סואן על ברקוביץ': "הגזענות שולטת בחברה הישראלית"

עבאס סואן | PEDRO UGARTE/AFP via Getty Images

קשר העבר ביקר את דבריו של אחד המועמדים למשרת אימון נבחרת ישראל ברדיו 103FM: "לצערי נותנים לקיצוניים לבלוט בתקשורת". וגם: זימונו של חלאיילה, שירת ההמנון והאם כיאל יגיע לבני סכנין?

(גודל טקסט)

הבדיקה החיובית של מואנס דאבור בנגיף הקורונה, הביאה לזימון המפתיע של אוסמה חלאיילה, החלוץ המצטיין של בני סכנין והנבחרת הצעירה, שיקווה לרשום הופעת בוגרים ראשונה הערב (ראשון) נגד צ'כיה. כדי להכיר טוב יותר את החלוץ המוכשר בן ה-22, עבאס סואן, שחקן העבר של בני סכנין ונבחרת ישראל, התראיין בתוכנית הספורט של רדיו 103FM והתייחס גם לטענות של אייל ברקוביץ' נגד שחקני המגזר.

האזינו לראיון

על חלאיילה סיפר סואן: "מי שלא מכיר את אוסמה מדבר שטויות. כולם עד כה ראו ממנו ניצוצות ביכולת, אבל הוא שחקן גדול שמשקיע ויגיע רחוק – כל מי שירים גבה אני בטוח שיחזור בו. דבר שני, זה לא משנה אם אתה ערבי או יהודי, הכל שטויות חוץ מכדורגל. כל אלו שחושבים שבגלל שאני ערבי אני יכול לשחק או לא, אז יש לו בעיה רצינית בראש. רק מי שבכושר שיא צריך להיות בנבחרת, וזה אומר שיכול להיות עשרה שחקנים מהמגזר או לחלופין בלי אף נציג".

מה היתרונות של חלאיילה: "אין לנו חלוצים שעושים עבודה שחורה כמוהו. זה שחקן שאתה יכול לראות אותו ברחבה של היריבה ובהתקפה מתפרצת הוא יכול לרדת עד להגנה, הוא רץ כל הזמן והלב שלו כל כך גדול. אני אומר לכם שהוא שחקן מיוחד במינו מבחינת השקעה, טכני מאוד, גולר, נוגח טוב. הוא כמובן עדיין צריך להשתפר, אבל הוא ראוי לזימון לנבחרת".

אוסאמה חלאילה חוגג | מאור אלקסלסי

אייל ברקוביץ' טוען שקפטן הנבחרת חייב לשיר את ההמנון: "קודם כל, בעניין המקצועי לאייל אין תעודת מאמן, דבר שני אני לא בעד ולא נגד. אם הוא חושב ששחקן לא יכול להיות בנבחרת כי הוא לא שר את ההמנון, אז יש לו בעיה רצינית ומגיע למקומות שרצינו לעזוב אותם מזמן. לצערי הרב בזמן האחרון הגזענות שולטת בחברה הישראלית ואנחנו עוזרים לקיצוניים לבלוט".

גם במפלגות פוליטיות ימניות מאמינים בזה: "אם יהיה חוק שיחייב שחקן לשיר את ההמנון כדי להיות בנבחרת, אני אומר לכם שלא יהיה אף שחקן ערבי בנבחרת. זה לא קיים ולא צריך להיות. אבל גם לא האמנתי שיהיה חוק לאום. אני תמיד נגד להכניס פוליטיקה בספורט ובכל דבר אחר. אנחנו באנו ליהנות, בכל מקרה הנבחרת לא מצליחה וצריכה לעבוד קשה כדי לשנות זאת, אז למה אנחנו צריכים עוד מכשולים".

אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ' | אודי ציטיאט

יש תמיכה גורפת בכפרים הערביים בנבחרת ישראל: "אני לא יודע,  כל אחד והדעות שלו. אבל יש הרבה שחקנים ערבים בנבחרת שמושכים לא מעט קהל".

האם בירם כיאל יחתום: "אני כמו כולם קראתי, אני קודם כל מקווה ששחקן ברמה יגיע לנבחרת כדי לעזור לה. אני לא יודע אם הוא יגיע, אם כן אנחנו כמובן נאחל לו בהצלחה".

בירם כיאל
בירם כיאל | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי