עוד פספוס נגדם: רק 1:1 לנבחרת ישראל נגד סקוטלנד

שחקניו של רוטנשטיינר שלטו במחצית הראשונה ועלו ליתרון משער אדיר של דור פרץ, אך ספגו מפרייזר מהר אחרי ההפסקה ולא ייצרו מספיק מצבים מסוכנים כדי לרשום ניצחון בכורה במוקדמות המונדיאל. ברביעי: מולדובה בחוץ

(גודל טקסט)

אם ביום חמישי האחרון היריבה שהתייצבה מולה בבלומפילד הייתה גדולה עליה, הערב (ראשון) כבר היה היגיוני לצפות מנבחרת ישראל לרשום ניצחון בכורה במוקדמות מונדיאל 2022. אלא שאחרי ההפסד לדנמרק הגיע פספוס ביתי נוסף בדמות 1:1 מול סקוטלנד, בתום משחק שבו הבחורים בכחול היו עדיפים למשך חלקים גדולים ופשוט לא השכילו לממש את העליונות לכדי שלוש נקודות בסיום. דור פרץ כבש ראשון בשער אדיר, אך ראיין פריזר איזן במחצית השנייה וישראל עם שתי נקודות בלבד אחרי שני מחזורים בקמפיין. ביום רביעי הנבחרת תקווה לגבור על מולדובה בחוץ, כדי שלא להתרחק מצמרת בית ו' כבר בתחילת המוקדמות.

כבר מהדקות הראשונות אפשר היה לראות כי שחקניו של וילי רוטנשטיינר מציגים יכולת טובה יותר בהשוואה למשחק הקודם. בדקות הראשונות מנור סולומון רשם איום לשער ובהמשך סחט הצלה מהשוער הסקוטי דייויד מרשל, אך למרות ניסיונות חוזרים ונשנים להכניע את האורחת, ישראל תרגמה את השליטה שלה בקצב ליתרון רק בדקה ה-44. דור פרץ הקפיץ את האוהדים באצטדיון בלומפילד עם טיל אדיר מרחוק שנעצר רק בחיבורים של מרשל והעניק לנבחרת את היתרון.

אלא שמוקדם בתוך המחצית השנייה, ירידה רשלנית להגנה אפשרה לבריטים להשוות את התוצאה כבר בהזדמנות הראשונה שלהם לאחר ההפסקה. המנג'ר היריב סטיב קלארק ערך מספר שינויים שעזרו לנבחרתו ליזום יותר ולצאת קדימה, אך בחצי השני של המשחק בעיקר העייפות החלה לתת את אותותיה בשני הצדדים, ישראל מיעטה לייצר מספיק מצבים מסוכנים כדי להשיג את השער השני ובסופו של ערב נאלצה להסתפק בנקודה בלבד, בידיעה שאפשר וצריך היה להשיג יותר.

פרץ נתן תקווה, אך נשארנו בעיקר עם החמצה | ברני ארדוב
רוטנשטיינר. עוד פספוס נגד סקוטלנד | ברני ארדוב
סקוטלנד לא הייתה עדיפה, אך ידעה לסחוט נקודה | ברני ארדוב

הרכבים

נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, עופרי ארד, איתן טיבי, חאתם עבד אלחמיד, סאן מנחם (בירם כיאל, 79), ביברס נאתכו (נטע לביא, 63), דור פרץ, מנור סולומון, ערן זהבי, שון וייסמן (מואנס דאבור, 74).

נבחרת סקוטלנד: דויד מרשל, סטפן אודונל, גרנט הנלי, ג'ק הנדרי (ראיין כריסטי, 46), אנדי רוברטסון, סקוט מקטומיניי, קאלום מקגרגור, קיירן טירני, ראיין פרייזר (סטיוארט ארמסטרונג, 86), ג'ון מקגין (קני מקלין, 75), צ'ה אדאמס (לינדון דייקס, 75).

עופרי ארד רשם בכורה בהרכב הנבחרת | ברני ארדוב
הקהל בבלומפילד קיווה לניצחון, אך לא קיבל אותו | ברני ארדוב

מהלך המשחק

ישראל פתחה באגרסיביות ואותה כבר אחרי שתי דקות כשדסה סידר לזהבי זווית טובה לבעיטה במסירה מצד ימין, החלוץ לא הוציא כדור מספיק מסוכן. בדקה השמינית סולומון השתלט על כדור בפתח הרחבה ובעט, אך פספס את המסגרת במעט. דקה חלפה ובצד השני מקטומיניי נגח טוב אחרי קרן של רוברטסון, אבל רק שפשף את העמוד.

וייסמן. עדיין ללא שערים בנבחרת | ברני ארדוב

בדקה ה-25 ישראל רשמה את המצב הכי מסוכן שלה במחצית הראשונה: נאתכו השאיר את סולומון חופשי לחלוטין ברחבה וקשרה של שחטאר בעט חזק, אך בחצי גובה ולמרכז השער – מרשל הדף. דקה לאחר מכן ארד ניסה בבעיטה מרחוק עם רגל שמאל, אולם לא היה מדויק מספיק. בדקה ה-38 נאתכו הגביה מימין לראשו של וייסמן, שנגח חלש יחסית ולא הקשה על שוערה של סקוטלנד. בדקה ה-44 זה סוף סוף קרה: סולומון מסר לפרץ שהיה חופשי במרכז ושחרר טיל אדיר מחוץ לרחבה, שנעצר רק בחיבורים – 0:1 לישראל על סקוטלנד.

שער יתרון ענק. דור פרץ חוגג | ברני ארדוב
פרץ הימם את סקוטלנד עם טיל אדיר | ברני ארדוב

ישראל לא השכילה להחזיק ביתרון וכבר בהזדמנות הראשונה שלה במחצית השנייה, סקוטלנד השוותה: האורחת יצאה למתפרצת באגף שמאל, אדאמס משך איתו שלושה שומרים ופרייזר נשאר לבד מספיק כדי לסדר לעצמו את הכדור על סף הרחבה ולשלוח בעיטה פנימה – 1:1 בדקה ה-56. כעבור 11 דקות, דסה הגביה לרחבה ומצא את מנחם, שהיה צריך לדייק יותר ונגח רק לרשת החיצונית. אחרי דקות ארוכות ללא הזדמנות ממשית, פרץ סידר לסולומון מצב טוב ברחבה אבל הבעיטה של האחרון נעצרה אצל אודונל. בסיום, 1:1 בין ישראל לסקוטלנד.

מרציאנו וטיבי. אפשר היה להוציא יותר | ברני ארדוב
פרייזר החזיר את הסקוטים למשחק | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי