קלארק: "התכוננו להרכב מסוים, יש לנו מעט זמן לעבוד על דברים שונים"

סטיב קלארק | Ian MacNicol/Getty Images

אחרי שאיבד שישה שחקנים מהסגל, שלושה בגלל קורונה ושלושה בשל פציעות, מאמן נבחרת סקוטלנד אמר במסע"ת: "זה תלוי בנו אם נגרום לאומה כולה לחייך או לא. יש כמה החלטות קשות לקבל". רוברטסון: "אלה הקלפים שקיבלנו"

(גודל טקסט)

נבחרת סקוטלנד ספגה היום (רביעי) מכה אדירה כאשר הקשר סטיוארט ארמסטרונג נמצא חיובי לקורונה ובעקבות כך גם קיירן טירני וראיין כריסטי נכנסו לבידוד, מה שהשאיר את השלושה מחוץ למשחק נגד נבחרת ישראל בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו, שייערך מחר בגלאזגו (21:45). זמן קצר לאחר קבלת התוצאות מבדיקות הקורונה, הסקוטים נאלצו לגרוע מהסגל גם את אולי ברק, ליאם פלמר וסקוט מקנה, שסובלים מפציעות, כך המאמן סטיב קלארק איבד שישה שחקנים בסך הכל לקראת שלושת המשחקים הקרובים, שהראשון מביניהם יכול לקרב את הסקוטים לטורניר גדול לראשונה מזה 22 שנים.

קלארק התייחס לנושא במסיבת העיתונאים שקיים היום לקראת ההתמודדות עם נבחרת ישראל וניסה לשדר יציבות: "זה תלוי בנו אם נגרום לאומה כולה לחייך מחר או לא. אנחנו יודעים שכולם עומדים מאחורינו. יש לי כמה החלטות קשות לקבל, חלק מהן לגבי ההרכב הפותח ובזה אני מתרכז בעיקר כרגע. הבריאות של כולם חשובים יותר מכל משחק כדורגל. דיברתי עם השחקנים והם מאוכזבים מאוד מכך שנמנע מהם להשתתף במשחק כל כך גדול".

"כעת, בתור המאמן הלאומי עליי לוודא שהקבוצה תעלה למגרש במנטליות הנכונה ומוכנה להילחם על תוצאה טובה", המשיך מאמנה של סקוטלנד, "התכוננו להרכב מסוים ועכשיו אנחנו חייבים לשנות אותו. יש לנו מעט זמן לעבוד על דבר או שניים שונים, שחקן או שניים חדשים שייכנסו ל-11 ואולי לא ציפו לקבל דקות. למרות שזה מאכזב עבור אלה שנאלצו לנשור מהסגל בגלל הסיטואציה, אלה שישחקו עומדים לקבל חתיכת הזדמנות".

כשנשאל כיצד יכין את השחקנים להתמודדות על רקע הבשורות הקשות שקיבלו, קלארק השיב: "אני לא נוהג לתת נאומים גדולים. אני סומך על השחקנים, על המנטליות והגישה שלהם לבוא בצורה הנכונה למעמדים גדולים כאלה. זה לא יהיה נאום בסגנון 'לב אמיץ', אלא מילים רגועות ומדודות כדי לנסות לעזור להם לאורך המשחק, כך שנשיג את התוצאה הנכונה למדינה".

קפטן נבחרת סקוטלנד, אנדי רוברטסון, הוסיף: "אנחנו לא יכולים לשלוט במצב הזה, איש לא יכול. לצערנו, לא נצליח להחזיר את השחקנים שבבידוד. אלה הקלפים שקיבלנו ולא נוכל לשנות את זה. כולנו צריכים להתרכז עכשיו בכדורגל. כל מי שזומן נמצא כאן כי הוא טוב מספיק. אנחנו יודעים מה מונח על כף המאזניים, יש לנו תמריץ. לא חשוב את מי המאמן יעלה למגרש, הם ישחקו עם מוטיבציית שיא".

כמובן שגם בתקשורת המקומית קיבלו את החדשות בתדהמה: "מכה אדירה לנבחרת סקוטלנד לקראת המשחק נגד ישראל", צייץ אחד מכתבי "הסאן הסקוטי", שכינה את הסיטואציה "סיוט הקורונה".

"אלה הקלפים שקיבלנו". רוברטסון במשחק האחרון | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי