רגב דורשת שטרופר לא יתערב במינוי המאמן: זו עבירה פלילית

מירי רגב, חילי טרופר
מירי רגב, חילי טרופר | מירי שמעונוביץ, לע"מ

הסערה לא נרגעת: שרת התחבורה שהתעמתה עם אייל ברקוביץ', קראה ליועץ המשפטי לממשלה שלא לאפשר לשר התרבות והספורט לקחת חלק במינוי המאמן וכן לזמן את שחקן העבר לבירור. טרופר בתגובה: "מתערבת בעניינים לא לה"

(גודל טקסט)

הסערה סביב נושא המאמן הבא של נבחרת ישראל, ערב משחקה נגד צ'כיה בליגת האומות – לא נרגעת. כזכור, ביום שישי התארחה השרה מירי רגב בתוכנית של אופיה אסייג ברקוביץ' והתעמתה עם שחקן העבר שכינה את הליכודניקים כ"פושעים". רגב הבטיחה שעד שלא יתנצל היא תעשה הכל כדי ששחקן העבר, שחולם לאמן את הנבחרת – לא יוכל להגשים את חלומו. שר הספורט חילי טרופר הגיב אתמול למתרחש ("תחתיי, הפוליטיקאים יישארו בצד") וכעת השרה מחזירה אש.

רגב הוציאה הודעה רשמית בה קראה ליועץ המשפטי לממשלה להנחות את שר התרבות והספורט שלא להתערב במינוי המאמן הלאומי ואף דורשת לזמן את ברקוביץ' לבירור. "על שר התקשורת היה לממש את סמכותו כבר לפני שבוע ולהנחות את הרשות השנייה לזמן את ברקו לבירור".

השרה התייחסה לדבריו של טרופר: "אני מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה להנחות את שר התרבות והספורט שלא להתבטא בשום אמירה, או לפעול באופן ישיר ועקיף בסוגיית המאמן הלאומי משום שזה יהווה עבירה פלילית. משרד התרבות והספורט, מתקצב את ההתאחדות לכדורגל ולכן יש כאן ניגוד אינטרסים בכל הקשור לאמירה מכל סוג שהיא או לפעולה מכל סוג שהיא של שר התרבות והספורט בעניין זהות המאמן וזאת, בניגוד לאמירה שלי שהייתה ברמה הערכית והציבורית. אם השר טרופר ימשיך להתבטא בסוגיה באופן שעלול להיות לו השפעה על בחירת המאמן הלאומי, אפנה בסוגיה ליועמ"ש", הבהירה.

מירי רגב
מירי רגב | אודי ציטיאט

על דבריו של שר התקשורת יועז הנדל אמרה: "לצערי השר מפעיל את סמכותיו באופן בררני. היכן היה לפני שבוע כאשר ברקוביץ' כינה מיליון וחצי ליכודניקים כחברים בארגון פשע? אני מצפה משר התקשורת שינחה את הרשות השנייה לפעול מול ברקו בנושא ללא משוא פנים וללא הנחות".

על הביקורת שספגה בעקבות דבריה על ברקוביץ': "אני חוזרת על אמירתי – אייל ברקוביץ' אינו ראוי לשמש כמאמן הלאומי ברמה הערכית והחינוכית. הוא אינו יכול לשמש מודל לחיקוי לילדים, בני נוער ובוגרים עם אמירתו שעשתה עוול ופגעה בשמם הטוב של רבים מאזרחי מדינת ישראל".

רגב הוסיפה: "אני קוראת לשרים וחברי הכנסת של סיעת הליכוד לא להתראיין בתוכנית עד אשר ברקוביץ יתנצל בפני מיליון וחצי ליכודניקים אותם אנו מייצגים. מגיעה לבוחרינו התנצלות על אמירה מבזה ופוגענית זו" לשנות את כללי המשחק ולא לאפשר פגיעה נבזית שכזו בציבור שלם".

אייל ברקוביץ' ומירי רגב | אודי צטיאט

תוך זמן קצר הגיעה התגובה של השר טרופר, שמסר בהודעה לתקשורת: "גם אם השרה רגב תמשיך לעשות סיבובים פוליטיים על הגב של הספורט הישראלי התמונה הפשוטה לא תשתנה. היא מתערבת בעניינים לא לה. היא מערבת פוליטיקה בספורט ובכך פוגעת בנבחרת הלאומית ובמיליוני אוהדיה. אבהיר שוב כי משרד התרבות והספורט תחתיי ידאג שמינוי המאמן הלאומי, כמו כל החלטה מקצועית אחרת לגבי תשתיות, מינויים ותקציבים, לא יהיו לעולם תוצאה של שיקולים פוליטיים ולא תתאפשר התערבות פוליטית בהליכים אלו. מציע לשרה רגב להיזכר באתגרים האמיתיים של מדינת ישראל כרגע, ולכל הפחות לעסוק בבניית כבישים ולא בהריסת האמון הציבורי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי