רוטנשטיינר בראיון: "אל תשוו את סולומון לבניון, זה לא פייר"

מנור סולומון | אודי ציטיאט

קשר שחטאר ("המספרים יגיעו כשהוא יעבור לליגה גדולה"), היכולת של דאבור ("שחקן מצוין כשהקבוצה משחקת טוב") ומשחק ההגנה ("טיבי היה טוב, גם בבאיירן יש רק שחקן הגנה טבעי אחד"). מאמן הנבחרת מדבר

(גודל טקסט)

יש יתרון מובהק לכך שמאמן הנבחרת, וילי רוטנשטיינר, הוא לא מאמן במהותו אלא מנהל מקצועי, קורא משחק, מבין אותו. הניתוח שלו לשני המשחקים הראשונים אותם ניהל כמאמן נבחרת ישראל הוא בגוון פרשני, וזו זווית קצת יותר מעניינת לעומת המאמנים שצריכים לשמור על מעמדם.

ורוטשנטיינר היום דיבר יותר על חצי הכוס הריקה משני המשחקים של הנבחרת ביום שישי ואתמול, מאשר על חצי הכוס המלאה. הסיכום שלו מעניין: "מההתחלה היתה אווירה מצוינת בנבחרת, הרבה כבוד בין השחקנים והמון מוטיבציה וראינו את זה במשחק נגד סקוטלנד. גם הארגון מסביב היה מצוין, גם אם נאלצנו שלא לטוס מוקדם לאחר המשחק בסקוטלנד. זה לא היה נורא. המשחק מול סלובקיה היה קצת חסר מזל, כי היינו צריכים לשנות את תכנית המשחק בגלל השער המוקדם שספגנו, והם כבר שיחקו עשרה שחקנים אחרי הכדור. שלטנו בכדור 70 אחוז מהזמן, יצרנו מצבים אבל לא יכולנו לכבוש. הבקענו והיינו חסרי מזל עם הכדור האחרון של ערן זהבי שפגע בקורה, כי אם היינו כובשים היינו במצב טוב יותר בבית הזה בליגת האומות".

צפו ב-1:1 של הנבחרת מול סלובקיה

יש תחושה שהנבחרת הזו שווה תמיד שער חובה, וזה חבל כי היא גם שווה שער משלה. איך יוצרים איזון, איך פותרים את הבעיה.

"בוא נתחיל מזה שחטפנו מול פולין ארבעה שערים, מול אוסטריה שלושה ומול סלובניה שלושה. עכשיו ספגנו שער מסקוטלנד מפנדל חסר מזל, ושער מול סלובקיה. זה שיפור, אבל אנחנו עדיין עושים טעויות. זה לא רק ההגנה, כל הקבוצה צריכה להגן, לצופף. וזה חשוב שכל השחקנים יהיו מרוכזים ויעבדו קשה בהגנה. היה שיפור אבל זה עדיין לא טוב מספיק. כשניתחתי את השער נגד סלובקיה, הבנתי שזו הייתה אמנם מסירה גרועה של ביברס נאתכו, אבל זו היתה שבירה של עקרונות ההגנה שלנו ולכן נעשתה טעות נוראית. אני לא מרוצה מזה. מצד שני, צריך להבין שקשה למאמן לעבוד על זה בשני אימונים שיש לו בנבחרת.

למה שלא תקרא לילד בשמו? בישראל אף ילד לא יתנדב להיות בלם או שוער ולכן אין כמעט שחקני הגנה. עלית במשחק עם שלושה בלמים: אחד קשר, אחד מגן ואחד קצת איטי.

"נתחיל בזה שילדים רוצים לשחק בהתקפה בכל אירופה, לא רק פה. אבל יש בעיה של חינוך בבתי הספר לכדורגל. שחקני הגנה לא מודרכים לתקוף את הכדור והמטרה הראשונית שלהם היא רק להגן. ראינו במשחק של הנבחרת מול איי פארו טעויות גדולות בהגנה. זה חינוך שצריך לשפר אותו.

דור פרץ, ניר ביטון, איתן טיבי
דור פרץ, ניר ביטון, איתן טיבי | אודי ציטיאט

"לגבי הציוות בהגנה, קח לדוגמא את באיירן מינכן. שם רק ג'רום בואטנג הוא שחקן הגנה טבעי. תאמין לי שאני מכיר את דויד אלאבה היטב, הוא לא מגן טבעי אלא קשר. כל שחקני ההגנה שם הם למעשה שחקני התקפה. זה לא כזה רע ליצור תפקידים חדשים לשחקנים שיש להם טיפול טוב בכדור, זה הכדוררל המודרני. לטיבי יש ניסיון וזה מאוד חשוב בנבחרת הלאומית, חשוב שיהיה אחד כזה. הטעות בשער של סלובקיה היתה של שלושה-ארבעה שחקנים, וכשאני מסכם את ההופעה שלו בשני המשחקים האלה, אני חושב שהוא היה טוב, מאוד טוב".

כולם מתלהבים ממנור סולומון, אבל עדיין נדמה שהוא לא מייצר מספרים, המסירה שלו אתמול היתה לא מדויקת וגם הבעיטות היו רחוקות מהמסגרת. בגילו, יוסי בניון היה כבר שחקן מפתח.

"אל תשווה אותו לבניון. הוא היה שחקן מהטופ קלאס ומנור רק בדרך לשם. זה לא פיר להשוות ביניהם, כי בניון לא היה שחקן נורמלי. אתה צודק לגמרי לגבי המסירה האחרונה, אבל עדיין בירכתי אותו לאחר המשחק כי אני רואה את התהליך שהוא עובר. מהאקדמיה של מכבי פ"ת לשחטאר דונייצק. הוא שחקן 12 בשחטאר והוא מתאמן ברמה הכי גבוהה. אתה רואה את ההתקדמות שלו. הוא היה נהדר במשחק המעבר, בדריבל, הוא התמודד פיזית, אבל אנחנו צריכים להסתכל כבר על השלב הבא שלו: להיות שחקן במועדון גדול בליגה גדולה. אין לו אמנם מספרים אבל השלב הבא יביא לו את המספרים. הוא זמן קצר בשחטאר והשיפור שלו מדהים. אנחנו צריכים להיות מאוד גאים בו".

מנור סולומון | אודי ציטיאט

גם מואנס דאבור לא מצליח להביא מספרים, אבל אצלו זה מספרים מוכחים. והוא באנקר.

"המחשבה שלי היא על חצי גמר הפלייאוף באוקטובר. יש לך משחק אחד שם ואין מקצה שיפורים. החלטתי להמשיך עם אותו הרכב, עם מחשבה לגבי חצי הגמר. דאבור הוא שחקן מצוין כשהקבוצה משחקת טוב, וזה לא היה מספיק טוב. לא רק סולומון לא הצליח להכניס כדור מדויק לרחבה, גם המסירות מהאגף לא היו מספיק טובות ולא היינו טובים מספיק כדי לייצר הזדמנויות טובות. דאבור גם הרגיש כאבים באזור המתניים וברגל ולא היה במאה אחוז. לכן, אחרי 10 דקות במחצית השנייה, כבר לא רציתי לסכן אותו, למרות שהוא רצה מאוד להוכיח את עצמו. תאמין לי, אני שמח שיש לי את ערן זהבי, דאבור, וייסמן שהלך לליגה הספרדית, אילון אלמוג וסבע שכבש היום שני שערים. מואנס עשה שערים נהדרים בליגה האוסטרית והראה את היכולת שלו. סביליה לא היתה הצלחה בגלל שינוי המאמנים שם, בהופנהיים ראינו ששיחק כמעט בכל משחק בסוף העונה ואם ימשיך בקו הזה, הוא יהיה בכושר טוב מאוד באוקטובר והוא יראה את היכולות שלו במשחק החשוב הזה".

ראינו בליגת האומות פער אדיר בין ניצחונות בית לניצחונות חוץ בלי קהל לבין מה שהיה בעבר עם קהל. כמה יתרון זה נותן לנו לקראת ההכרעות בפלייאוף היורו, שיהיו בחוץ?

"לא הייתי אומר שיש יתרון מובהק לאורחים במשחק חוץ כזה, אבל כשהיציע מלא אז אין בכלל יתרון. אני מקווה שזה יישאר ככה באוקטובר ואז זה יהיה כבר יתרון עבורנו. אני לא חושב שהקהל משפיע רק על סקוטלנד בצורה משמעותית, זה קיים בכל המגרשים. כקבוצת חוץ, אתה נהיה עצבני וזה מלחיץ וזה יוצר טעויות. האוהדים האלה נותנים מוטיבציה לרוץ יותר ולתת יותר מאמץ. זה יתרון ב-100 אחוז. בלי קהל זה כבר יתרון לאורחים".

עילאי אלמקייס, וילי רוטנשטיינר
עילאי אלמקייס, וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי