רוטנשטיינר: "יש לנו שני שחקנים ברמה עולמית, זה הזמן לעשות את זה"

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

מאמן נבחרת ישראל החמיא לזהבי ודאבור ושידר ביטחון לקראת המשחק הגורלי מול סקוטלנד: "יש לנו את האיכות לנצח, הסיכויים הם 50-50". וגם: השחקנים שיחסרו בגלל הקורונה, חתימת זהבי בפ.ס.וו וזימון אבו פאני

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל מתכוננת לימים עמוסים. וילי רוטנשטיינר פרסם היום (שישי) את סגל השחקנים שזומן לקראת מסע ארוך שכולל שלושה משחקים בלו"ז צפוף – הראשון והגורלי מול סקוטלנד בחוץ בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו (8 באוקטובר), ולאחר מכן שני משחקים במסגרת ליגת האומות – צ'כיה בבית (11 באוקטובר) וסלובקיה בחוץ (14 באוקטובר).

רוטנשטיינר האוסטרי העניק זימון בכורה לקשר מכבי חיפה, מוחמד אבו פאני, שנמצא בנסיקה מפתיחת העונה, וכך גם לדן ביטון ממכבי תל אביב. דן גלזר יעבור בדיקת קורונה נוספת ואם יימצא שלילי יתווסף לסגל. טאלב טוואטחה נמצא חיובי לקורונה והנבחרת תאלץ להסתדר בלעדיו.

"אני רוצה ראשית כל לאחל לכל השחקנים שנדבקו בקורונה לחזור לקו הבריאות בזמן הנורא הזה", אמר רוטנשטיינר במסיבת העיתונאים. "לא רק לשחקני הנבחרת, אלא לכל השחקנים ואנשי הכדורגל – אני מאחל לכם לחזור לשגרה במהרה. יש לנו הדבקות גם בנבחרת והיינו צריכים לשנות מעט את הסגל, ועשינו את זה. אני רוצה לברך גם את הפועל באר שבע שהעפילה לשלב הבתים של הליגה האירופית, זו הצלחה גדולה לכדורגל הישראלי, ליוסי אבוקסיס ולמועדון".

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס ושחקני הפועל באר שבע. | אודי ציטיאט

ניר ביטון שזומן למרות הפציעה: "הוא פצוע, נדע בהמשך היום טוב יותר כמה זה רציני ואם הוא לא יוכל להצטרף אלינו. נקבל החלטות אחרי שהוא יקבל את תוצאות ה-MRI".

"אמרתי במסיבת העיתונאים האחרונה שלי – אנחנו מתרכזים במאה אחוז בחצי הגמר. אנחנו מרוכזים במטרה לנצח. אנחנו לא חושבים על צ'כיה או סלובקיה, לא חושבים על השנה הבאה ולא על שום דבר. אנחנו מרוכזים רק בחצי הגמר והמטרה שלנו ברורה – אנחנו רוצים לנצח. נתחיל מחר את ההכנות. ביום ראשון נטוס לגלזגו ונתכונן כפי שעשינו בחודש שעבר".

הזימון של מוחמד אבו פאני והשארת עדן שמיר בחוץ: "עדן שמיר שחקן מצוין, משחק בסטנדרד ליאז' וההחלטה שלנו היא לזמן את אבו פאני. הוא שיחק בצורה מצוינת גם בקבוצה וגם בנבחרת הצעירה. הסרטון עם הארי קיין? הוא שחקן צעיר. אני מתרכז בשחקנים הכי איכותיים שאנחנו יכולים לזמן לחצי הגמר".

מוחמד אבו פאני, הארי קיין | Tottenham Hotspur FC via Getty Images

החסרונות של הנדבקים בקורונה (גלזר, טוואטחה, דור פרץ, אבי ריקן, יונתן כהן): "אני עצוב שהם לא כאן, כל השחקנים האלה הם חשובים והם לא יכולים להיות איתנו. אנחנו בקשר איתם. אני מקווה שהם יחזרו לקו הבריאות הכי מהר שאפשר, כי זה הדבר הכי חשוב. אנחנו צריכים להיות מקצוענים. הם לא יכולים להצטרף אלינו, ויש לנו עוד שחקנים טובים שזומנו – ואולי כמה צעירים יקחו את ההזדמנות. רציתי להזמין את אייל גולסה כמה פעמים, ובחודש שעבר הוא לא היה זמין בגלל סיבות אישיות. גם סאן מנחם שיחק אתמול טוב מול טוטנהאם".

הצטרפותו של ערן זהבי לפ.ס.וו איינדהובן: "ערן זהבי הוא משוגע. דיברתי איתו, הוא היה צריך לשחק הרבה משחקים ברצף. אתמול הוא שיחק וכבש, רציתי שהוא ישחק פחות דקות אבל הוא אמר שזו ההכנה הכי טובה מבחינתו. יש לנו כאן חלוץ מצוין בישראל. אני חושב שההחלטה להצטרף לפ.ס.וו טובה. הוא שוחח איתי וזה מהלך טוב עבורו".

על כך שרק לואי טאהא זומן מהפועל באר שבע למרות ההעפלה לבתים: "יש לנו רשימת המתנה ויש בה מספר שחקני מב"ש. אור דדיה שחקן צעיר ומוכשר, ושקלתי גם על לזמן את מרואן קבהא, הוא היה טוב במשחקים האחרונים. אם הם ימשיכו ביכולת הזו ויציגו אותה בליגה האירופית הם יהיו בנבחרת".

סגל נבחרת ישראל | ההתאחדות לכדורגל

איך החיסורים ישפיעו מול סקוטלנד: "אני חושב שאנחנו לא צריכים להתרכז במי שלא משחק, אלא מי שכן משחק. מגיעים למשחק חצי גמר כדי לנצח. במשחק הראשון מול סקוטלנד הפסדנו, במשחק השני הבאנו נקודה ועכשיו צריך להיות שיפור. אני מצפה שגם סקוטלנד תהיה חזקה יותר. יהיה קרב אמיתי שיכול להגיע עד לפנדלים. אנחנו חייבים להתכונן מנטלית למשחק הזה. דיברתי על דברים ספציפיים עם המאמן המנטלי שלנו. אנחנו חייבים לתת את הכי טוב שלנו, וטיפה יותר. אם ניתן 99.9% – זה לא יהיה מספיק. סקוטלנד נבחרת חזקה מאוד".

האם לדעתו מול סקוטלנד בחודש הקודם היווה הכנה טובה: "קשה להגיד מה סקוטלנד יעשו. הם בדרך כלל משחקים עם שני בלמים ובמשחק ההוא שיחקו עם שלושה. אם להגיד את האמת, אני מרוכז יותר בנבחרת שלנו. זו הפילוסופיה שלי. אני מתרכז באיכויות שלנו ובמה שאנחנו יכולים ורוצים לעשות ואיך אנחנו רוצים לנצח את סקוטלנד. זה מה שאני מנסה להעביר לשחקנים. אדבר עם שחקנים באופן אישי, נערוך שיחות קבוצתיות ונבוא מוכנים בנוגע למה שאנחנו צריכים לעשות כדי לנצח. הסיכויים לדעתי הם 50-50. זה הזמן לעשות את זה. אני חושב שיש לנו את האיכות לנצח את סקוטלנד עם הכנה נכונה".

האם ישנה טקטיקה בעקבות החיסורים: "אנחנו לא מתרכזים בשחקנים שלא כאן. זה לא תורם בכלום. יש לנו קבוצה חזקה וזומנו שחקנים טובים. זה הזמן שלי ושל הצוות לעבוד קשה מאוד בימים הקרובים כדי להכין את השחקנים. אני בטוח לחלוטין שאם כל שחקן, מהשוערים ועד לחלוץ, יעבדו קשה ונצמצם טעויות – אפשר לנצח. זה יהיה נהדר אם התקשורת תתמוך בשחקנים ותתרכז במה שאנחנו יכולים לעשות ובאיכויות שלנו ולא במי שלא כאן. יש לנו שני שחקנים ברמה עולמית – ערן זהבי ומואנס דאבור. שון וייסמן הוא שחקן הרכב בליגה הספרדית. יש לנו שחקנים צעירים שהצטרפו אלינו ועוד שחקנים מנוסים. צריך להתרכז בזה".

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי