בנבחרת בטוחים: "ניצחון על סקוטלנד ישמור אותנו בתמונה". ציפיות מוויסמן

בישראל אופטימיים ממאזן הספיגה הטוב נגד היריבה אותה יפגשו הערב ויודעים: "תיקו או הפסד ויהיה כאן לחץ אדיר". בנבחרת מקווים שחלוץ ויאדוליד שיפתח - יספק את הסחורה. וגם: כמה ישחק נאתכו ומדוע פרץ יפתח כבלם

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תעלה הערב (שני) למשחקה השני במוקדמות המונדיאל נגד סקוטלנד שוב באצטדיון בלומפילד, (21:45) כשהמטרה של הנבחרת היא לשחק שונה מאשר בהפסד 2:0 לדנמרק – להחזיק בכדור, להיות דומיננטית, ולהמשיך מול הסקוטים את הקו שנמתח בסתיו, במשחקי ליגת האומות ופלייאוף היורו – לא לתת לסקוטים להגיע למצבים שלהם. הנבחרת ספגה מול הסקוטים שער אחד בשלושת המשחקים שקיימה מולם בשנה האחרונה, ומדובר במאזן הנמוך משמעותית ממאזן הספיגה העגום של הנבחרת בעידן האוסטרי.

יתרה מכך, באסיפה הטקטית, הושם דגש על ציפוף ההגנה, כשהסקוטים מכניסים כדור לתוך הרחבה. שני השערים שכבשו הסקוטים מול אוסטריה ביום חמישי היו מהגבהות עומק ולא מקרוסים. זו גם הסיבה שדור פרץ ועופרי ארד, בעלי משחק הראש המשובח, הועדפו למשל על פני לואי טאהא, והדגש יהיה להוסיף את סאן מנחם – גם לו משחק ראש משובח – להתכווצות של ההגנה כשהסקוטים יאחזו בכדור.

במקרה הזה, מצפים ממנור סולומון לסגור את האגף השמאלי, כפי שהוא עושה במדי שחטאר דונייצק. היו בנבחרת כאלה שהביעו תמיהה על כך שהנבחרת תאבד בקישור את פרץ, קשר הבוקס טו בוקס הטוב במדינה, אבל בצוות המקצועי היה מי שאמר: "אין בלמים טבעיים סבירים במדינה, וגם לא כשירים, אז לוקחים מה שיש". זו גם הסיבה שמתן בלטקסה, ששיחק העונה 203 דקות בלבד בליגת העל, מועמד להצטרף לנסיעה למולדובה מחרתיים. בינתיים, חאתם עבד אלחמיד עבר בהצלחה מבחן כשירות לקראת המשחק הערב והוא צפוי לפתוח בהרכב.

פרץ מול אריקסן. "לוקחים מה שיש" | דני מרון

ההחלטה לא לפתוח עם מואנס דאבור נפלה באימון אתמול לאחר שלא הצליח לסיימו בשל הכאבים בקרסול שנבעו מדריכה של שחקן דני עליו ביום חמישי. שון וייסמן יקבל סוף סוף אשראי בהרכב הראשון, ובנבחרת מצפים שיפרע כבר שטר, בעיקר משום שהסקוטים יתמקדו בערן זהבי ומנור סולומון, שכבשו את השערים האחרונים של ישראל מול הסקוטים. בינתיים קיימת אכזבה מהחלוץ.

גם הערב צפוי הקפטן ביברס נאתכו לשחק 45-60 דקות ומי שמועמד להיכנס במקומו הוא בירם כיאל ששב לנבחרת בסוף השבוע אחרי שנתיים. "ניצחון הערב על הסקוטים ישמור אותנו בתמונת הבית, בוודאי עם ניצחון בקישינב ביום רביעי", אמרו בנבחרת. "תיקו או הפסד, ויהיה פה לחץ אדיר, גם מצד ההתאחדות".

וקצת על המסביב. אמש חגגה הנבחרת את ליל הסדר. גם זקני הנבחרת לא זוכרים מתי נאלצה הנבחרת לשהות במלון בליל הסדר. וייסמן לקח על עצמו לקרוא סולו את כל ההגדה ובנבחרת התלוצצו שהוא קיצר את הזמן ל"שולחן ערוך". המאמן רוטנשטיינר נצפה מתעניין במנהגים ועוזרו, רופרט מרקו, צילם את השירים.

שחקני נבחרת ישראל מודים לקהל
שחקני נבחרת ישראל | דני מרון

ההרכב המשוער: אופיר מרציאנו; אלי דסה, חאתם עבד אלחמיד, איתן טיבי, דור פרץ, סאן מנחם; ביברס נאתכו, נטע לביא, מנור סולומון; ערן זהבי, שון וייסמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי