אימון מלא לטיבי ולאלחמיד, גולסה לא תורגל בהרכב

הבלמים אמורים להיות כשירים לצ'כיה, מסתמן כי הקשר יפתח על הספסל למרות הרצון לשלבו ב-11. חלאיילה התאמן לראשונה. כל השחקנים נמצאו שליליים לקורונה. ביטון: "נצטרך להשיג תוצאה טובה, המטרה להישאר בדרג ב'"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל קיימה הערב (שישי) את האימון הראשון שלה בצ'כיה, אחרי שהגיעה אתמול מאוסלו לפראג. מי שהתאמן לראשונה היה חלוץ בני סכנין אוסאמה חלאיילה, שהצטרף כזכור לסגל וילי רוטנשטיינר במקומו של מואנס דאבור. צמד הבלמים, איתן טיבי וחאתם אלחמיד, ערכו אימון מלא וצפויים לפתוח בהרכב מול צ'כיה, שאותה מאמינים בנבחרת כי ניתן לנצח למרות ההפסד הביתי 2:1 נגדה בחודש שעבר.

מבחינה מקצועית, למרות שרוטנשטיינר חיפש את הדרך לשלב בצורה הטובה ביותר את אייל גולסה בהרכב, לאחר שלא קיבל הזדמנות לפתוח איתו מול נורבגיה כפי שתכנן ולאור היכולת הטובה שהציג קשר מכבי תל אביב באימונים, על פי התרגול הערב נראה כי שון וייסמן יקבל את חולצת ההרכב על חשבונו של גולסה ויפתח לצד ערן זהבי בהתקפה. בכל מקרה, ההחלטה הסופית תתקבל באימון המסכם מחר.

בנוגע לסוגיית השוער, אופיר מרציאנו הוא זה שצפוי לעלות בהרכב ולקבל את הקרדיט. התכנית בנבחרת הייתה שאיתמר ניצן יפתח במשחק מול נורבגיה על מנת לבחון אותו ושבמחצית השנייה ישחק אריאל הרוש, שנמצא ללא קבוצה ולא שיחק מאז סיום העונה שעברה.

בשלב זה, הרכב נבחרת ישראל נגד צ'כיה אמור להיראות כך: אופיר מרציאנו, אלי דסה, איתן טיבי, חאתם אלחמיד, ניר ביטון, טאלב טוואטחה, ביברס נאתכו, דור פרץ, מנור סולומון, שון וייסמן, ערן זהבי.

דור פרץ, אייל גולסה
אייל גולסה ודור פרץ באימון הנבחרת | ההתאחדות לכדורגל

מי שהגיע לצ'כיה הוא יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, שאמור להיפגש בחודש הבא עם המאמן האוסטרי לגבי המשך דרכו, אבל כך או כך המשחקים נגד צ'כיה וסקוטלנד יהיו האחרונים של רוטנשטיינר כמאמן הנבחרת הבוגרת ולקראת מוקדמות מונדיאל 2022 ימונה לו מחליף.

מיד עם הנחיתה בפראג, כל השחקנים והצוות המקצועי עברו בדיקות קורונה והבוקר התבשרו במשלחת הישראלית כי כל התוצאות שליליות. מדובר בהקלה ענקית עבור רוטנשטיינר, עוזריו והשחקנים, לאחר שמואנס דאבור נמצא חיובי לנגיף זמן קצר לאחר שהגיע לנורבגיה מגרמניה.

בנבחרת ישראל האמינו כי כל הבדיקות יחזרו שליליות, לאור העובדה שאיש מהמשלחת לא התלונן על תסמינים בימים האחרונים, אולם החשש מבדיקה חיובית הוא תמידי לאור העובדה שלא תמיד מורגשים תסמינים בקרב הנדבקים.

מוקדם יותר היום, ניר ביטון, קשר סלטיק, התייחס להעפלתה של נבחרת סקוטלנד ליורו: "בירכנו אותם. הם באופוריה, הם מחכים לזה מאז 1998 וכל המדינה ציפתה לכך. למרות הסגל שיש לסקוטלנד כרגע, הרחובות מפוצצים. אני חי בסקוטלנד כבר שמונה שנים ויש שם שחקנים שאני משחק איתם על בסיס יום-יומי, אני מאוד שמח בשבילם".

לקראת צ'כיה הוסיף: "אמנם לא שיחקתי נגד צ'כיה במפגש הקודם, אבל ראיתי את המשחק. זו נבחרת אירופאית חזקה וטיפוסית ויהיה לנו קשה. המטרה שלנו היא להישאר בדרג ב' ונצטרך להשיג תוצאה טובה".

גם אייל גולסה התייחס למשחק הקרוב: "ההכנה ממש טובה והאווירה טובה, כמו תמיד. כולנו צריכים לתת את המקסימום ביום ראשון. במחצית הראשונה נגד צ'כיה היינו פחות טובים, אבל במחצית השנייה היו לנו דקות טובות ואני חושב שאם נציג את אותה יכולת של המחצית השנייה אז יש לנו סיכוי".

על חזרתו לנבחרת לאחר היעדרות ממושכת: "המרקם החברתי מצוין ואני חושב שכולם רואים את זה. סבלתי מחוסר מזל והרבה זמן לא הייתי בנבחרת, עכשיו צריך לשמור על זה וכמובן שאני רוצה לשחק ולהצליח כמה שיותר עם הנבחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי