"יש כאן רוח חדשה". רוטנשטיינר יבקש להמשיך כמאמן הנבחרת בלבד?

מנור סולומון, עילאי אלמקייס
מנור סולומון, עילאי אלמקייס | אודי ציטיאט

האוסטרי שמשמש גם כמנהל הטכני עדיין לא ניצח, אך זכה לשבחים גם אחרי תיקו נגד סלובקיה ובכל מקרה יעמוד על הקווים עד תום הקמפיין. מנהל מקצועי ימונה ושמו של סיני שוב עלה, זהבי זכה להגנה: "הראה שהוא אנושי"

(גודל טקסט)

אכזבה בנבחרת ישראל לאחר התיקו 1:1 אתמול (שני) נגד נבחרת סלובקיה במחזור השני בליגת האומות. הנבחרת של וילי רוטנשטיינר שוב נקלעה לפיגור, כמו במשחק הראשון ונאלצה לרדוף אחרי היריבה שהסתגרה בהגנה. עילאי אלמקייס מנע הפסד עם שער בכורה מרגש בנבחרת בתוספת הזמן, אך בישראל ידעו שאפשר וצריך היה לנצח.

הלגיונרים, מלבד ערן זהבי, יטוסו חזרה לקבוצותיהם בעוד שחקני ליגת העל ישובו להתאמן לקראת המחזור השני בסופ"ש הקרוב, כשהנבחרת תתכנס שוב בעוד שלושה שבועות. בהתאחדות לכדורגל ובנבחרת מסמנים מהבוקר (שלישי) את המשחק בעוד חודש בגלאזגו נגד נבחרת סקוטלנד בפלייאוף העילייה ליורו – כמשחק של להיות או לחדול.

צפו בתקציר: אלמקייס הציל את הנבחרת

למרות שהנבחרת לא הצליחה לנצח, בהתאחדות מאוד מרוצים מהמאמן האוסטרי. "קיימת רוח חדשה שהוא הביא לנבחרת, אנחנו אופטימיים לקראת המשימה הקרובה נגד סקוטלנד. נגיע מוכנים". גורם במסדרונות ההתאחדות הבהיר כי וילי יעמוד על הקווים גם אחרי הפלייאוף נגד סקוטלנד, בכל מצב שלא יהיה, וישלים את משימת ליגת האומות. רק לאחר מכן יוחלט האם ימשיך גם במוקדמות מונדיאל 2022. רוטנשטיינר לא רוצה להחזיק בג'וב כפול והוא צפוי לבקש מההתאחדות להתרכז באימון, כך שימונה אדם אחר למשבצת המנהל הטכני של הנבחרת. שמו של משה סיני עלה בימים האחרונים.

עילאי אלמקייס, וילי רוטנשטיינר
עילאי אלמקייס, וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

אולם, לצד זה, היו אמירות על כך שהמאמן מתעדף באופן ברור את הלגיונרים ולא מתייחס לליגת העל. הייתה תמיהה על אי שיתופו של דן גלזר, שחקן העונה בליגת העל. עוד נטען שהקפטן ביברס נאתכו עלה לשחק פצוע ואולי היה עדיף שהיה זוכה למנוחה וגלזר היה תופס את מקומו. רוטנשטיינר הבהיר כי התכוון לשתף את גלזר אך שינה את התוכניות משום שהנבחרת הייתה חייבת להשוות ולכן העביר את פרץ לעמדה אחורית והכניס את יונתן כהן. מעבר לכך בנבחרת טענו שהאוסטרי היה צריך לוותר על מערך שלושת הבלמים במחצית ולשחק התקפי יותר בשלב מוקדם יותר של המשחק. "הוא יהיה חייב להחליט באיזה מערך הנבחרת תשחק ברגע האמת נגד סקוטלנד כדי שנוכל להפתיע".

בסיום המשחק אתמול השחקנים הרגישו באפיסת כוחות לאחר מאמץ פיזי עצום בשני משחקים תוך שלושה ימים. הקשר דור פרץ שספג כרטיס צהוב יוכל לשחק נגד סקוטלנד והעונש יופעל על המשחק הבא בליגת האומות.

רוטנשטיינר ניתח: "נעבור שוב על המשחק הזה בהכנות לסקוטלנד, כמובן. אנחנו עושים טעות ומיד נענשים. הטעויות הם בבניית המשחק ונלמד מזה". בהמשך הוא התייחס גם לערב הלא מוצלח שעבר על ערן זהבי שלא היה מדויק מול השער: "סבלנו מהעובדה הזו, יכולנו לנצח את המשחק". בנבחרת הגנו על זהבי: "אתמול הוא הוכיח שהוא אנושי, זה קורה לכולם. ברגע האחרון הוא כמעט כבש אבל לרוע מזלו הכדור פגע בקורה. בדרך כלל הוא כובש בעיניים עצומות הן בסין והן בנבחרת".

ערן זהבי | אודי ציטיאט

עילאי אלמקייס כמובן לא ישכח את שער השוויון הדרמטי הזה, אותו תיאר כרגע הגדול בקריירה שלו. נראה שמעכשיו קשרה של הופנהיים שהיה די אלמוני עבור האוהד הממוצע בארץ – החל את קפיצת המדרגה האמיתית. ארבע הופעות בלבד היו נחוצות לו כדי לכבוש שער בכורה שהיה גם שער חשוב מאוד כמובן ובהתאחדות מקווים שהוא יעלה על הציפיות הגבוהות שיש ממנו בשנים הבאות ואף הזכירו כי כבר כשהיה בן 9 תפס את תשומת לבם של בכירים בענף ואף התאמן בבית הספר לכדורגל של זאב זלצר.

אלמקייס, אגב, ביקש להצטרף לסגל הנבחרת הצעירה וצפוי להשתתף הערב במשחק נגד קזחסטן ויחד איתו יעמדו לרשות ניר לוין גם הבלם ג'ואל אבו חנא והחלוץ אילון אלמוג.

עילאי אלמקייס עם זאב זלצר בגיל 9
עילאי אלמקייס עם זאב זלצר בגיל 9 | פרטי

גם מנור סולומון זכה למחמאות כשהלהיב בשמירה על הכדור, דריבלים מהירים והרבה כוח וביטחון עצמי אך מנגד קבלת ההחלטות הייתה לא ממש טובה כמו גם הפס האחרון. הוא עודה בעמדת הראיונות כי היה פחות חד בפעולה האחרונה והבהיר שהוא עובד קשה על כך באימונים".

מנגד, בנבחרת התאכזבו מכך ששיתוף הפעולה בין מואנס דאבור לערן זהבי לא עבד. החלוץ של הופנהיים לא רשם משחק טוב, אך בנבחרת טענו שהרצוג מעדיף אותו על פני וייסמן ויונתן כהן שייאלצו להתאזר בסבלנות. ולגבי זהבי, כעת הוא יתפנה למשימה הגדולה – לחתום בקבוצה חדשה.

מנור סולומון בעוד מבצע באגף | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי