נבחרת ישראל הביסה את אוסטריה 2:5 במוקדמות המונדיאל

חגיגה גדולה בחיפה, עם עוד ניצחון בלתי נשכח על אוסטריה. סולומון (5), דאבור (20), זהבי (33, 90) ו-וייסמן (59) הלמו באוסטרים פעם אחר פעם במשחק לפנתיאון. מרציאנו הצטיין, באומגרטנר (41) וארנאוטוביץ' (55) רק צימקו

(גודל טקסט)

ניצחון עצום הערב (שבת) לנבחרת ישראל, 2:5 על נבחרת אוסטריה במחזור החמישי בבית ו' במוקדמות המונדיאל. כ-13,500 צופים שהגיעו לחיפה, היו שותפים לחגיגה גדולה שבסיומה התכולים-לבנים התבססו במקום השני שמוליך לפלייאוף עלייה למונדיאל. מנור סולומון (5), מונס דאבור (20), ערן זהבי (33, 90) ושון וייסמן (59) הלמו באוסטרים פעם אחר פעם, כריסטוף באומגרטנר (41) ומרקו ארנאוטוביץ' (55) רק צימקו ולא נשכח מילה טובה לאופיר מרציאנו שסיפק שורה של עצירות חשובות.

המחצית הראשונה הייתה יוצאת דופן ועוד ידובר בה רבות. אוסטריה לחצה גבוה, הגיעה לעוד ועוד הזדמנויות הודות לטעויות בהגנה הישראלית, אבל החמיצה שוב ושוב. בצד השני, כל התקפה ישראלית הניבה כיבוש ובדקה ה-33 לוח התוצאות בחיפה כבר הראה 0:3 מדהים – לא פחות. בתום 45 דקות ראשונות אוסטריה איימה על השער 14 פעמים וישראל רק 3, אבל התוצאה הייתה 1:3 לתכולים-לבנים.

אוסטריה המשיכה ללחוץ וגם צימקה בדקה ה-55 ל-3:2. פתאום הכול נראה פתוח, אבל וילי רוטנשטיינר מיהר לבצע חילוף כפול וקיבל מיד דיבידנד. וייסמן שנכנס במקום דאבור, כבש אחרי עבודת לחץ איכותית של מחליף אחר – דן גלזר – קבע 2:4 והוריד את מפלס הלחץ. הספיגה הזו הוציאה את כל האוויר מהיריבה האוסטרית, שאיבדה כיוון ולא איימה יותר על מרציאנו. דווקא ישראל הייתה יותר מסוכנת ובדקה ה-90 זהבי חתם.

עוד בבית הישראלי הערב: דנמרק נתקלה בקשיים בלתי צפויים לפני שגברה 0:1 על איי פארו משער של יונאס וינד בדקה ה-85. סקוטלנד גברה על מולדובה 0:1 בעצמה משער של לינדון דייקס בדקה ה-14.

מנור סולומון חוגג עם שחקני נבחרת ישראל
שוב חוגגים נגד אוסטריה. נבחרת ישראל | ברני ארדוב

הרכבים

ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, ניר ביטון, איתן טיבי, אוראל דגני, סאן מנחם, חאתם עבד אלחמיד, ביברס נאתכו, מנור סולומון, מונס דאבור, ערן זהבי.

אוסטריה: דניאל בכמן, שטפן פוש, אלכסנדר דראגוביץ', מרטין הינטרגר, פיליפ מוונה, דייויד אלאבה, קונרד ליימר, פלוריאן גריליטש, אנדראס שופף, כריסטוף באומגרטנר, מרקו ארנאוטוביץ'.