"בדבר כמוהו עוד לא נתקלתי": רפאלוב חושף לראשונה את האמת על רוטנשטיינר

ליאור רפאלוב , וילי רוטנשטיינר | Getty Images / אודי צטיאט

בלעדי | כוכב אנטוורפן מפסיק לשתוק ויוצא לראשונה נגד מאמן נבחרת ישראל בראיון נדיר: "אני לא אוהב את הגישה התבוסתנית הזאת שלו. מה שהוא מציג במסיבות עיתונאים גורם לך לגחך". חלק ב'

(גודל טקסט)

ליאור רפאלוב הוא אחד השחקנים הישראלים בעלי הקריירה הכי מרשימה באירופה בעת הזו ולמרות זאת, בנבחרת ישראל של עידן וילי רוטנשטיינר לא ממש סופרים אותו. הוא נפגע, רפאלוב, אבל הפעם הוא מחליט לא לשמור בבטן. השיחות עם האוסטרי גרמו לו להרגיש מרומה ולפי הדברים שיאמר כאן עוד מעט, נראה כי איבד לגמרי את האמון במאמן הזה.

הטלפון משחר, הקשר עם חוגג וההצעה ממכבי ת"א: רפאלוב בראיון בלעדי. חלק א'

בראיון חגיגי ובלעדי לרגל יום העצמאות, רפאלוב רק מחדד עוד יותר את הפער האדיר בין ההישגים שלו להערכה שהוא מקבל מהמאמן האוסטרי, שמאז מינוי הרצוג ועד היום זכה למחמאות על כדורגל חיובי אבל המצב שלו בטבלה נראה עגום במיוחד, בטח ביחס ליחס האוהד שקיבל בתחילת הקמפיין הקודם.

ליאור רפאלוב על וילי רוטנשטיינר | ספורט1 / Getty Images

איך קורה שלפני דנמרק רוטנשטיינר טוען שהוא לא זימן אותך כדי לא להושיב שחקן ברמתך על הספסל? אין לך מקום בסגל?
"וילי התקשר אליי לפני הזימונים, דיברנו כרבע שעה. הוא רצה להבין אם אני מעוניין להגיע. אמרתי לו: אני מאוד רוצה להגיע. ואז השאלה השניה שלו הייתה איך אגיב לסיטואציה שבה שיבחר לשחק עם סלומון, דאבור וזהבי ואהיה בספסל. אמרתי לו 'תקשיב וילי, יש שלושה משחקים בששה ימים. האמת? אני מראש לא רוצה לשחק בכולם. בנית סגל תקופה מסוימת ולא הייתי חלק. אני מבין שאתה טוען שהמערך פה שונה, אבל במערך הזה שיחקתי בברוז' ואנטוורפן, כלומר בשני המערכים שלך. קשר שלישי באמצע וגם את החלוץ השני. אלה שני התפקידים שאני יכול לעשות במערך הזה. אצלו, המערך הוא מאוד מקובע, אין הרבה שינויים בתזוזה של מערכים, אין שינוי תפקוד".

נכנסת לעניינים טקטיים כדי לשכנע אותו?
"נכנסו לדברים טקטיים כדי שיבין שבלי להיות בנבחרת אני יודע איך כמה ולמה משחקים בשיטה הזאת. אבל הייתה לי הרגשה שכל מה שהוא רוצה זה להבין מה יקרה אם אעלה מהספסל. אז אחרי שהוא שאל, אמרתי לו: 'אם אתה שואל אותי את השאלה הזאת, זה מראה כמה אתה לא מכיר אותי. לעולם לא ביקשתי להיות ב-11 ממאמן'. סיימנו את השיחה והוא בחר שלא לזמן אותי ומבחינתי זה היה מאוד מאכזב. מה אני יכול לעשות חוץ מזה שאמרתי לו שאני כן רוצה להיות ולייצג את המדינה? רציתי להיות נוכח במשחקים האלה, במיוחד בתחילת קמפיין מונדיאל שהבית הוא לא קשה במיוחד. אמרתי לו שאפשר לעשות תוצאות טובות, ראה אנטוורפן נגד טוטנהאם. אני לא אוהב את הגישה התבוסתנית הזאת שלו".

ביקורת קשה. אבל יש גם ביקורת על רוטנשטיינר בארץ. אייל גולן העלה פוסט וטען שאתה צריך להיות בסגל.
"אחרי השיחה, כבר אמרתי לאשתי שנוסעים, הכנתי את המשפחה בארץ שאני מגיע. הופתעתי לחלוטין שהוא לא התקשר לזמן אותי. מה שהוא מציג במסיבת העיתונאים גורם לך לגחך. הפוסט של אייל גולן? הקונצנזוס סביבי ברור. זה מאוד תמוה שאני לא שם. זה משהו שהוא לא הגיוני. תשמע, עברתי כמה מאמנים בחיים. חלקם מטורפים, חלקם תותחים ולחלק אין מושג. בדבר כמוהו עוד לא נתקלתי. העסק לא רציני".

ליאור רפאלוב על וילי רוטנשטיינר | ספורט1 / Getty Images

אתה מרגיש שהתקשורת מסקרת אותך בתדירות נמוכה יותר מאשר שחקנים כמו זהבי? כליגיונר, הקריירה שלך מרשימה מאוד.
"זה קשור למבנה האישיות של הבנאדם. אם הייתי רוצה לייחצן את עצמי יותר, הייתי עושה את זה. הסיקור בבלגיה הוא מעל ומעבר. אני כן קורא כתבות ומדפדף באתרים בישראל, אבל לא בתדירות כמו שהייתי שחקן מכבי חיפה. אני אבא לשלושה ילדים היום, אל תשכח, כדורגל פעיל עם עסק. הזמן מחוץ לשעות האצטדיון ובאימונים מאוד מוגבל. אני מבטיח שאם ארצה לקבל יותר סיקור בישראל או בבלגיה, קל מאוד לעשות את זה. אני מאוד שלם עם זה. בכל מקום שבו אני נמצא, גם בבלגיה וגם בארץ, ומזמן לא הייתי בארץ, אני מקבל המון אהבה. אני מרגיש שאני נמצא במקום שאני אוהב להיות בו. לא חושב שאני צריך לייחצן. טוב שדברים נשמרים גם באותנטיות, בפרטיות".

מה זה אומר על זהבי?
"זהבי? הוא עושה קריירה מדהימה. אבל כל אחד עושה את הבחירות שלו מבחינת החשיפה שהוא רוצה בחיים האישיים שלו. לא רק זהבי, גם אחרים".

ערן זהבי | דני מרון

אתה רחוק שער ליגה אחד משלוש עונות ברציפות של מאזן דו ספרתי. יש מצב שאתה בכושר הטוב בקריירה, רגע לפני גיל 35?
"הזכיה בנעל הזהב הופכת את העונה הזאת לטובה ביותר. גם ב-2015 ו-2016 היו לי עונות חזקות עם ברוז'. זכיה בגביע ובאליפות. הייתי מאוד דומיננטי, ההשפעה הייתה חזקה במועדון. אני באמת מרגיש טוב, עם הליגה האירופית והגביע אני עם 15 שערים ו-9 בישולים העונה. אני מקווה מאוד שאעבור את זה ואשבור את השיא של 18 שערים ו-17 בישולים ב-2015".

שינוי העמדה מהכנף לאמצע – עד כמה זה היה משמעותי בפריחה המאוחרת והכושר שאתה מציג כיום?
"בשלוש השנים האחרונות אני משחק בשני התפקידים שציינתי קודם. גם כששיחקתי בקו, בעיקר עם פרודום בברוז', הייתי על הלוח שחקן קו ובמשימות הגנתיות בקו אבל כחלק מההכנה הטקטית ברוב המשחק היינו יוצרים יתרון באמצע עם תנועה שלי. משם, המטרה הייתה לנסות ולנתב ולעשות את הדברים שאני אוהב. תמיד הייתי שחקן קו-אמצע, אבל זה נכון, בשלוש השנים האחרונות אני ממש בעמדה מספר 10 או חלוץ שני וזה מצליח".

ליאור רפאלוב | אנטוורפן, רשמי

מה חסר לך בקריירה?
"מאז שהתחלתי לשחק בפעם הראשונה בנבחרת ישראל, תמיד היה את החלום להגיע לטורניר גדול שאחרים וטובים לא הצליחו לעשות. לצערי לא הבאתי את עצמי לידי ביטוי למרות שאני אחד כזה שהיה דומיננטי והצליח להביא את זה לרמת הקבוצה או כאינבידבודאל. בנבחרת זה חא הצליח וזה משהו שבמבט לאחור צורם לי".

גילי ורמוט, שפרש לאחרונה, אמר שאין היום בישראל כישרונות כמו פעם. אתה מסכים איתו?
"אני פחות קורא, אבל בטוח שהוא יותר מבין ממני מה קורה בישראל. זו דעתו, זה לא יהיה פייר אם אביע דעה עם כל כך מעט ידע שיש לי לגבי הכדורגל הישראלי. בינתיים, אני ממשיך במסע שלי כאן. בבלגיה".

צפו ברפאלוב מנצח את טוטנהאם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי