נאתכו: "רונאלדו זה ששאל אותי אם אני רוצה להחליף חולצות"

אחרי ההפסד 4:0 לפורטוגל והחלפת החולצות עם הכוכב, קפטן נבחרת ישראל הפתיע: "זה קרה במקרה, הוא הסתובב אליי ושאל. רציתי להגיד לו שהאפסנאי לא מרשה". סולומון: "מעדיפים לשחק מול נבחרות חזקות כאלה"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל פגשה הערב (רביעי) את פורטוגל בליסבון, הפסידה 4:0 ולא ממש היוותה יריב ראוי לאלופת אירופה במשחקה האחרון לפני פתיחת יורו 2020. אין ספק שאחד מהרגעים שגנבו את ההצגה היה החלפת החולצות בין ביברס נאתכו לכריסטיאנו רונאלדו כבר במחצית המשחק.

קפטן נבחרת ישראל דיבר החלפת החולצה עם רונאלדו והפתיע: "שיחקתי במהלך הקריירה שלי כמעט נגד כל הקבוצות הגדולות, ואת האמת? בחיים לא החלפתי חולצה. יש לי חולצה אחת של ג'רארד פיקה וזהו. זה קרה במקרה. הוא הסתובב ושאל אותי אם אני רוצה להחליף. רציתי להגיד לו שהאפסנאי לא מרשה".

נאתכו גם ניתח את המשחק ואמר: "זה סוג של ניסוי לראות כמה אנחנו יכולים למשוך את עצמנו. אנחנו רואים שיש הבדלים, אין מה לעשות, פורטוגל זה הטופ של היבשת וראו את זה במגרש. כשאתה רוב המשחק מגן ורק רודף אחרי הכדור – זה מאוד קשה לשמור על ריכוז במשך 45 דקות. זו נבחרת שיודעת להביא את הכדור מאחוריך בכל סנטימטר שאתה מפספס. כשאתה נותן את הצ'אנסים הם ייקחו. בגלל זה זו נבחרת שנמצאת בטופ 5".

שחקני פורטוגל חוגגים עם כריסטיאנו רונאלדו | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

מנור סולומון הוסיף: "אני חושב שפתחנו לא רע, הצלחנו לשמור על ה-0:0 עד דקה 40. לצערי ממש לקראת סיום המחצית הראשונה קיבלנו שני שערים משתי טעויות שלנו, שני איבודי כדור. ברמות האלה אסור לך לאבד את הכדורים האלה, כולנו ידענו את זה וזה מה שקרה היום. במחצית השנייה היה כבר הרבה יותר קשה. כשאתה עולה בפיגור 2:0 נגד נבחרת כל כך טובה ואיכותית זה מאוד קשה. אחר כך המשחק יותר נפתח, התחלנו לעלות קדימה וללחוץ יותר. זה גם מה שגרם להם להגיע ליותר הזדמנויות ולכבוש את השלישי והרביעי".

האם כנבחרת הם מעדיפים לפגוש נבחרות חלשות או יותר או דווקא נבחרות כמו פורטוגל מהטופ העולמי: "כשחקנים מקצוענים – זה החלום שלנו. זה לשחק בבמות האלה, באצטדיונים האלה, מול השחקנים האלה. זה איפה שאנחנו רוצים לשחק. אמנם אנחנו עדיין לא ברמה הזו, אבל כיף לשחק ברמה הזו ולנסות לדחוף את עצמך עד לקצה. לפעמים כשאתה משחק מול קבוצות כאלה אתה מעלה את הרמה שלה. היום זה פחות קרה בחלק מהמשחק. אנחנו מעדיפים לשחק מול קבוצות כאלה חזקות".

המאמן, וילי רוטנשטיינר, אמר: "אני מרוצה ששיחקנו נגד נבחרות מהטופ כמו מונטנגרו ופורטוגל ואני גאה בשחקנים, שנתנו הכל. פורטוגל הראתה לנו מה הגבול שלנו. יש לנו חוסרים של שחקנים, כמו מואנס דאבור ושון וייסמן, ועבור נבחרת כמונו זה קשה. הצלחנו ברגעים מסוימים להקשות עליהם, אבל הבדלי הרמות ברורים".

אופיר מרציאנו: "אנחנו מכירים את השחקנים האלה ורואים אותם כל שבוע בליגות הגדולות ובליגות האלופות, אבל עדיין עשינו קצת ניתוח על החוזקות שלהם. אני חושב שהצגתי יכולת טובה, הייתי שקט ורגוע. זה מה שציפיתי מעצמי גם. פורטוגל זו נבחרת ברמה שכיף לבוא ולבחון את עצמך מול נבחרות כאלו. אני מקווה שנוכל לקחת את הדברים הטובים למשחקים הבאים ושזה ייתן לנו פלטפורמה טובה למשחקים הבאים. כשוער, הסכנה יכולה לבוא מכל מקום. השחקנים האלה כל כך מהירים, מכירים את המשחק כל כך טוב. אתה חייב תמיד לצפות לסכנה מכל מקום ולכן כמובן שאתה צריך להיות עירני. שוב פעם, זה משחק כדורגל, אבל כשאתה משחק מול שחקנים כאלו הרמה שלך עולה אוטומטית. להפסיד 4:0 זו לא תוצאה טובה, אבל קיבלנו את כל הגולים בדקות האחרונות של כל מחצית ואני חושב לרוב שיחקנו טוב. כמובן שהיריבה זו גם אחת הנבחרות החזקות בעולם וצריך לקחת את זה בחשבון".

מנור סולומון | אודי ציטיאט, ליסבון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי