אבו פאני שואו: הקשר בישל שלוש פעמים, 1:3 לישראל במונטנגרו

קשר מכבי חיפה עלה מהספסל והצטיין. הוא בישל פעמיים תוך שתי דקות - לזהבי שכבש את ה-26 שלו במדים הלאומיים והתקרב לשפיגלר, וגם לסולומון שהכפיל. בצ'יראי צימק, קינדה כבש שער אדיר בבכורה. ברביעי: פורטוגל

(גודל טקסט)

בעוד שישה ימים ייפתח יורו 2020. כמה היינו רוצים שנבחרת ישראל תשתתף גם היא בטורניר היוקרתי. ישראל אמנם לא תהיה שם אבל לפחות הנבחרת של וילי רוטנשטיינר נמצאת בכושר טוב. ארבעה ימים לפני המפגש היוקרתי נגד אלופת אירופה פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו, ישראל גברה הערב (שבת) 1:3 על נבחרת מונטנגרו. ניצחון חוץ של הנבחרת הוא בהחלט דבר לא מובן מאליו. גם הכדורגל היה טוב במחצית שלמה.

רוטנשטיינר פתח במערך שלושת הבלמים והנבחרת התקשתה מאוד במחצית הראשונה ומיעטה לגעת בכדור כשהמארחת הכתיבה את הקצב, בחצי השני הכל השתנה. הנבחרת שיחקה מהר יותר, הזיזה את הכדור מהר והשער היה באוויר. ערן זהבי הגיע למצב מסוכן בנגיחה וכמעט הכניע את השוער. המפנה הגיע בדקה ה-60.

מוחמד אבו פאני החליף את הקפטן ביברס נאתכו ולא בזבז זמן. בדקה ה-67 הוא שלח כדור ארוך לזהבי שכבש בקלילות את ה-26 שלו בנבחרת – רחוק שישה מהשיאן מוטל'ה שפיגלר. כעבור שתי דקות קשרה של מכבי חיפה סיפק כדור עומק נהדר למנור סולומון שבעט לפינה הרחוקה. שני בישולים תוך שתי דקות, אי אפשר לבקש יותר. מי שמסר לו את הכדור? אבו פאני, ניחשתם נכון.

ערן זהבי | Filip Filipovic/Getty Images
שחקני נבחרת ישראל חוגגים | Filip Filipovic/Getty Images

בדקה ה-80 מונטנגרו זכתה לפנדל מפוקפק אחרי ספק עבירה של ג'ואל אבו חנא. פאטוס בצ'יראי המחליף דייק מן הנקודה הלבנה, אך הנבחרת לא נתנה לניצחון לחמוק ממנה. גדי קינדה עלה כמחליף ולא רק ציין הופעת בכורה אלא גם שער ראשון כשביצע מהלך נהדר בתוספת הזמן ובעט בסיבוב לרשת.

משחקי הידידות האלה הם הזדמנות טובה לשחק כדורגל התקפי וגם לתת הזדמנות לשחקנים חדשים להרגיש את הנבחרת. לא רק קינדה זכה להופעת בכורה. איתמר ניצן שוער בית"ר ירושלים פתח בין הקורות והיה די מחוסר עבודה. במחצית השנייה עלו להופעת בכורה בנבחרת גם ליאל עבדה שהצטיין במדי מכבי פתח תקווה ובתוספת הזמן היה זה אביאל זרגרי מהקבוצה מהבירה. יונס מלדה שפתח בהרכב וגם הוא שיחק לראשונה – לא בלט. מרקו יאנקוביץ' מבית"ר ירושלים היה לא רע במחצית הראשונה והמשיך לסכן בזכות המצבים הנייחים.

שחקני נבחרת ישראל חוגגים | Filip Filipovic/Getty Images

הרכבים

נבחרת ישראל: איתמר ניצן, אלי דסה, איתן טיבי, אוראל דגני, עופרי ארד ( אופיר דוידזאדה, 73), ג'ואל אבו חנא, ביברס נאתכו (מוחמד אבו פאני, 61), נטע לביא; יונס מלדה (ליאל עבדה, 61), מנור סולומון (גדי קינדה, 73) ערן זהבי (אביאל זרגרי, 90+2).

נבחרת מונטנגרו: מילוש דראגויב'יץ', זרקו טומאסביץ' (איליה מרטינוביץ', 36) , מרקו סימיץ', איגור וויאצ'יץ'. מרקו ווסוביץ', נבוישה קוסוביץ' (ווקן סביצ'ביץ', 61), מרקו יאנקוביץ', דראגן גריביץ', ולדימיר יובוביץ' (מילוש ראיצ'קוביץ, 61), מילוטין אוסמאיץ'(פאטוס בצ'יראי, 60), דז'אן מילוסביץ' (איגור איבאנוביץ', 46).

מהלך המשחק:

שחקני נבחרת ישראל | ההתאחדות לכדורגל
שחקני נבחרת ישראל | ההתאחדות לכדורגל

דקה 1 – התקפה מסוכנת מהירה של נבחרת ישראל – אלי דסה עשה תנועה נהדרת לעומק והוציא כדור רוחב מצוין, מנור סולומון הגיע רע לכדור ופספס הזדמנות טובה מאוד.

דקה 3 – כמעט שער של מונטנגרו. שיתוף פעולה מהיר בין דז'אן מילוסביץ' לוולדימיר יובוביץ' הסתיים בבעיטה שטוחה החוצה של האחרון.

דקה 9 – איתן טיבי הסתבך ואיבד כדור קרוב לרחבה אבל עופרי ארד עשה עבודת הגנה נהדר ומנע מצב הבקעה למארחת.

דקה 16 – מילוטין אוסמאיץ' מסר מצד ימין, יובוביץ' המתין בצד השני וניסה שוב את כוחו אך בעט ליד הקורה.

דקה 18 – כדור חופשי מסוכן של ביברס נאתכו, הבלם איגור וויאצ'יץ' שמשחק יחד איתו בפרטיזן בלגרד – הרחיק את הסכנה.

דקה 21 – איום ראשון של נבחרת ישראל: ערן זהבי ניסה את כוחו ברגל שמאל לאחר הרחקה של שחקן הגנה של מונטנגרו, הכדור הלך גבוה מעל השער.

דקה 24 – עוד בעיטה של זהבי, כוכבה של פ.ס.וו איינדהובן עדיין לא חד.

וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

דקה 30 – זהבי העביר בין הרגליים לשחקן הגנה, יונס מלדה חטף לו את הכדור ובעט חזק והכדור חלף מעל השער.

דקה 51 – נאתכו הרים כדור חופשי, השוער המונטנגרי יצא רע מאוד ועופרי ארד נגח לרשת אלא שבלמה של מכבי חיפה היה בנבדל.

דקה 53 – כמעט שער לנבחרת ישראל! ג'ואל אבו חנא שלח הרמה נהדרת מצד שמאל. זהבי הקדים את איגור וויאצ'יץ' ונגח למרכז השער, מילוש דראגויביץ' הדף.

מנור סולומון, מרקו יאנקוביץ' | באדיבות ההתאחדות לכדורגל
מרקו יאנקוביץ', מנור סולומון | Filip Filipovic/Getty Images

דקה 60 – המאמן של מונטנגרו ממשיך בחילופים עם חילוף משולש. בין היתר, פאטוס בצ'יראי עלה לחיזוק חוד ההתקפה. בנבחרת ישראל, מוחמד אבו פאני החליף את הקפטן נאתכו. ליאל עבדה עלה להופעת בכורה במקומו של יונס מלדה.

דקה 67 – 0:1 לנבחרת ישראל! המחליף אבו פאני שלח כדור ארוך נהדר, זהבי השתלט מהר ולא התבלבל מול השוער. זהבי עם שערו ה-26 במדים הלאומיים.

ערן זהבי | Filip Filipovic/Getty Images

דקה 69 – 0:2 לנבחרת ישראל! התקפה מהירה של הנבחרת הסתיימה – אבו פאני עם בישול שני! קשר מכבי חיפה מסר כדור עומק נהדר לסולומון, קשר הכנף של שחטאר דונייצק בעט נהדר לפינה הרחוקה.

מנור סולומון חוגג עם שחקני נבחרת ישראל | Filip Filipovic/Getty Images
מנור סולומון חוגג עם שחקני נבחרת ישראל | Filip Filipovic/Getty Images

דקה 78 – כדור חופשי מסוכן של מרקו יאנקוביץ', איתמר ניצן, אולי בפעולה הראשונה שלו במשחק, יצא כמו שצריך והרחיק את הסכנה.

דקה 80 – מונטנגרו מצמקת ל-2:1. עוד כדור חופשי של יאנקוביץ', מונטנגרו זכתה לפנדל גבולי מאוד אחרי עבירה של אבו חנא שספג כרטיס צהוב. בצ'יראי בעט חזק לפינה, ניצן זינק למקום הנכון אך לא הצליח להדוף.

ערן זהבי, מוחמד אבו פאני, איתן טיבי | Filip Filipovic/Getty Images

דקה 83 – משקוף של זהבי! אבו פאני הרים כדור חופשי מסוכן מצד ימין, חלוץ איינדהובן עלה גבוה אך סבל מחוסר מזל.

דקה 90+1 – בלאגן ברחבה של ישראל לאחר כדור קרן של יאנקוביץ', הבלם מרקו סימיץ' נגח לידיו של ניצן.

דקה 90+2 – שער ענק לגדי קינדה שכבש את שער הבכורה שלו בנבחרת! הקשר ביצע סיבוב נהדר על שחקן יריב ושלח בעיטה מסובבת נהדרת לרשת, 1:3 לנבחרת ישראל!

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי