ממשחק הפתיחה של קמפיין ליגת האומות, לאחר שהשיגה נקודה ב-1:1 אצל סקוטלנד. מחר (שני, 21:45) ישראל תארח את סלובקיה במסגרת המחזור השני, המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר, לצידו של הקפטן ביברס נאתכו דיברו במסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות בנתניה.

"יש לי הרבה כבוד לסלובקיה" אמר רוטנשטיינר בפתח דבריו. "לא חושב להיות שנבחרת שנמצאת ב-50 הראשונות בעולם היא חלשה. יהיה משחק קשה, אבל המטרה שלנו היא להשיג כמה שיותר נקודות. נבוא עם 100% מוטיבציה למשחק".

האם המשחק מחר משמש כמבחן לפלייאוף העלייה ליורו 2020: "קודם כל, זה לא משחק ידידות או מבחן מחר" הבהיר המאמן. "זה משחק רשמי בליגת האומות. יש לנו מטרה חשובה והיא להישאר בדרג B. השחקנים יודעים את זה. נעלה עם ההרכב הכי חזק שלנו וננסה לשפר את פילוסופיית המשחק, אני מקווה שנשפר דברים מגלאזגו. בטווח הארוך, המטרה היא לחשוב ולשפר את הנבחרת ממשחק למשחק".

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

תחושות השחקנים: "גאה להיות המאמן שלהם והאווירה נהדרת, צריכים לשפר את ההתקפה ואי אפשר להסתמך רק על ערן זהבי. עד עכשיו לא אימנתי אותם יותר מדי. אפשר לראות שיפור, אבל ברגע שזה על הכתפיים של שחקן אחד, זה לא טוב לנו. חוץ ממנו אין כרגע יותר מדי שחקנים שכובשים ברגעים המכריעים, גם מואנס דאבור צריך לכבוש. צריכים להגיע גם מהקישור, מהקו האחורי וגם להיות יעילים יותר במצבים נייחים. זאת המטרה שלנו ונעבוד על זה קשה. עד עכשיו זה לא מספיק".

שחקני הסגל: "נקווה שנוכל לשחק טוב יותר כבר במשחק הקרוב. אני חושב ממשחק למשחק. אם שחקן נמצא בכושר טוב, והוא יכול לשפר אותנו, הוא יקבל דקות. קשה בנבחרת להגיע להרכב אם אתה שחקן צעיר. ברגע שיש את ערן זהבי ודאבור כחלוצים, זה לא פשוט לשון וייסמן ולאיילון אלמוג לקבל דקות. אם הם יראו שיפור, אני לא אהסס לתת דקות שחקן צעיר בהרכב".

עוד לפני האוסטרי, הקפטן ביברס נאתכו התייצב מאחורי המיקרופון וסיפר: "חושב שאנחנו אלה שגרמנו לסקוטלנד לשחק לא טוב. הנענו את הכדור כמו שרצינו, למעט המסירה האחרונה, שאולי הייתה חסרה לנו, וסגרנו את הסקוטים טוב. יחסית למשחק חוץ, היו לנו ההזדמנויות. אם היינו מנצלים אותם במחצית הראשונה אולי המשחק היה מתפתח בצורה פשוטה יותר עבורנו".

וילי רוטנשטיינר, ביברס נאתכו | ההתאחדות לכדורגל

לקראת המשחק הקרוב: "אני לא יודע אם אפשר להגיד שאנחנו פייבוריטים. חושב שסלובקיה לא פחות טובה מאיתנו, אבל נבוא במטרה לנצח. זה לא יהיה קל, זה בטוח. ננסה לעשות מה שטוב עבורנו, לפי התכנית, אבל אני בטוח שיהיה משחק קשה מאוד. עייפות? יש, אבל זה תקף לשתי הנבחרות, היא לא תשחק תפקיד. יש לנו שחקנים מצוינים על הספסל ואם נצטרך והמאמן יחליט, יש מי שיעשה את העבודה במקום אלו ששיחקו במשחק האחרון".

בחלק המקצועי, הנבחרת קיימה היום אימון בבית הנבחרות בשפיים, כאשר רוטנשטיינר תרגל את אותם 11 שפתחו בסקוטלנד. אופיר מרציאנו תורגל בין הקורות, אלי דסה, איתן טיבי, חאתם עבד אלחמיד, ניר ביטון וטאלב טוואטחה בהגנה. דור פרץ, ביבראס נאתכו ומנור סולומון שיחקו בקישור, ביחד עם צמד החלוצים מואנס דאבור וערן זהבי.

בהמשך האימון גם יונתן כהן, דן גלזר ושון וייסמן נכנסו להרכב הנבחרת. לגבי טוואטחה, המגן התאושש מכיווץ בשריר וטוען שיהיה כשיר למשחק. מחר בשעות הבוקר תערוך הנבחרת אימון טקטי, כשלאחריו יחליטו רוטנשטיינר ועוזרו אלון חזן על ההרכב הפותח.

נבחרת ישראל | ההתאחדות לכדורגל

עוד באותו נושא: וילי רוטנשטיינר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי