ניר לוין: "התפקיד והסמכויות שלי השתנו מאז שהגיע רוטנשטיינר"

מיד לאחר נחיתת הנבחרת הצעירה מספרד ולאחר קמפיין כושל, המאמן שחוזהו יסתיים בדצמבר התראיין ב-103FM: "בשנתיים הראשונות התוצאות היו לא רעות בכלל. קידמתי שחקנים והם יהיו הדם החדש של נבחרת ישראל"

(גודל טקסט)

דקות ספורות לאחר שנחתה נבחרת ישראל הצעירה מספרד, שם הובסה 3:0, המאמן ניר לוין התראיין ב-103FM וסיפר על ההבדלים המשמעותיים בין שתי הנבחרות. כידוע, היה זה משחק סיום הקמפיין של הנבחרת הצעירה, בו אכזבה בגדול וסיימה אמנם במקום השלישי, אולם במרחק חמש נקודות ממקדוניה הצפונית ובמהלכו הושפלה 3:1 נגד איי פארו.

ניר לוין, בדרכו הביתה משדה התעופה, אמר בתכנית הספורט: "אחרי שראינו את ה-0:6 של ספרד על גרמניה, אמרנו שעוד יצאנו בחצי כוח. גם הנבחרת הבוגרת של ספרד וגם הצעירה, אלה נבחרות איכותיות שמניעות את הכדור ולא נלחצות כשאתה מתנפל. אם בראהים דיאס ממילאן עולה מחליף ופדרי מברצלונה בכלל לא משחק, אתה מבין עד כמה רמת הכישרון שם אדירה. אפשר היה לא לסיים את זה ב-3:0, אבל הפספוס שלנו הוא לא נגד ספרד".

על המודל הספרדי: "הוא מוכר לי, כי התארחתי שם ב-2016 וגם פגשתי כעת את המאמן שלהם אז והעלנו זיכרונות. ניסינו לקחת דברים מהמודל הספרדי וליישם חלקם, אבל אנחנו רחוקים מהספרדים שנות אור. שם עוקבים אחרי שחקנים כבר מגיל 13, מחלקם אותם לאזורים ועורכים מבחנים – זה תהליך, סדר וארגון ובעיקר כמות עצומה של שחקנים שעובדים בתנאים טובים עם מאמנים מצוינים. אני בנבחרת הצעירה יכול לבחור שחקן לתפקיד מסוים מבין שניים או שלושה מועמדים, אז מובן שהאיכות שם גבוהה הרבה יותר".

אם שחקנים יוכלו לעלות לנבחרת הבוגרת: "נכון שאנחנו לא בשיא ההצלחה, אבל בכל הנוגע לקידום שחקנים עשינו את העבודה והיו שחקנים שהגיעו לבוגרת – עדן קארצב, מוחמד אבו פאני, עילאי אלמקייס, איילון אלמוג, עופרי ארד וגם אוסאמה חלאיילה במשחק האחרון".

אבו פאני. שיחק בנבחרת הצעירה בספטמבר | ההתאחדות לכדורגל

על אסף צור: "הוא משחק בקפריסין, אבל הוא כרגע שוער שני. אחרי רעננה לא הייתה לו הצעה מליגת העל והוא העדיף לעבור לשם מתוך מחשבה שהוא ישתפר. הוא שיחק קצת ואני מקווה שהוא עוד יהיה שוער ראשון בקבוצה (אנורתוזיס פמגוסטה). לעומת ההצעות שהיו לו מישראל, זה היה מהלך נכון לעבור לקפריסין. עומר נראון ודניאל פרץ, שנתונים 2001 ו-2000, הם מהשוערים שאני מניח שיובילו את ישראל הצעירה בקמפיין הבא".

אסף צור. "מהלך נכון לעבור לקפריסין" | אודי ציטיאט

על הקמפיין הכושל: "אין במה להתגאות בכל הנוגע להישגים, חד וחלק. בכל הנוגע לקידום שחקנים, יש כאלה שבקבוצות שלהם בכלל לא האמינו בהם בתחילת הדרך ובנבחרת הם קיבלו מעמד והשתפרו, זה וי ראשון. גם העובדה ששחקנים עלו לבוגרת זו סיבה לגאווה. ייקח זמן, אבל בסופו של דבר יהיו חילופי דורות בעוד שנתיים או שלוש ואני מניח שהדם החדש יהיה רובו משחקני הנבחרת הצעירה הנוכחית".

סיום חוזהו בהתאחדות לכדורגל אחרי ארבע שנים וחצי: "החוזה שלי מסתיים בדצמבר ומה יקרה אחרי זה אני לא יודע. התרומה שלי היא בקידום שחקנים ובניהול, כמו שעשיתי במכבי ת"א, וגם באימון. אני בא מהשטח. מיניתי מאמנים לנבחרות הצעירות, הדרכתי אותם ועבדתי איתם ביחד והיו תוצאות לא רעות בכלל. לפני שנתיים וחצי הגיע וילי רוטנשטיינר, תפקידי השתנה וכך גם הסמכויות שלי ובמסגרת הזו אימנתי את נבחרת הנוער בהצלחה רבה. לאחר מכן מוניתי לנבחרת הצעירה, ובכל התחומים של ניהול מקצועי ואימון יש לי מה לתרום ואני מאמין שעוד אתרום גם לנבחרות הצעירות. אם לא אמשיך בהתאחדות לכדורגל, אז במקומות אחרים".

רוטנשטיינר. "תוצאות לא רעות בכלל עד שהוא הגיע" | ההתאחדות לכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי