צפו בתקציר: ישראל הפסידה 1:0 לצ'כיה בליגת האומות ונמצאת בסכנת ירידה

חניכיו של רוטנשטיינר איבדו את הסיכוי לסיים בפסגת הבית ועלולים למצוא את עצמם בדרג C אם יפסידו לסקוטלנד ברביעי ובמקביל סלובקיה תגבור על הצ'כים. דרידה הכריע עם שער מוקדם (7), אלחמיד הורחק (81)

(גודל טקסט)

קמפיין ליגת האומות למונדיאל מתקרב לסיומו, והערב (ראשון) נקבע סופית – נבחרת ישראל איבדה כל סיכוי לסיים בפסגת הבית אחרי שנכנעה 1:0 לצ'כיה בפלזן במסגרת המחזור החמישי של הבית. לפני המשחק חניכיו של וילי רוטנשטיינר דווקא קיבלו בשורות טובות עם ההפסד של סקוטלנד לסלובקיה, הפסד שבעצם קבע שאם תנצח תוכל לסיים במקום הראשון אם תגבור על הסקוטים ביום רביעי במשחק סיום הקמפיין.

אבל עכשיו הדאגות הן לא לסיים במקום האחרון בבית ולרדת לדרג C. הדבר יקרה אם ישראל תפסיד לסקוטלנד ברביעי באצטדיון נתניה, ובמקביל סלובקיה תנצח את הצ'כים במשחק שייערך במקביל. מעבר למיקום הסופי בבית, ההתמודדות הזו הייתה חשובה מאוד לרוטנשטיינר מכיוון שמשרתו כמובן עומדת על הפרק.

הנבחרת הציגה משחק חלש מאוד במחצית הראשונה, כלל לא איימה על שער היריבה ונקלעה לפיגור מוקדם כבר בדקה השביעית. במחצית השנייה נרשם שיפור משמעותי ביכולת וגם ערן זהבי וגם דור פרץ הגיעו למצבים טובים, אך לא הצליחו להבקיע ולבסוף הכחולים-לבנים ירדו מנוצחים מכר הדשא, כאשר חאתם עבד אלחמיד אף הורחק בדקה ה-81 בכרטיס אדום ישיר אחרי נגיעת יד מכוונת.

ערן זהבי, יאקוב בראבץ | MICHAL CIZEK/AFP via Getty Images

הפתיחה, כאמור, ממש לא הייתה זו שפיללו אליה בנבחרת ישראל, שנקלעה לפיגור 1:0 כבר בדקה השביעית, ושוב – זה היה נראה קל מדי. הצ'כים תקפו באין מפריע, חדרו לרחבה של אופיר מרציאנו וההתקפה הנאה הסתיימה בגלגול של ולדימיר דרידה מקרוב לרשת אחרי מסירת רוחב של ולדימיר קופאל.הנבחרת פשוט לא הצליחה להתקרב לעבר השער הצ'כי, שהייתה היחידה שייצרה מצבים במחצית הראשונה, ואפשר להגיד שהירידה להפסקה בפיגור של שער אחד עשתה חסד עם הכחולים-לבנים.

עם פתיחת החצי השני וילי רוטנשטיינר הכניס למערכה את נטע לביא וסאן מנחם במקום הקפטן ביברס נאתכו וטאלב טוואטחה, שהיו לא טובים במחצית הראשונה. בדקה ה-47 נבחרת ישראל הגיעה למצב האמיתי הראשון שלה במשחק והייתה חייבת להשוות, אך ערן זהבי החמיץ בגדול שלא כהרגלו. החלוץ קיבל מסירה מאייל גולסה, נותר במצב של אחד על אחד מול השוער ומהזדמנות ממנה הוא בדרך כלל מבקיע כמעט בוודאות, הכדור לו "התלבש" לו על הרגל וכלל לא הלך לכיוון השער. השיפור נמשך בתחילת החצי השני ואייל גולסה שהיה מצוין בדקות אלו מסר כדור נהדר לעבר דור פרץ, שבעט רע ממצב טוב בתוך הרחבה החוצה.

דווקא בדקות הטובות של הנבחרת, חאתם עבד אלחמיד הורחק בדקה ה-81 והותיר את הכחולים-לבנים בעשרה שחקנים. בלם סלטיק נגע בידו מחוץ לרחבת ישראל, בלם מתפרצת מבטיחה של הצ'כים וקיבל מיד כרטיס אדום ישיר בהחלטה שנראתה מעט מחמירה. גם בעשרה שחקנים, הכדורגל היה חיובי עד לסיום אך השוויון לא הגיע.

וילי רוטנשטיינר | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

הרכבים

נבחרת צ'כיה: תומאש ואצ'ליק, ולדימיר קופאל, יאקוב בראבץ, תומאש קאלאס, אלש מתיאו, אלכס קראל, תומאש סוצ'ק, ולדימיר דרידה (בוז'ק דוצ'קאל, 89), לוקאש מאסופוסט (יאן קופיץ, 62), יאקוב יאנקטו (מתיי וידרה, 82), זדנק אונדראסק (מיכאל קרמנצ'יק, 62).

נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, איתן טיבי, ניר ביטון, חאתם עבד אלחמד, טאלב טוואטחה (סאן מנחם, 46), ביברס נאתכו (נטע לביא, 46), דור פרץ (שון וייסמן, 73), אייל גולסה (מוחמד אבו פאני, 86), מנור סולומון, ערן זהבי.

מהלך המשחק

אחרי שתי דקות של כדורגל, נבחרת ישראל הגיעה למצב ההבקעה הראשון שלה. חטיפת כדור ויציאה מהירה לחלק הקדמי הסתיימה בהשארת כדור של מנור סולומון לערן זהבי, אשר בעט מ-24 מטרים לעבר השער ונעצר אצל השוער תומאש ואצ'ליק.

נבחרת ישראל | ההתאחדות לכדורגל

כבר בדקה השביעית של המשחק, צ'כיה עלתה ל-0:1 על ישראל וזה היה נראה קל מדי. יאקוב יאנקטו דהר באגף השמאלי והעביר כדור רוחב לוולדימיר דרידה בתוך הרחבה. הקשר מסר לאחור ומשם הכדור המשיך לעבר המגן הימני ולדימיר קופאל שהיה בתוך הרחבה של אופיר מרציאנו והעביר כדור רוחב נוסף לדרידה, אשר גלגל מקרוב בקלות לרשת והעניק יתרון מהיר לצ'כים.

שחקני צ'כיה חוגגים, טאלב טוואטחה מאוכזב | MICHAL CIZEK/AFP via Getty Images

בדקה ה-16 הצ'כים לא היו רחוקים מכיבוש השער השני שלהם, כששוב הגיעו בקלות יחסית אל הרחבה. סאדיו יאנקטו חתך מהפינה הימנית של הרחבה לכיוון המרכז ובעט ברגל שמאל כדור חד לעבר השער של מרציאנו, שסיפק הדיפה נאה לקרן.

לוקאש מאסופוסט, אייל גולסה, ביברס נאתכו | MICHAL CIZEK/AFP via Getty Images

יאנקטו הנפלא המשיך להיות המסוכן בשחקני צ'כיה, ובדקה ה-31 ביברס נאתכו איבד כדור ברשלנות במרכז השדה, ושוב שחקן הכנף פרץ לרחבה ובעט לעבר הפינה הרחוקה, אך לצערו פספס מעט את המסגרת. בחלוף הדקות נבחרת ישראל פשוט נתקעה, לא הצליחה להתקרב לשער הצ'כי והתקשתה מאוד בהנעת הכדור אל מול לחץ היריבה. רגע לפני הירידה למחצית, צ'כיה הגיעה למצב נוסף, שוב של דרידה, שבעט חזק מחוץ לרחבה אך הכדור שלו היה גבוה.

אייל גולסה, תומאש סוצ'ק | MICHAL CIZEK/AFP via Getty Images

עם פתיחת המחצית השנייה, בדקה ה-47, ערן זהבי הגיע למצב שהיה חייב להבקיע ממנו ובדרך כלל גם עושה ממצבים כאלה שערים, אך פספס בגדול. אייל גולסה העביר לכוכב פ.ס.וו איינדהובן כדור רוחב מהאגף הימני, החלוץ נותר במצב של אחד על אחד מול השוער וניסה לבעוט בנגיעה, אך הכדור לא "התלבש" לו על הרגל וכלל לא הלך לכיוון השער.

ישראל נראתה טוב בפתיחת החצי השני, השתפרה, ובדקה ה-54 הגיעה למצב הבקעה נוסף: אייל גולסה המצוין שלח מסירת רוחב מהפינה הימנית של הרחבה לעברו של דור פרץ, שבעט בנגיעה אחת כדור רע שהיה רחוק מהמסגרת.

מנור סולומון, תומאש קאלאס | MICHAL CIZEK/AFP via Getty Images

דווקא בדקות הטובות של הנבחרת, חאתם עבד אלחמיד הורחק בדקה ה-81 והותיר את הכחולים-לבנים בעשרה שחקנים. בלם סלטיק נגע בידו מחוץ לרחבת ישראל ובלם מתפרצת מבטיחה של הצ'כים וקיבל מיד כרטיס אדום ישיר בהחלטה שנראית מעט מחמירה.

בדקה ה-88, ובפיגור מספרי על כר הדשא, מנור סולומון ביצע פריצה מסחררת באגף השמאלי, הגביה כדור לשון וייסמן ברחבה, חלוץ ויאדוליד הוריד עם הראש לערן זהבי שמעט הסתבך אך בסופו של דבר בעט בסיבוב טוב אל עבר השער, אך סחט הצלה יפה מתומאש ואצ'ליק.

יאקוב בראבץ, מנור סולומון | MICHAL CIZEK/AFP via Getty Images
איתן טיבי | אודי ציטיאט
חאתם עבד אלחמיד | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי