ייני בראיון פרישה: סיום הקריירה והבחירה בין קלרינט לכדורגל

שרן ייני | באדיבות ההתאחדות לכדורגל

אחרי שהחליט לסיים את דרכו בנבחרת ישראל לאחר ה-0:1 על סקוטלנד, קפטן מכבי ת"א מדבר: מה יעשה אחרי הפרישה, העמדה האהובה והמאמנים שהכי השפיעו עליו. וגם: זהבי, הרוש, נאתכו, טיבי ופרץ מחמיאים

(גודל טקסט)

שרן ייני הודיע על פרישה מנבחרת ישראל אחרי ה-0:1 על סקוטלנד וסיים פרק חשוב בקריירה אחרי 32 הופעות במדים הלאומיים. ההתאחדות לכדורגל פרסמה סרטון פרידה מקפטן מכבי תל אביב, שהעניק ראיון נרחב לאחר סיום דרכו בנבחרת ודיבר על העמדה האהובה שלו, הבחירה בין קלרינט לכדורגל, התפקיד שיעשה אחרי הפרישה והמאמנים שהכי השפיעו עליו.

"אני לא יכול להעיד על עצמי אם אני אוברייטד או אנדרייטד", אמר ייני. "תשאלו את החברים שלי. אני יכול להגיד שאני מרגיש החברים שלי בוטחים בי, גם לתת לי את הכדורים וגם לקבל ממני את הכדורים הכי מורכבים והמסירות הכי קשות שיש על המגרש שמצפים שאני אתן להם".

העמדה האהובה: "אני חושב שבלם זו העמדה שהכי מתאימה לי, גם ליכולות הפיזיות שלי וגם למאפיינים שלי. הרגשתי טוב בכל טוב ועד היום אני מרגיש נוח לשחק בכל תפקיד. אני חושב שבתור בלם יכולתי לתרום את האיכות הכי טובה".

שרן ייני | ברני ארדוב

איך הפך להיות שחקן של מאמנים: "המטרה היא לעשות את ההתאמות כמה שיותר מהר, ללמוד ולדעת לשלב בין הדברים שהוא רוצה לבין החוזקות שלך ומה שאתה מרגיש שאתה יכול לתרום לקבוצה. השילוב הוא הדבר הכי חשוב ולהבין מתי מה שהוא מבקש זה משהו שהוא הכרחי גם בשביל הקבוצה וגם בשביל שתשחק יותר".

הבחירה בין קלרינט לכדורגל: "בגיל 12-13 היה רצון שאעבור לנגן בקונסרבטוריון ביפו וזה הצריך ממני ארבע פעמים בשבוע ואז זה התנגש עם הכדורגל. נהניתי מאוד לנגן, אני בא מבית מוזיקלי וזה עשה לי טוב מאוד. חיבל שעצרתי את ההתקדמות שלי בכל מה שקשור לרמה שלי בכלי ולא נגעתי בו הרבה שנים, אבל ללא ספק עשיתי את הבחירה הנכונה".

מה הוא יעשה אחרי הפרישה: "הדעה שלי כל הזמן משתנה. להיות מאמן זה משהו שחשבתי עליו, ונכון לעכשיו אני חושב יותר אולי להיות מנהל מחלקת נוער ולהתוות דרך וערכים גם מקצועיים וגם כבני אדם לבני נוער. כל מה שקשור לפסיכולוגיה של ספורט גם מעניין אותי, יועץ ארגוני לענייני ספורט מעניין אותי. אי אפשר לדעת, אבל הכל פתוח".

מי יהיה הכוכב של הכדורגל הישראלי בעוד חמש שנים: "לפי הנתונים שנראים כרגע, נמור סולומון יגיע הכי רחוק. בשביל באמת להגיע הכי רחוק אתה צריך משהו שמייחד אותך מעל כולם. מנור, כל מה שקשור ליכולות הדריבל שלו, הן באמת ברמה עולמית הכי גבוהה".

מנור סולומון | אודי ציטיאט

ההחלטה לפרוש מהנבחרת: "לפרוש מהנבחרת זה רגע מאוד עצוב. הנבחרת עברה אבולוציה מטורפת ואנחנו קבוצה של חברים שתומכים אחד בשני. אני מאוד מבסוט מהתהליך שהנבחרת עוברת, אבל זה הדבר הנכון בעיניי, בגלל שאם נעלה לטורניר אני אהיה בן 36 או 38. זה גיל מאוד מתקדם לשחקן כדורגל וכדאי לתת את הניסיון לשחקנים צעירים ממני".

משחק הבכורה שלו ומה הרגע הזכור לו ביותר מהמדים הלאומיים: "היו לי המון רגעים מדהימים, אם זה משחק הבכורה נגד כריסטיאנו רונאלדו ופורטוגל. זה זיכרון מדהים בשבילי, כי בעצם שיחקתי נגד אחד השחקנים הכי טובים בכל הזמנים והייתי צריך לשמור עליו אישית. הרמה הכי גבוהה שהצגתי הייתה במשחק נגד בוסניה, שניצחנו 0:3 בארץ. הייתי קשור לשם לכל גול ואפילו להרחקה של האדום. היו לי שם הרבה חילוצים. זה באמת המשחק שאני אזכור ברמה המקצועית הכי הרבה".

במה הנבחרת תרמה לו: "אם מסתכלים על האינטרס האישי, כל שחקן רוצה להגיע לנבחרת מסיבה אחת פשוטה – להגיע הכי רחוק בקריירה האישית שלו. הנבחרת תורמת לשחקנים לצאת לחו"ל ותרמה לי לצאת להולנד. אם אתה מסתכל על הרמה המקצועית אז זה מצוין, כי אתה משחק נגד שחקנים הכי טובים בעולם. אתה מייצר זיכרונות, אתה יודע להעריך את עצמך איפה אתה עומד. יש גם את הצד של הפטריוטיות. אני רוצה לייצג את המדינה, אני רוצה שאנשים יחוו את ישראל כדבר חיובי ודבר מצליח".

המאמן שהכי השפיע עליו: "פאקו אייסטרן ופאולו סוזה".

פאולו סוזה
פאולו סוזה | ROMAIN LAFABREGUE/AFP via Getty Images

אריאל הרוש החמיא לקפטן מכבי תל אביב: "שרן ייני זה לא עוד כדורגלן שנראה בנוף שלנו. הוא טיפוס"

קפטן הנבחרת, ביברס נאתכו, הוסיף: "הוא מאוד מיוחד, תמיד חיובי ומנסה לדבר ולעזור. שרן הוא דמות. הלוואי שילמדו ממנו ועוד יהיו הרבה כמוהו".

איתן טיבי: "התרומה שלו היא תרומה מאוד גדולה, גם לשחקנים הצעירים. הוא מאוד חיובי ותמיד מנסה לעזור לכל שחקן".

ערן זהבי: "הוא יודע לשים כל הזמן את הדברים בפרופורציות ואת הקבוצה תמיד לפניו".

דור פרץ: "הוא מעודד את כל השחקנים, וזה לא משנה אם זה שחקן שמשחק בתפקיד שלו. הוא רוצה להוציא את המיטב מכל הקבוצה. הוא מנהיג אמיתי מבחינתי".

ערן זהבי, שרן ייני
ערן זהבי, שרן ייני | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי