זהבי מרגיש שאיכזב את כולם, ביטון: "קיבלנו את סקוטלנד על מגש"

שחקני נבחרת ישראל | ANDY BUCHANAN/AFP via Getty Images

הוותיקים בנבחרת סיפרו על עצב ששנים לא הורגש, החלוץ שהחמיץ פנדל שוחח עם ראש הממשלה והתקשה לעצור את הדמעות. קשר סלטיק שוחרר בעקבות הפציעה, רוטנשטיינר כנראה יוחלף על ידי קלינגר או אבוקסיס וגם סיני יצטרף

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל לא תעפיל גם הפעם לטורניר גדול. ההפסד אכזרי אמש (חמישי) בסקוטלנד בבעיטות הכרעה מ-11 מטרים יוביל לכך שעל סיפורי הנוסטלגיה על העלייה למונדיאל 1970 במקסיקו וההעפלה ב-1976 למשחקים האולימפיים במונטריאול ימשיכו לחלום דורות נוספים של כדורגלנים.

בהתאחדות לכדורגל ובנבחרת ישראל האמינו שהמשימה לנצח את סקוטלנד היא בהחלט בהישג יד ושחשוב מכך, ניצחון משמעותו יהיה החזרה מיידית של פעילות הענף שמושבת בימים אלו בעקבות נגיף קורונה, אולם דווקא ערן זהבי החמיץ מהנקודה הלבנה ומרציאנו מנגד ספג את כל חמש הבעיטות ולא הצליח להושיע.

זהבי, מעבר לפנדל, הציג את אחד ממשחקיו החלשים בנבחרת וכאמור היה היחיד שלא הצליח להבקיע בדו קרב מהנקודה הלבנה. חלוץ פ.ס.וו איינדהובן אף אסף את השחקנים בחדר ההלבשה עוד לפני המשחק והבטיח שיעשה את הכל כדי להוביל אותם לטורניר גדול, אולם כעת, בגיל 33, יצטרך להחליט אם הוא ממשיך לקמפיין נוסף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בסיום המשחק עם ערן זהבי ואמר לו: "חיבוק גדול לכולם. עוברים את זה, קמים ליום חדש ונלחמים פעם נוספת. הבאתם הרבה כבוד למדינת ישראל". זהבי השיב לנתניהו כי כולם נתנו את הכול וסיפר שהוא חש שאיכזב את כולם בהחטאת הפנדל, בזמן שכולם סמכו עליו.

תקציר ההפסד הכואב לסקוטלנד

באשר לשיחה עם ראש הממשלה נתניהו, בהתאחדות הבהירו: "ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, היה אמור לשוחח טרם המשחק עם יו"ר ההתאחדות אורן חסון, קפטן הנבחרת ביברס נאתכו וערן זהבי. חלון הזמנים היה צר מאוד ומרגע שהדבר היה פוגע בהכנה, בחרו ראש הממשלה ואנשיו לוותר על השיחה. לאחר ההפסד, התעקש ראש הממשלה לשוחח עם שחקני הנבחרת ובהם כמובן הקפטן נאתכו, אלא שהדבר לא הסתייע. ערן זהבי נותר בחדר ההלבשה וראש הממשלה שוחח עמו, חיזק אותו ואת כל הנבחרת וביקש שימשיכו לייצג באותה גאווה ונחישות את מדינת ישראל. נבחרת ישראל מעריכה את התמיכה בה גם ברגעים פחות מוצלחים וכל מי שמנסה לתאר סצנריו אחר טועה ומטעה".

הוותיקים בשחקנים סיפרו כי כבר שנים ארוכות לא ראו חדר הלבשה כול כך עצוב ומאוכזב ולמרות החיבוק מראשי הנבחרת ומיו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון ו-וילי רוטנשטיינר, הדמעות זלגו אצל כולם. בנבחרת גם סיפרו כי רבים עסקו בניחום של ערן זהבי והיה קשה לאושש את השחקן שהביא את הנבחרת למעמד הזה, כשפנדל אחד מוחמץ ייזכר לעוד שנים רבות מאוד.

בעקבות ההפסד, נראה כי המאמן האוסטרי וילי רוטנשטיינר יסיים את תפקידו לאחר ארבעת המשחקים שנותרו בליגת האומות, נגד צ'כיה ביום ראשון בחיפה, סלובקיה בחוץ ברביעי ובחודש נובמבר בצ'כיה ולאחר מכן בבית נגד סקוטלנד. בהתאחדות כבר עובדים על תכנית עבודה ל-2021, לקראת הגרלת משחקי מוקדמות המונדיאל והמועמדים המובילים נכון לעכשיו הם יוסי אבוקסיס וניר קלינגר – שנראה היה שאחד מהם ימונה כבר במקום אנדי הרצוג לפני מספר חודשים.

רוטנשטיינר. יסיים את תפקידו בדצמבר | Andrew Milligan/PA Images via Getty Images

בנוסף לאחד משני המאמנים, נראה שגם תפקיד המנהל הטכני יוחזר ואותו צפוי לאייש משה סיני, בעברו קפטן הנבחרת וכיום נציג הבעלים בהפועל תל אביב. אחת ממטרותיו של המנהל הטכני הבא, בין אם יהיה סיני או לא, תהיה להמשיך את תהליך ההצערה של הנבחרת ולבנות דור חדש שיתבסס על שמות כמו ג'ואל אבו חנא, מנור סולומון, מוחמד אבו פאני, נטע לביא, אילון אלמוג, עדן קארצב יונתן כהן ואחרים כדי לנסות שוב להעפיל לטורניר גדול.

ניר ביטון, בלם/קשר סלטיק שלפני כשבוע נפצע במשחק קבוצתו בליגה האירופית והפתיע רבים כשהצליח להתאמן ולשחק עבור הנבחרת, היה מי שביקש מרוטנשטיינר לפתוח והבטיח כי יהיה כשיר גם ל-120 דקות במידת הצורך. ביטון אכן עמד במשימה וגם דייק מנקודת הפנדל. לאחר ההפסד הכואב הוא סיפר: "חברים שלי בנבחרת סקוטלנד סיפרו לי שהם פחדו מישראל אחרי ה-1:1 במשחק הקודם. קיבלנו את סקוטלנד על מגש והיינו צריכים לנצח, אבל לא הצלחנו". ביטון, אגב, שוחרר על ידי רוטנשטיינר משני המשחקים הבאים בעקבות הפציעה שנגמרה לו בשבוע שעבר.

ביטון תופס את הראש. "היינו צריכים לנצח" | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

על ערן זהבי אמר ביטון: "הוא לקח קשה מאוד את החטאת הפנדל. אנחנו צריכים להיות אמיתיים, זהבי הביא אותנו למעמד הזה וזה קורה לשחקנים הכי גדולים בעולם. השוער הלך על הפינה ועצר".

גם מנור סולומון, שבהתאחדות רואים בו המנהיג הבא של הנבחרת, אמר בצער: "שחקנים נלחמו, רצו, הגנו יפה מאוד ומנענו מהסקוטים להגיע לשער, אבל התקשינו במשחק המעבר ולצערי לא יצרנו מצבים, נצטרך ללמוד מזה ולהשתפר. הייתה עליי שמירה צמודה וכפולה וזה היה קשה, תופקדתי בעמדה יותר אחורית ומשם היה לי קשה להגיע לשער. זהבי? בלעדיו לא היינו מגיעים לכאן, הוא שחקן ענק שנתמוך בו ונעריץ אותו".

על המשחק הקרוב ביום ראשון נגד צ'כיה אמר סולומון: "יהיה קשה להתכונן למשחק נגד צ'כיה, השחקנים נמדדו במכשירי הג'י פי אס כשהם רצו 14 וגם 15 ק"מ. יהיה קשה פיסית ומנטלית. חשוב ביותר לנצח כדי להחזיר את הכיף לנבחרת".

מנור סולומון מול ג'ון מקגין
מנור סולומון. זכה לשמירה כפולה | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

וילי רוטנשטיינר סיכם: "כמאמן תפקידי לעזור ולהרים את השחקנים ולהחזיר אותם למשחק נגד צ'כיה. לא הצלחנו להבקיע כי במסירה או בהגבהה האחרונה לא הגענו לרמה וליכולת להבקיע. במשחק המעבר מהגנה קדימה לא היינו מספיק טובים. אנחנו עצובים מהתוצאה, אבל ערן זהבי הוא בועט הפנדלים הטוב ביותר שלנו ואני גאה בו".

יש לציין כי הנבחרת התאמנה על בעיטות מ- 11 מטרים ובתרגול ערן זהבי לא החטיא ולו פנדל בודד. הנבחרת תשוב ארצה הערב וכידוע בבית המלון בגלאזגו ישאר בבידוד הבלם לואי טאהא, שנדבק בקורונה וישוב לישראל בעוד שבוע.

בהתאחדות גם סיפרו הבוקר כי מלבד טאהא, נותר הבוקר גם אחד מחברי הצוות הרפואי במלון לאחר שלא חש בטוב ביממה האחרונה. הוא צפוי לעבור בדיקת קורונה בימים הקרובים ובהתאם לתוצאות יוחלט מה לעשות. יחד עמם נותר איש צוות נוסף כדי לסייע להם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי