מבלי לשחק: כך הפער בין שפיגלר לזהבי צומצם לשבעה שערים

ההתאחדות לכדורגל הודיעה כי קיבלה פנייה מהיסטוריון שטען כי בטעות נזקף לזכותו של החלוץ האגדי כיבוש נגד יפן. בשיחה טלפונית עם שפיגלר אמר: "לצערי אני לא זוכר, אך אני מבקש שזהבי יקבל גביע ברגע שיעבור אותי"

(גודל טקסט)

ביום העצמאות, הודיעה באופן חגיגי ההתאחדות לכדורגל כי פער הכיבושים בין מלך שערי נבחרת ישראל מוטל'ה שפיגלר לסגנו ערן זהבי ירד היום (חמישי) לשבעה גולים בלבד. איך זה קרה?  לפני מספר ימים פנה להתאחדות לכדורגל חובב היסטוריה של הכדורגל הישראלי, בטענה כי בטעות נזקף לזכותו של שפיגלר שער במדי הנבחרת, למרות שרק בישל באותו משחק.

ב-16 במאי 1973 במשחק בין נבחרת ישראל ליפן במסגרת מוקדמות גביע העולם 1974, ניצחה ישראל 1:2 מצמד שערים של משה אוננה (דקות 5 ו-61). לפי רשימות אתר ההתאחדות, השער הראשון באתר נזקף בטעות לזכות מוטל'ה שפיגלר, אלא שהוא למעשה אחראי לבישול השער הראשון לאוננה.

בשיחת טלפון עם שפיגלר, בה עדכנו אותו לגבי הסוגיה, התגלתה פעם נוספת האצילות של אחד מגדולי השחקנים של הכדורגל הישראלי: "עברו שנים רבות ואני מבין ויודע שהרבה אנשים מתעסקים בזה כרגע, אבל לצערי אני לא זוכר. היות ומשה אוננה כבש שני שערים באותו משחק, אבל עד היום נרשם לו רק אחד, אני מציע שנשוחח עימו ונשאל אותו, זה הפתרון הכי חכם. לי יש רק בקשה אחת: ברגע שערן זהבי יעבור אותי במלכות השערים של הנבחרת, אני רוצה להיות זה שיעניק לו את הגביע. מגיע לו". התחייבנו בפניו כי כך ייעשה במקרה שזהבי יעשה זאת.

כאמור, המשמעות הסטטיסטית היא שמספר השערים של מוטל'ה שפיגלר במדי נבחרת ישראל עומד כרגע על 32, שערים שערים בלבד יותר מערן זהבי שהבקיע עד כה 25.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי