"הזיה": בנבחרת הגיבו לתקרית זהבי-מנחם. פרץ בלם מול סקוטלנד?

בנבחרת פסלו את העימות לכאורה בהפסד 2:0 לדנמרק. הקשר עשוי לשחק במרכז ההגנה, לביא בקישור. גולסה התלונן על כאבים, גרופר עשוי לקבל זימון. התרגשות מההכנה הדנית: "פעם ראשונה שנבחרת ברמה כזו התכוננה אלינו"

(גודל טקסט)

קרע במפשעה באורך של שני סנטימטרים גרע אתמול (חמישי) את ניר ביטון, לא רק מהרכב נבחרת ישראל בהפסד 2:0 לדנמרק, אלא גם מסגל הנבחרת. שחקן סלטיק יחמיץ את שני המשחקים הנותרים בחלון – מול סקוטלנד בבלומפילד ביום ראשון ומול מולדובה בחוץ ביום רביעי. עבור ביטון מדובר בחוסר מזל, שכן הוא התאושש ממש בשבועות האחרונים מפגיעה בקרסול, ונתקל בפציעה חדשה, שההחלמה ממנה אינה עניין של ימים.

בעקבות נשירת ביטון וקודם לכן נשירתו של טאלב טוואטחה, הצטמצם הסגל ל-24 שחקנים, ובנבחרת טרם הוחלט אם לזמן שחקן נוסף. ההערכה היא שמואנס דאבור, עליו דרך שחקן דני במחצית הראשונה וגרם לו לפגיעה קלה ברצועות הקרסול, עלול להיעדר לפחות מהמשחק מול הסקוטים. השם החם לזימון הוא דני גרופר, מגנה של הפועל תל אביב. לאחר המשחק התלונן גם אייל גולסה על כאבים בברך, והוא צפוי לעבור היום צילום שלאחריו יוחלט אם לשחררו. גם במקרה שלו צפוי זימון.

מי שנאלץ לפתוח בהרכב על חשבון ביטון היה הבלם האלמוני ג'ואל אבו חנא, ששוב שילם את המחיר והוחלף במחצית. בנבחרת הופתעו מהמחליף שלו – דור פרץ. קשר מכבי תל אביב הוסט ממרכז השדה למרכז ההגנה, וההופעה שלו כבלם עשויה להקנות לו את התפקיד (בלם שמאלי) גם מול הסקוטים בזכות המהירות והנעת הכדור שלו. קיים גם סיכוי שעופרי ארד יחליף את אבו חנא.

דור פרץ, כריסטיאן אריקסן | דני מרון

בכלל, ההרכב שפתח את המחצית השנייה (פרץ כבלם ונטע לביא כקשר 50/50) מסתמן כהרכב שיפתח מול הסקוטים, אבל צפוי עוד שינוי אחד לפחות: במקומו של דאבור אמור לשחקן שון וייסמן, אלא אם כן יחליט המאמן, וילי רוטנשטיינר, להסיט את מנור סולומון להתקפה ולשמור את וייסמן לחילוף. במקרה כזה, מועמד דולב חזיזה לפתוח בהרכב בתפקיד של סולומון. סימן השאלה הנוסף הוא בעמדה של ביברס נאתכו. קפטן הנבחרת חשף אתמול כי הגיע להסכם עם רוטנשטיינר לפיו ישחק 60 דקות במשחק הראשון ואולי מחצית במשחק השני. השאלה היא אם יפתח ומוחמד אבו פאני יחליף אותו (אם גולסה לא כשיר), או להפך. העניין יתברר באימון בשבת אחר הצהריים.

בנבחרת שיבחו את משחקו של חאתם עבד אלחמיד, למרות הטעות שהביאה לשער השני של דנמרק. גם המאמן וילי רוטנשטיינר שפע מחמאות לשחקנים והעדיף להתמקד בעידוד השחקנים ולא בתלונות על הטעויות בהגנה. אחד השחקנים אמר על כך: "אנחנו אוהבים אותו כי הוא קודם כל בן אדם ורק אחר כך הוא מנתח משחקים".

בנבחרת הופתעו מאוד מהגישה של הדנים למשחק והיו כאלה שאפילו הביעו הערכה מהולה בהערצה. "זו פעם ראשונה שנבחרת ברמה הזו התכוננה והייתה מוכנה אלינו טקטית ברמה הזו. הם פשוט היו מוכנים לכל דבר. סקנדינבים", אמר אחד השחקנים. שחקן אחר הוסיף: "אין להם אגו, עבדו במשחק, ירדו לבונקר כשלחצנו אותם והוכיחו שזה לא בושה".

מואנס דאבור | דני מרון

בנבחרת השתמשו במילה "הזיה" על התקרית שהודבקה לכאורה בין ערן זהבי לסאן מנחם במהלך המשחק. זהבי הסביר לאחר המשחק כי מכיוון שרוטנשטיינר עמד רחוק ממנחם, הוא חידד בפניו את ההוראות הטקטיות וכיוון אותו.

נוכחותם של כ-5,000 מאוהדי הנבחרת באצטדיון בלומפילד, לראשונה מזה שנה, ריגשה מאוד רבים מאנשי הנבחרת. היה מי שטען כי לקהל היה חלק חשוב בהופעת הנבחרת ב-20 הדקות הראשונות של המחצית השנייה. היום ינוחו השחקנים שפתחו במשחק ויקבלו טיפולים ומי שיערכו אימון יהיו המחליפים ואלה שלא נטלו חלק במשחק. מחר, כאמור, תקיים הנבחרת אימון מסכם בשעה מוקדמת יחסית, כדי להספיק להגיע לארוחת ליל הסדר אותה יחגגו בבית המלון בתל אביב בו הם מתאכסנים.  

סאן מנחם, ביברס נאתכו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי