צ'כיה: 10 שחקנים נמצאו שליליים בבדיקה חוזרת ויגיעו לישראל

נבחרת צ'כיה | Mateusz Wlodarczyk/NurPhoto via Getty Images

אחרי שאובחנו חולים אצל סקוטלנד וסלובקיה, ההתאחדות הצ'כית הודיעה כי שלושה נמצאו חיוביים ואצל 16 אחרים נמצאו תוצאות גבוליות. בהמשך התברר כי מרביתם לא נדבקו ובסך הכל 18 שחקנים יגיעו למשחק בסמי עופר

(גודל טקסט)

יממה לפני שהיא מתארחת בישראל ופוגשת את שחקניו של וילי רוטנשטיינר במסגרת דרג ב' של ליגת האומות, בנבחרת צ'כיה התגלו שלושה חולי קורונה, כאשר 16 שחקנים נוספים הראו תוצאות גבוליות בבדיקות – כך הודיעה הבוקר (שבת) ההתאחדות הצ'כית.

לכן, בלית ברירה, הם נשארו בקפריסין עד קבלת תוצאות סבב נוסף של בדיקות קורונה. התכנון היה להטיס במקומם לישראל שחקנים על טהרת הליגה הצ'כית הבכירה, אלא שבשעות הערב הגיעו תוצאות הבדיקה החוזרת ו-10 שחקנים נמצאו שליליים – לכן, בשורה התחתונה, תשעה שחקנים נחתו בישראל כבר היום (שבת) ועוד תשעה יצטרפו להכנות מחר בבוקר, ביום המשחק בסמי עופר.

המשלחת הראשונה של צ'כיה שכבר הגיעה לארץ, התייצבה לאימון מסכם בחיפה והמאמן ירוסלב שילהאבי אמר במסיבת העיתונאים: "שום דבר כבר לא רגיל בימינו, יש לנו קשיים ואני מאוד מקווה שנצליח להתמודד איתם. יש לנו כאן שמונה שחקנים ושוער, אבל זה מה שיש. צפינו בישראל ואנחנו יודעים איך היא משחקת, בכלים שיש לנו נצטרך לעשות את ההכנה הטובה ביותר".

שילהאבי גם החמיא לישראל כשאמר: "ישראל שיחקה מעולה בסקוטלנד ומאוד הפתיעה אותנו, היה לה מזל רע ואני בטוח שהיא תתאושש לקראת המשחק נגדנו. יש לה שחקנים מצוינים כמו מנור סולומון, ערן זהבי ומואנס דאבור ואין לי ספק שיהיה מאוד קשה. התוכניות שלנו השתנו, אבל נצליח לבנות נבחרת שתעלה ותנסה לנצל הזדמנויות כדי לנצח".

כאמור, הצ'כים ניצחו 1:2 את קפריסין לפני שלושה ימים וקיוו להמשיך לישראל כמתוכנן, אך התכניות השתנו בצורה קיצונית אחרי שנודע על שלושת הנדבקים. השחקנים והצוות עברו בדיקות נוספות הבוקר וכאמור מרביתם נמצאו גבוליים, כך שלא נותרה ברירה אלא לערוך סבב בדיקות נוסף שגרם לכך שמרבית הסגל יגיע לישראל רק שעות ספורות לפני המשחק בליגת האומות. בין תשעת השחקנים שכבר נחתו בישראל כבר היום נמצאים השוער תומאש ואצ'ליק וקשר ווסטהאם תומאש סוצ'ק .

גם בחודש שעבר, לפני המשחק נגד סקוטלנד בליגת האומות, אובחנו נדבקים בקורונה בסגל של דויד הולובק, שעלה עם הרכב חלופי והפסיד 2:1. כידוע, גם אצל שתי היריבות האחרות של נבחרת ישראל בחלון הנוכחי התגלו נשאים של הנגיף: סקוטלנד איבדה שלושה שחקנים כתוצאה מכך, בעוד סלובקיה תופיע למשחק ביום רביעי הקרוב ללא מילאן שקריניאר וסטניסלאס לובוטקה, שנמצאו גם הם חיוביים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי