זהבי: "עם טעויות כאלה לא נצליח להגיע רחוק". ביטון סובל מקרע ושוחרר

כוכב הנבחרת אחרי ההפסד 2:0 לדנמרק בפתיחת מוקדמות מונדיאל 2022: "יותר מדי טעויות. לא היה שחקן שלא נתן 200%, יש פערי איכות וזה הסיבה להפסד. קשה להגיד ששיחקנו רע". הבלם ייעדר, דאבור נפצע

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל פתחה הערב (חמישי) את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 ברגל שמאל, כאשר נכנעה 2:0 לדנמרק בבלומפילד, אך להגנתה של הנבחרת אפשר להגיד שההפסד הזה היה די צפוי ושהיה קשה להתמודד מול היריבה מהמקום ה-12 בעולם.

לאחר המשחק נודע כי ניר ביטון, שלא נכלל בסגל, סובל מקרע קטן במפשעה והוא כמובן שוחרר מהסגל לשני המשחקים הקרובים. באשר למואנס דאבור שהוחלף, החלוץ סובל מחבלה בקרסול ובכף הרגל ובימים הקרובים תתברר חומרת פציעתו. אחרי שהמאמן וילי רוטנשטיינר הביע שביעות רצון מההופעה, גם ערן זהבי התייחס להפסד.

"בלי טעויות לא היו שערים בכדורגל, אבל אין ספק שזה קורה יותר מדי", אמר זהבי. "אנחנו נקלעים לפיגור בהרבה משחקים ומתחילים לרדוף ולצאת יותר מדי קדימה. היום שילמנו על זה בשער השני. אני חושב שהיו לנו הרבה מאוד דקות טובות ואם היינו מבקיעים שער זה היה נראה אחרת. האחריות היא גם עלינו, אבל ברמות האלה עם טעויות כאלה לא נצליח להעפיל ולהגיע רחוק יותר".

משחק ההתקפה: "אמרתי, אם היינו כובשים אז זה היה נראה אחרת. אני לא שם את האחריות רק על שחקני ההגנה. אנחנו נבחרת אחת לטוב ולרע. זו אחת הפעמים היחידות שלא כבשנו אחרי הרבה מאוד שחקנים. כשאנחנו סופגים אנחנו סופגים כנבחרת וכשמבקיעים מבקיעים כנבחרת. אין ביקורת על שחקן כזה או אחר. אנחנו מנסים להסתכל קדימה למשחק מול סקוטלנד ביום ראשון".

ערן זהבי, איתן טיבי, נטע לביא
ערן זהבי, איתן טיבי, נטע לביא | ברני ארדוב

לקראת סקוטלנד בראשון: "העומס? גם הם שיחקו היום. לכולם יש את אותו לו"ז. אנחנו צריכים להתאושש עד למשחק. נעשה את אימוני השחרור שלנו וננסה לבוא כמה שיותר מוכנים. אנחנו מכירים אותם טוב מאוד, נפגשנו איתם 5-6 פעמים בשנתיים האחרונות. יהיה משחק קשה מאוד. נסתכל משחק למשחק, אמרנו את זה גם לפני דנמרק. ננסה לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים. לא היה היום שחקן על המגרש שלא נתן 200%. יש פערי איכות וזה ההסבר להפסד היום לטעמי".

התנהלותו על המגרש: "ניסיתי לדבר ולכוון. אני חושב שפחדנו לפעמים לצאת על השחקנים היריבים. לא הלכנו עד הסוף להפעיל לחץ. ברמות האלה לפעמים צריך להתמודד באחד על אחד, אין מה לעשות. תיקנתי קצת עמדות, אנחנו צריכים לעשות את זה לפעמים. קשה לי להגיד ששיחקנו רע, אני חושב שעשינו משחק טוב. יש הבדלי איכויות וזה מה שהכריע את המשחק".

הפתיחה החלשה של המשחק: "יש יריב במגרש שהוא יריב טוב מאוד. הם הגיעו מוכנים לנבחרת שלנו ועשו את הדברים נכון. זו באמת נבחרת ברמה מאוד גבוהה. כשנבחרת כזו משתלטת על המשחק זה קשה להגיב. בסופו של דבר כן הגבנו וכן עשינו גם דקות טובות. אני גאה במשחק שלנו היום. היו לנו הרבה דקות טובות".

ערן זהבי מאוכזב | דני מרון

המערך: "היו דקות שהרגשתי טוב והיו הרבה דקות שהחלפנו מקומות. השיטה הזו, שאני משחק עם מואנס דאבור ומנור סולומון, אנחנו לפעמים מחליפים מקום. יש דקות שאני משחק באמצע ויש דקות שלפעמים בצד. אני חושב שזה בסדר גמור. יש מוקם לשיפור שלנו גם בצד ההגנתי וההתקפי. ננסה לשפר את זה למשחק הבא".

ההבדל הפיזי בין הנבחרות: "כשאתה משחק נגד נבחרות כאלה, סביר להניח שהשחקנים משחקים בליגות הכי טובות וברמה גבוהה כל שבוע. בוא נהיה אמיתיים, אנחנו קצת לוקים בזה ואין לנו כל כך הרבה שחקנים ברמות שהנבחרת הדנית משחקים. כשיהיה לנו הרבה שחקנים ברמות האלה נתמודד הרבה יותר טוב ונתמודד איתם טוב יותר גם ברמה הפיזית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי