נאתכו יועדף בהרכב על פני גולסה, טאהא זומן לסגל במקומו של דגני

הליגיונרים ינחתו עד שני, וילי כבר גיבש כמעט את כל ההרכב לקראת דנמרק והוא ישתנה רק בשל פציעות, עומסים או שחקנים שנדבקו. בלם ב"ש החליף את שחקן בית"ר הפצוע. הקפטן יפתח: "אם היו ספקות - הוא לא היה בסגל"

(גודל טקסט)

שינוי בסגל נבחרת ישראל: בלם הפועל באר שבע, לואי טאהא, נקרא לדגל במקומו של אוראל דגני, שחקנה של בית"ר ירושלים שסובל מפציעה. בנבחרת ממתינים בדריכות לנחיתת הלגיונרים הערב (ראשון) ומחר, כדי להשלים את הסגל לקראת פתיחת האימונים מחר בערב לקראת שלושת משחקי הפתיחה של ישראל במוקדמות מונדיאל 2022, והראשון שבהם ביום חמישי נגד דנמרק, (19:00 בבלומפילד).

הסיבה: למאמן וילי רוטשנטיינר יש כבר הרכב למשחק בחמישי עוד בטרם ראה את השחקנים באימון, והוא עלול להשתנות רק במקרה של פציעות, עומסים או מקרי קורונה מאומתים. בנבחרת יש עדיין מספר שחקנים – כולם לגיונרים – שלא התחסנו או נדבקו במחלה, כמו שון וייסמן, מנור סולומון, ג'ואל אבו חנא או ביברס נאתכו, ולפחות שניים מהם בטוחים בהרכב.

גם כמות הדקות שיקבל (אם יקבל) היום בצהריים ניר ביטון, ב'אולד פירם', הדרבי הגדול של גלאזגו, עשויה להשפיע על ההחלטה של רוטנשטיינר לפתוח איתו כבלם שמאלי. ביטון התאושש רק לאחרונה מפציעה, והוא אחת החידות הגדולות מבחינת רוטנשטיינר. ההעדפה של רוטנשטיינר היא בכל מקרה בלמים שיודעים להניע כדור, כדי שיוכלו לצאת ממשחק הלחץ של הדנים, ולכן ביטון וחאתם עבד אלחמיד, שהם לא בלמים טבעיים, מיועדים לתפקיד.

ניר ביטון | Gettyimages

בכל מקרה, שבעה שחקנים בטוחים לגמרי בהרכב: אופיר מרציאנו בין הקורות, אלי דסה בעמדת הווינג-בק הימני, איתן טיבי, חאתם אלחמיד, דור פרץ, מנור סולומון וערן זהבי. אלחמיד מיועד להיות בלם ימני אבל עדיין קיים סיכוי קלוש שיוצב בעמדת הווינג-בק השמאלי, ויועדף על פני סאן מנחם שלו הסיכויים הטובים ביותר לפתוח בהרכב, גם אם טאלב טוואטחה היה נשאר בסגל.

נכון להבוקר לא הוזמן אף שחקן במקומו של טוואטחה, והסגל הצטמצם ל-25 שחקנים, שגם כך שני שחקנים יישארו מחוץ לסגל ביום חמישי ויהוו למעשה עתודה. אם מנחם לא יהיה כשיר, הסבירות כי יוחלף על ידי שחקן שלא נמצא בסגל קטנים בהרבה מאשר יוחלף על ידי שחקן מהסגל הנוכחי, שיוסט לתפקיד.

ביברס נאתכו יועדף ככל הנראה, וזה בסייג ממש זעיר, על פני אייל גולסה בעמדת קשר ה-6 המזויף. נאתכו משחק וכובש במדי פרטיזן בלגרד וסביב הנבחרת הטענה העיקרית היא: "אם היה לווילי ספקות באשר לנאתכו, הוא לא היה מזמין אותו, בדיוק כמו במקרה של ליאור רפאלוב. שחקן בגילו ובמעמדו לא יושב על הספסל. אם הוא פה והוא כשיר גופנית, הוא בליינד בהרכב". אגב, גם העניין הזה לא מבטיח כי נאתכו ישחק בכל שלושת המשחקים, בעיקר בגלל העומס. המועמד לענוד את סרט הקפטן במקומו הוא מי שענד את הסרט בכל פעם שנאתכו הוחלף במשחקים האחרונים – בלם מכבי ת"א איתן טיבי.

העמדה האחרונה שאפשר לקרוא לה "פתוחה" היא לצד ערן זהבי בהתקפה. כאן הסיכויים של מואנס דאבור לפתוח טובים מאלה של שון וייסמן חלוצה של ויאדוליד.

ערן זהבי, מואנס דאבור
זהבי ודאבור. לחלוץ הופנהיים סיכויים טובים יותר לפתוח מאשר לווייסמן | דני מרון

רוב השחקנים אמורים לנחות במהלך היום בישראל. ערן זהבי ואלי דסה יגיעו בטיסת KLM מאמסטרדם, כפי שתוכנן מראש, ורק בני משפחותיהם הוזזו לטיסה אחרת בעקבות ביטול טיסת אל על שהייתה אמורה להגיע אחר הצהריים. אבו חנא וסולומון יגיעו רק מחר ואילו ביטון ודאבור ינחתו בישראל רק מחר לאחר אימון הפתיחה. מכיוון שיהיו רק שלושה אימונים לפני דנמרק, הם בעצם ישתתפו רק בשניים. בכל מקרה, בגלל העובדה שרוב הלגיונרים משחקים היום, אלה מהם שכן ישתתפו באימון יערכו אימון שחרור קל, בנפרד מחבריהם.

מחרתיים תיערך בדיקת הקורונה הקריטית מבחינת הנבחרת. כאמור, בגלל החיסונים ומכיוון שחלק מהשחקנים כבר נדבק, מעט מאוד שחקנים נמצאים בסימן שאלה. על פי פרוטוקול אופ"א, יצטרכו הלגיונרים בכל מקרה להגיע עם תוצאות בדיקה שנערכה ב-48 השעות האחרונות. בגלל בעיית הערכות נוטים בהתאחדות לוותר על המאבק להכניס למשחקים מול דנמרק ומול סקוטלנד (בראשון), 10,000 אוהדים ויסתפקו ב-5,000 שאמורים לשבת בטבעת התחתונה באצטדיון ביפו.     

אוהדי נבחרת ישראל
אוהדי נבחרת ישראל | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי