רוטנשטיינר דווקא מרוצה: "היו רגעים שלא היה ברור מי מקום 12 בעולם ומי 87"

מאמן נבחרת ישראל אחרי ההפסד 2:0 לדנמרק: "לא מבין איך מדברים על המערך אחרי ההופעה שלנו. נאתכו היה מעולה, חוסר מזל לאלחמיד". הקפטן: "אם לא היינו מפסידים - הפתעה". סולומון: "צריך לתקן את הטעויות בהגנה"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל פתחה הערב (רביעי) את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 עם הפסד די צפוי בבלומפילד, 2:0 מול דנמרק החזקה לעיני 5,000 צופים ביפו. מרטין בריית'ווייט הכניע את אופיר מרציאנו עם צי'פ (13) ויונאס וינד הכפיל (67) לאחר שגיאה גסה של חאתם עבד אלחמיד וקבע את תוצאת המשחק. וילי רוטנשטיינר וחניכיו יקוו להתאושש כבר ביום ראשון במשחק בית נוסף, הפעם מול סקוטלנד, כאשר שלושה ימים לאחר מכן תצא הנבחרת למשחק בקישינב מול מולדובה.

מאמן נבחרת ישראל, רוטנשטיינר, היה נשמע דווקא מרוצה בסיום: "אני חייב להגיד שהקבוצה שלי הציגה הופעה טובה באמת נגד יריבה חזקה מאוד. ננתח את הגולים שספגנו, אבל אני מרוצה מאיך שעלינו אחרי המחצית עם לחץ על דנמרק. יכולנו להשוות וזה יכל לשנות את המשחק, אבל מצד שני הם היו מאוד מסוכנים. הנבחרת הטובה יותר ניצחה".

מדוע הוא לא משנה את מערך שלושת הבלמים, גם לא במהלך המשחק: "אם מסתכלים על המשחק הזה ומדברים על המערך – אני לא יכול להבין את זה. היכולת שלנו לעשות לחץ במשך חצי שעה בערך מול דנמרק זה מרשים מאוד, וזה הרבה בזכות המערך".

במסיבת העיתונאים לאחר המשחק האוסטרי הוסיף: "אם אנחנו מנתחים את הגולים שספגנו, אלה זה אמנם טעויות, אבל אני חייב להגן על השחקנים כי זו הייתה הופעה נהדרת של הנבחרת. היו רגעים במחצית השנייה שה-1:1 היה באוויר. 20 דקות מעולות בפתיחת במחצית השנייה. הייתי גאה בנבחרת בהרבה פרקים. בחלקים גדולים של המשחק לא היה ברור מי מקום 12 בעולם ומי 87".

"מרטין בריית'ווייט כל כך מהיר ורואים את זה ממש כשעומדים על הקו", המשיך רוטנשטיינר והגן על ביברס נאתכו וחאתם עבד אלחמיד: "הופעה מעולה של הקפטן שלנו מול שלושה קשרים מהטופ העולמי. חאתם? זה היה חוסר מזל".

ערן זהבי מאוכזב | דני מרון

מנור סולומון דיבר גם הוא לאחר ההפסד ואמר: "שיחקנו מול נבחרת מאוד איכותית, לא סתם הם במקום ה-12 בעולם. הם מצוינים התקפית והגנתית. הם הובילו בשלב מאוד מוקדם וזה מאוד הקשה עלינו. אני חושב שפתחנו מצוין את המחצית השנייה, אבל לא הצלחנו לכבוש ובסוף הם ניצחו בצדק".

איך הייתה הרגשה לשחק מול קהל: "זה מדהים. אמנם זה היה רק 5,000, אבל בשבילנו זה הרגיש כמו 30,000. אמנם שיחקנו עם שחטאר מול קהל, אבל כאן בבית זה הרגשה שונה לגמרי וזה כיף גדול. אנחנו רוצים אותם איתנו גם מול סקוטלנד בראשון".

מה צריך להשתנות לקראת סקוטלנד: "אני חושב שזה קרה לנו גם בקמפיין הקודם, שלפרקים אנחנו לוחצים מצוין ולפרקים לא. הרבה פעמים אנחנו משחקים בדקות מסוימות מאוד טוב ובדקות אחרות פחות טוב. צריך לתקן את זה ואת הטעויות שעשינו בהגנה. אנחנו צריכים לעבוד ולהגיע ליותר מצבים. אני מקווה שבמשחק הבא יהיה יותר טוב".

מנור סולומון, כריסטיאן אריקסן | דני מרון

הקפטן, ביברס נאתכו, אמר: "היה לנו משחק טוב. התמודדנו איתם לא רע בכלל. הם באו אלינו מוכנים מאוד ברמה טקטית, הם ידעו למצוא בכל מצב נקודת תורפה. יש טעויות וזה קורה. יש פה כאלה שחושבים שאפשר לקפוץ ישר לשלב הבתים של המונדיאל. חבר'ה – יש נבחרות טובות בהרבה מאיתנו".

"האוהדים? היה אפילו קצת מוזר לשחק מול קהל", המשיך נאתכו. "יש לנו שחקנים מספיק מנוסים, יש לנו מאמן שיודע להפיק לקחים. אין מה לעשות, שיחקנו מול הנבחרת הטובה בבית וזו הייתה הפתעה אם היינו מוציאים נקודות".

סאן מנחם, ביברס נאתכו | דני מרון
שחקני נבחרת דנמרק חוגגים בבלומפילד
שחקני נבחרת דנמרק חוגגים בבלומפילד | JACK GUEZ / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי