זה לא כמו שזה נראה: נבחרת ישראל ניצחה 1:4 את מולדובה

חניכיו של רוטנשטיינר רשמו ניצחון ראשון במוקדמות מונדיאל 2022, אך אין הרבה מה לקחת מהמשחק מול אחת הנבחרות החלשות באירופה. זהבי, סולומון, דאבור ונאתכו סידרו מהפך מול עשרה שחקנים

(גודל טקסט)

בשעה טובה, נבחרת ישראל רשמה הערב (רביעי) ניצחון ראשון במוקדמות מונדיאל 2022, כאשר הביסה 1:4 את מולדובה בקישינב, אבל אם להגיד את האמת – התוצאה קצת מטעה וזו לא היכולת שאנו מצפים לראות מהנבחרת, שצברה נקודה רביעית בקמפיין אחרי ההפסד לדנמרק והתיקו מול סקוטלנד.

למרות חולשת המולדבים, שנמצאים במקום ה-177 בדירוג פיפ"א והפסידו 8:0 להרכב השני של דנמרק ביום ראשון האחרון, וילי רוטנשטיינר לא ויתר על מערך שלושת הבלמים האהוב עליו. המאמן האוסטרי גם בחר לוותר על רוטציה, שכן לא פחות משמונה שחקנים פתחו היום בהרכב בפעם השלישית בתוך פחות משבוע. הנבחרת התקשתה מאוד במחצית הראשונה, נקלעה לפיגור, וכרטיס אדום שספגה מולדובה בדקה ה-50 עזר לכחולים-לבנים לרשום מהפך בדרך לניצחון.

זה היה נראה רע מאוד בהתחלה. המחצית הראשונה הייתה מביכה מבחינת נבחרת ישראל, אי אפשר להגדיר את זה אחרת. חניכיו של רוטנשטיינר היו לא טובים, לא הצליחו לייצר מצבים מול היריבה החלשה, לה נפסל שער ולא בטוח שבצדק בדקה ה-25. אבל זה לא הפריע למולדבים, שארבע דקות לאחר מכן עלו ל-0:1 מפתיע ונוראי מבחינת ישראל. זה קרה אחרי טעות של איתן טיבי, שהסתיימה בשער של קטאלין קארפ מתוך הרחבה.

שחקני נבחרת ישראל חוגגים | BOGDAN TUDOR/AFP via Getty Images

רגע לפני הירידה למחצית, בדקה ה-45+1, דור פרץ בכדור נהדר הותיר את ערן זהבי במצב של אחד על אחד מול השוער, והחלוץ מצא את הרשת, השווה ל-1:1 ועלה למקום השני בטבלת כובשי כל הזמנים של נבחרת ישראל עם שערו ה-25 במדים הלאומיים, כאשר השאיר מאחור את יוסי בניון ושייע פייגנבוים.

בתחילת המחצית השנייה, בדקה ה-50, מולדובה נותרה ב-10 שחקנים כאשר יון ניקולאסקו הורחק בכרטיס אדום ישיר אחרי שדחף את לואי טאהא. מכאן והלאה לנבחרת ישראל כבר היה הרבה פחות קשה, ומנור סולומון השלים מהפך בדקה ה-57 וקבע מהפך. קשר שחטאר דונייצק המשיך מתוך הרחבה אחרי ריבאונד ממצב של ערן זהבי אל הרשת וכבש את שערו השני במדים הלאומיים.

הכחולים-לבנים נהנו בהמשך, ובדקה ה-65 מואנס דאבור כבש את השלישי אחרי טעות של השוער המולדבי, ודקה אחת בלבד לאחר מכן ביברס נאתכו קבע 1:4. אגב, מיד לאחר השער, הקפטן רץ לחגוג עם רוטנשטיינר וקרא לשאר השחקנים להצטרף אליו. לקראת הסיום, כשהניצחון כבר היה מובטח, המאמן האוסטרי סוף סוף העניק קצת מנוחה לשחקנים שסבלו מעומס והחליף אותם, ביניהם ערן זהבי, איתן טיבי, אלי דסה וסאן מנחם.

הרכב נבחרת ישראל במולדובה | ההתאחדות לכדורגל
וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

הרכבים

מולדובה: אלכסיי קושלב, יון ג'ארדן, אלכסנדרו אפוריאנו, איגור ארמאש, ואדים בולוהאן, אולג ריבצ'יוק, אנדרי קוז'וקארי, קטאלין קארפ, ואדים ראצה, סרג'יו פלטיקה, יון ניקולאסקו.

ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה (דולב חזיזה, 70), לואי טאהא (מוחמד אבו פאני, 58), איתן טיבי (ג'ואל אבו חנא, 70), עופרי ארד, סאן מנחם (נטע לביא, 46), ביברס נאתכו, דור פרץ, מנור סולומון, ערן זהבי (שון וייסמן, 79), מואנס דאבור.

מהלך המשחק

אחרי שבע דקות של כדורגל, נבחרת ישראל הגיעה למצב הראשון שלה. מואנס דאבור קיבל מערן זהבי בתוך הרחבה, השתחרר למצב בעיטה ושלח כדור מסובב לעבר השער, אך בעוצמה לא מספיק גבוהה ואלכסיי קושלב קלט.

בדקה ה-18 ישראל הגיעה למצב נוסף ולא הייתה רחוקה משער יתרון. קרן שהגביה לרחבה ביברס נאתכו חזרה אל הקפטן, שמסר את הכדור לאיתן טיבי, אשר עמד 17 מטרים משער מולדובה ובעט בנגיעה אחת ברגל שמאל כדור חד ושטוח שהיה קרוב מאוד לשער, אך חלף סנטימטרים מהקורה השמאלית.

בדקה ה-25 נבחרת ישראל ככל הנראה ניצלה. מאבק ברחבה של אופיר מרציאנו הסתיים בכדור של נבחרת מולדובה ברשת, אך השופט שרק לעבירה של קטאלין קארפ על סאן מנחם. בהילוך החוזר ניתן היה לראות כי כלל לא בטוח שהשריקה לעבירה הייתה נכונה וייתכן שהשער של המולדבים היה חוקי, אך בהיעדר מערכת VAR במשחק – חניכיו של וילי רוטנשטיינר ניצלו.

לואי טאהא | BOGDAN TUDOR/AFP via Getty Images

ואז, בדקה ה-29, קרה הנורא מכל. ארבע דקות אחרי השער שנפסל למולדובה, היא הצליחה לעלות ל-0:1 על נבחרת ישראל שנקלעה לפיגור מביך מול אחת הנבחרות החלשות באירופה. קרן שהוגבהה לרחבת ישראל הורחקה לא טוב וחזרה אל מרכז הרחבה. איתן טיבי היה אמור להרחיק בקלות, אך עשה זאת בצורה רעה מאוד ופשוט "בישל" לקטאלין קארפ, אצלו הכדור נחת והוא סיפק סיומת טובה מאוד מקרוב והכניע את אופיר מרציאנו.

בדקה ה-36 ישראל הייתה חייבת להשוות. מנור סולומון הכניס כדור יפה לאלי דסה באגף הימני, והמגן שלח כדור רוחב שטוח אל מרכז הרחבה. הוא הורחק על ידי הגנת מולדובה ונחת ברגליו של ערן זהבי. החלוץ, שחי על מצבים כאלה, ניסה לשגר טיל לרשת מתוך הרחבה, אך הכדור שלו היה גבוה ממצב ממנו הוא עושה גול בקלות בדרך כלל.

בדקה ה-45+1, כשהשופט הוסיף דקה בלבד לסיום המחצית הראשונה, נבחרת ישראל השוותה ל-1:1 'על הבאזר'. דור פרץ שלח כדור עומק מצוין לערן זהבי, שממצב של אחד על אחד מול השוער שלח את הכדור לרשת וכבש את שערו הראשון בקמפיין. בנוסף, כעת הוא ניצב בלעדית במקום השני בטבלת מלכי שערי נבחרת ישראל בכל הזמנים כשרשם את הכיבוש ה-25 שלו – אחד יותר מיוסי בניון ושייע פייגנבוים.

מואנס דאבור | BOGDAN TUDOR/AFP via Getty Images

בדקה ה-50, עם פתיחת המחצית השנייה, נבחרת מולדובה נותרה בעשרה שחקנים, ובצדק. יון ניקולאסקו, חלוץ המולדבים, הורחק בכרטיס אדום ישיר אחרי עימות עם לואי טאהא, במהלכו דחף בפראות את בלם נבחרת ישראל, שנפל אל כר הדשא.

בדקה ה-57 המהפך הושלם ונבחרת ישראל עלתה ל-1:2, מה שהוריד אבן גדולה מליבו של וילי רוטנשטיינר. ערן זהבי מסר למואנס דאבור, שהחזיר לו באומנות עם העקב וחלוץ פ.ס.וו איינדהובן נותר במצב של אחד על אחד מול השוער, כשהוא נסגר היטב משני הכיוונים. זהבי בעט מקרוב ונעצר, ומשם הכדור ניתז לעבר מנור סולומון, שהמשיך אל הרשת וכבש את שערו השני במדים הלאומיים.

בדקה ה-65 ישראל כבר עלתה ל-1:3. הפעם היה זה מואנס דאבור שמצא את הרשת, והוא צריך להגיד תודה גדולה לשוער מולדובה, אלכסיי קושלב. אלי דסה שלח כדור רוחב מהאגף הימני, אותו קושלב השמיט, ודאבור היה הכי עירני ודחק מקרוב בקלות לרשת.

ערן זהבי | דני מרון

דקה וחצי עברה מאז השער השלישי של נבחרת ישראל, והיא כבר עלתה ל-1:4. מי שהתכבד בכיבוש היה הקפטן, ביברס נאתכו, שבעט מ-18 מטרים כדור שהוסט מעט על ידי אחד משחקני מולדובה ונכנס לרשת. מיד לאחר מכן, נאתכו רץ לחגוג עם המאמן וילי רוטנשטיינר ואליו הצטרפו יתר השחקנים.

מנור סולומון | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי